Türkiye pazarı büyümeye açık

Meşrubatçılar Derneği (MEDER), Madensuyu Üreticileri Derneği (MASUDER) ile Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği (ASÜD) verilerine göre, Türkiye’de alkolsüz içecek tüketimi geçen sene yüzde 4,7 büyüyerek 9 milyar litreye ulaştı.

Türkiye pazarı büyümeye açık

Bu büyümeye en fazla katkıyı paketlenmiş su sektörü yaparken onu buzlu çay ve meyve suları takip etti. 2015’de de bu büyüme trendinin devam etmesi bekleniyor. Meşrubat tüketiminde hem Türkiye’de hem de Avrupa’da ilk sırayı kolalı gazlı içecekler alırken, Türkiye tüketim miktarları açısından Avrupa’ya ve ABD’ye kıyasla paketlenmiş sular haricinde alkolsüz içecekler pazarında çok geride bulunuyor. Bu durum, sektör temsilcileri tarafından Türkiye’deki pazarın büyümeye açık olduğunun bir göstergesi olarak da yorumlanıyor.

AYRANDA DÜŞÜŞ YAŞANIYOR

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, ayran üretimi de bir önceki yılla kıyaslandığında 2014 yılında yüzde 6,92 artarak 598 bin 877 ton oldu. Ayran tüketiminde 2015 yılında da geçen seneye göre yaklaşık yüzde 7-8 oranında artış bekleniyor. Son 5 senedir her ramazanda bir önceki yılın aynı dönemine göre ayran tüketiminde yaklaşık yüzde 20 azalma oluyor. Bu sene de benzer oranlarda düşüş bekleniyor.

MADEN SUYUNDA ARTIŞ BEKLENTİSİ

Maden suyu dünyada ve Türkiye’de ambalajlı su pazarı içinde değerlendiriliyor. Tüketilen ambalajlı su pazarının yüzde 9’unu söz konusu ürün oluşturuyor. Türkiye’de geçen sene 608 milyon litre maden suyu tüketilirken, bu sene rakamın 675 milyon litreye ulaşması hedefleniyor. Geçen yıl ramazanda bir önceki seneye göre maden suyu tüketiminde yüzde 6 artış gerçekleşti. Bu seneki ramazanda da geçen seneye göre yüzde 8 yükseliş bekleniyor.

HABERİ PAYLAŞ
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X