Turhan, ‘Milli ve Yerli Üretim Seferberliği’ doğrultusunda yürüttükleri çalışmalarla ilgili bilgi verdi. Türkiye’nin yeni nesil ilk ‘hibrit manevra lokomotifi’nde yerlilik oranının yüzde 60’ı bulduğunu belirten Turhan, hedefin bu oranı yüzde 100’e çıkarmak olduğunu kaydetti.
Lokomotifin prototip üretiminin bittiğini ve gelecek yıl testlerinin tamamlanmasının ardından TCDD Taşımacılık araç filosuna katılacağını dile getiren Turhan, söz konusu aracın yüzde 40 yakıt tasarrufu sağladığının altını çizdi. Turhan, TCDD Taşımacılık, TÜLOMSAŞ, ASELSAN ve sanayicilerin el ele verip uyum içinde çalışarak Türkiye’nin, dünyada hibrit demiryolu aracına sahip Fransa, Japonya ve Çin’in ardından dördüncü ülke olmasını sağladıklarını söyledi.