Doluluk oranlarındaki artışın gelirlere yansımadığının da altını çizen Bayındır, ”Bu bizlerin yaptığı bir yanlış. Ama mecburiyetten yapılan bir yanlış. O kadar büyük fiyat kırmalar oldu ki otellerde yüzde 30’luk artışa rağmen gelirlerde hiçbir artış olmadı” dedi. Turist sayısındaki artışta fiyatlardaki düşüşün etkili olduğunu vurgulayan Bayındır, kişi sayısı ya da gelirin önemli olup olmadığı konusunun gelecek sezonlarda iyi hesaplanması gerektiğini kaydetti.
KENDİ AYAĞIMIZA SIKTIK
Bu yıl da bazı otellerin ekonomik zorluklarla karşılaştığını ifade eden Bayındır, ”Misafir sayısında artış olduğu zaman fiyatlar da daha iyiye gidebilir. Bu durumu koruyabilirsek fiyatları da yavaş yavaş yukarı çekmemiz mümkün olabilir” diye konuştu. Rus turistlerin 2017’de artan Türkiye ziyaretlerini de değerlendiren Bayındır, ”Rus turistler 4 milyon… Avrupa’dan gelen turist sayısı ise 17 milyon. Buna odaklanmamız gerekli” ifadelerini kullandı. Timur Bayındır, Booking.com ile ilgili karara değinirken, kararın küçük otelleri zor durumda bıraktığını söyledi. Bayındır, ihtiyati tedbir kararını doğru bulmadığını belirterek, ”Biz silahı aldık ve kendi ayağımıza sıktık” dedi.
YUNANİSTAN’LA ORTAK PAKET
Yunanistan ile Türkiye’nin uzak pazarlardan gelecek turistlere ortak paket içinde pazarlanması projesine ilişkin de Bayındır, şu görüşleri dile getirdi: ”Bu bizim fikrimiz. Mesela ABD’de birçok Yunan vatandaşı var. Bunlar yılda en az bir kere geliyorlar. Onlar birçok transfer yaparak geliyorlar. Türk Hava Yolları gibi bir silah var elimizde. İyi kullanmak lazım. Los Angeles’tan kalkıyor, İstanbul’a iniyor. Yunan ziyaretçi gelsin, 2-3 gün kalsın İstanbul’da. Oradan Yunanistan’a geçsin.”