Türkiye’nin en değerli markası bu yıl da değişmedi

1 milyar 605 milyon dolarlık marka değeriyle Türk Hava Yolları 2019 ve 2020 yıllarında olduğu gibi bu yıl da “Türkiye’nin en değerli markası” oldu.

Türkiye’nin en değerli markası bu yıl da değişmedi

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, 2021 yılına ilişkin “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” çalışmasını tamamladı.

2019 ve 2020 yıllarında olduğu gibi listede ilk sırayı 1 milyar 605 milyon dolarlık marka değeriyle THY alırken, bu şirketi 1 milyar 585 milyon dolarla geçen yıla göre 3 sıra yükselen Arçelik izledi.

Listede üçüncü sırayı 1 milyar 193 milyon dolarlık marka değeriyle geçen yıla kıyasla 5 sıra yükselen İş Bankası aldı. Garanti BBVA 1 milyar 190 milyon dolarlık değeriyle 4’üncü, Turkcell 1 milyar 61 milyon dolarla 5’inci, Ziraat Bankası 952 milyon dolarla 6’ncı oldu.

Marka değeri 917 milyon dolar olarak belirlenen Akbank 7’nci sıradaki yerini korurken, 836 milyon dolarla Yapı Kredi 8’inci, 789 milyon dolarla Türk Telekom 9’uncu, 787 milyon dolarla Ford Otosan 10’uncu sıraya yerleşti.

En değerli 100 marka arasına 7 yeni marka girdi

Listeye bu yıl muhtelif iş kollarından 7 yeni marka dahil oldu. Bu markalar, TUSAŞ, Otokoç, Netlog, Anadolu Hayat, Arzum, Ray Sigorta, Karel olarak sıralandı.

İlk 100’de yer alan markaların değerlerinde en yüksek oranda artış yüzde 65,7 ile Aselsan, yüzde 65,1 ile Yünsa Tekstil’de gerçekleşti.

Söz konusu dönemde marka değerinde en yüksek düşüş ise yüzde 51,4 ile Anel Elektrik’te oldu. Bu markayı yüzde 43,5 ile Beşiktaş, yüzde 42,8 ile Otokar izledi.

AA

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X