Türkiye’de ilklerin öncüsü İlketap

Hayata geçirdikleri projelerin Türkiye’de ilk olma özelliğini taşıdığını kaydeden İlketap Etiket ve Ambalaj AŞ Genel Koordinatörü Ormanoğlu, global firmalarla çalıştıklarını ve üretimlerinde çevreci yaklaşıma önem verdiklerini vurguladı.

Türkiye’de ilklerin öncüsü İlketap

Hatice DAL
Dünya devlerine etiket ve ambalaj hizmeti sunan İlketap Etiket ve Ambalaj AŞ, son yıllarda yaptığı yatırımlarla sektörde ilklerin öncüsü olmayı sürdürüyor. 1981 yılında matbu evrak basımıyla başlayan serüvenini teknolojik gelişmeler ışığında dönüştürerek yoluna devam eden şirket, üretimde çevreci yaklaşımı ön planda tutuyor.

İlketap Etiket ve Ambalaj AŞ Genel Koordinatörü Filiz Bedir Ormanoğlu, müşteri memnuniyeti odaklı çalıştıklarını söyledi. Şirketin Türkiye’deki ilk ‘12 Üniteli Komori G40 Advance’ yatırımını gerçekleştirdiğini belirten Ormanoğlu, ‘’1981’de Sedat Öztel tarafından kurulduğunda matbu evrak basımı yapan firmamız, sonrasında ise dönemin ihtiyaçlarına cevap vermek amacıyla etiket konusunda uzmanlaşma yoluna gitti. İlketap, bugün geldiği noktada kağıt etiketlerin yanı sıra kendinden yapışkanlı şeffaf, metalize, kuşe, pp, pe rulo etiketlerle de hizmet veriyor” dedi. İçecek, gıda, ev hijyeni, kişisel bakım gibi sektörlere hizmet verdiklerini anlatan Ormanoğlu, şöyle devam etti: ‘’Üretim kapasitemiz dönemsel olarak farklılık gösterebiliyor. En hızlı dönemimiz ise yaz dönemi. Şu an yüksek kapasitede üretim yapıyoruz, yeni yatırımlarla kapasiteyi arttırmaya çalışıyoruz.”

YENİ İHTİYAÇLAR DOĞUYOR

Hayata geçirdikleri projelerin Türkiye’de ilk olma özelliğini taşıdığını dile getiren Ormanoğlu, ‘’Teknoloji çok hızlı gelişiyor. Yeni ihtiyaçlar doğuyor, müşteri talepleri değişiyor. Global firmalarla çalışıyoruz. Müşterilerimiz bizi çok geliştiriyor. Biz de bu anlamda teknolojiyi takip etmek zorundayız” diye konuştu. Ormanoğlu, yurtdışında fuarlara katıldıklarını ve yatırımlarını bu yönde yaptıklarını ifade etti.

EN ÖNEMLİ SORUN HAMMADDE TEDARİĞİ

Ambalaj sektörünün en önemli sorununun hammadde tedariği olduğuna dikkati çeken Ormanoğlu, bu sebeplerden kaynaklı terminlerin çok uzadığına işaret etti. Krizden müşterilerinin etkilenmemesi için fazla stoklu üretim yaparak, sürdürülebilir bir hizmet vermek için çalıştıklarının altını çizen Ormanoğlu, firma olarak çevreci üretimi ön planda tutan bir yaklaşımı benimsediklerini söyledi. Filiz Bedir Ormanoğlu, ‘’Dünya hızla kirleniyor. Çevreye en az zarar verecek daha doğal malzemelerle üretim yapıyoruz. Güneş Enerjisi Sistemi (GES) projesi bizim pandemi döneminde hayata geçirdiğimiz bir projeydi. Mevcut fabrikamızın çatısına inşa edilen güneş panelleriyle kendi enerjimizi kendimiz üretir hale geldik. Elektrik tüketiminin yüzde 35’lik kısmını GES ile karşılıyoruz. Diğer firmalara da örnek olmasını diliyoruz” dedi.

TAKLİT EDİLEMEYEN İŞLER İÇİN YATIRIM

Ambalaj sektöründe nitelikli iş gücü bulmanın oldukça zor olduğunu belirten Ormanoğlu, öncelikli hedeflerinin gençlerin istihdam edilmesi ve onların mesleğe kazandırılması olduğuna vurgu yaptı. Türkiye’deki ilk 12 üniteli ‘Komori G40 Advance’ yatırımıyla ilgili bilgi veren Ormanoğlu, şunları kaydetti: ‘Komori G40 Advance’in konfigürasyonu İlketap’ın müşteri ihtiyaçlarından yola çıkarak, uzun yıllara dayanan AR-GE çalışmaları sonucu geliştirdiği know-how ile premium etiketleri basabilmek için düzenlendi. Gerek baskı ebadı gerekse konfigürasyonu itibariyle dünyada ilklerden. Toplamda 12 üniteli olan makine 9 baskı ünitesine sahip. Farklı, taklit edilemeyen işler yapmak adına yola çıkılan bu yatırımla, yüksek kalite ve yüksek verimlilik hedeflendi.”

 İlketap Etiket ve Ambalaj AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Sedat Öztel ve Yönetim Kurulu Başkan Vekili Gökhan Öztel

HEDEF İHRACATI ARTTIRMAK

On yıl önce yüzde 10 civarında olan ihracatın şu an yüzde 20’lere çıktığını ifade eden Ormanoğlu, son yatırımlarıyla kapasite artışına da gitmiş olduklarını söyledi. Filiz Bedir Ormanoğlu, ‘’Yeni açılan kapasiteyle önümüzdeki dönemde ihracata yönelik çalışmak ve dış satımımızı arttırmak istiyoruz. Libya, Azerbaycan, Kazakistan, Gürcistan, Katar’daki firmalara hizmet veriyoruz. Çalıştığımız global firmalar sayesinde aslında dolaylı olarak da ihracat yapıyoruz. Ürünlerimiz Afrika, Japonya, Amerika, İngiltere başta olmak üzere dünyanın her yerine gidiyor. Yurtdışında birçok zincir market raflarında etiketlerimizi görmek mümkün. Türkiye’nin dört bir yanındaki firmalara hizmet veriyoruz” şeklinde konuştu.

 

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X