Uludağ Elektrik’ten ‘Yeşil Dünya’ hareketi!

Bursa, Balıkesir, Çanakkale ve Yalova’da 7’den 70’e milyonlarca kişiye hizmet veren Uludağ Elektrik, enerji verimliliğine yönelik projeleri ile dikkat çekiyor. Hayata geçirdiği sosyal sorumluluk projeleri ile de binlerce insana dokunan şirket, dijital çağın ihtiyaçlarına cevap vererek müşterilerinin hayatını kolaylaştırmayı amaçlıyor. 

Uludağ Elektrik’ten ‘Yeşil Dünya’ hareketi!

Rusya ve Ukrayna Savaşıyla birlikte yenilenebilir enerji kaynaklarının öneminin çok arttığını belirten Uludağ Elektrik Genel Müdürü Ali Erman Aytac, “Rusya, Türkiye’nin ve Avrupa’nın fosil enerji yakıtları noktasındaki ana tedarikçisi konumunda yer alıyor. Rusya ve Ukrayna Savaşıyla birlikte tedarik zincirinde yaşanan zorluklar ve fiyatlarda yaşanan yükseliş, yenilenebilir enerji konusundaki bilinci daha fazla artırdı” dedi.

Türkiye’de yenilenebilir enerjiye dönük yasal düzenlemeler ve bunlara dair teşviklerin, ülkedeki hidroelektrik santrallerinin tamamının kullanılır hale gelmesini sağladığını da kaydeden Ali Erman Aytac, “Öte yandan rüzgâr enerjisi ile ilgili yatırımcıların başvuruları oldu. Şu anda elektrik üretiminde rüzgâr enerjisinden faydalanma yüzde 10’ları aşmış durumda. Şimdi de güneş enerjisine hem yatırımcıların hem tüketicilerin çok büyük bir ilgisi var” şeklinde konuştu. Aytac, lisanssız elektrik üretiminin de yatırım tercihlerinde vatandaşın gündeminde yerini aldığını söyledi.

 ENERJİ TİMLERİ İŞ BAŞINDA

 Enerji verimliliği konusunda farkındalık oluşturmak ve tasarruf sağlamak amacıyla birçok projeye imza attıklarını da aktaran Genel Müdür Aytac, “Enerji sektöründe yaşanan fiyat artışlarıyla birlikte verimlilik çok daha önemli bir konu haline geldi. Geçen sene uygulanmaya başlanan ‘Kademeli Tarife’ verimliliği teşvik amacıyla hayata geçti. Sonrasında ise hem enerji tasarrufu hem de müşterilerimizin bütçelerine katkı sağlamak için ‘Enerji Danışmanım’ Projesini uygulamaya başladık. Enerji timlerimiz, konutları ve küçük işletmeleri ziyaret ederek orada uygulanabilecek küçük tedbirlerle faturalarda yüzde 20’lere varan düşüş sağlayacaklarını müşterilerimize gösterdi. Çağrı merkezlerimizden ve uludagelektrik.com.tr’den müşterilerimize tüketim alışkanlıklarının faturaları ne kadar etkileyeceğini anlatmayı amaç edindik. Tüketiciler tarafından verilen ipuçları takip edildiğinde faturalarda fark edilir fiyat düşüşleri yaşanıyor” ifadelerini kullandı.

 ONLINE YAPILAN İŞLEM TASARRUF SAĞLAR

Yaşanan pandemi ve hemen ardından patlak veren Rusya-Ukrayna Savaşı’nın da yeşil dönüşüme ve dijitalleşmeye hız kazandırdığını anımsatan Aytac, “Atık kıymetli bir şey. Hem az atık çıkarmak hem de çıkan atıkları ekonomiye geri kazandırmak önemli. Biz de kolları sıvadık ve işe Genel Müdürlüğümüzde başladık. Binamızın içerisinde atık kutuları koyarak, çalışanlarımızı bu konuda bilinçlendirdik. Plastik ürünleri kaldırarak doğanın korunmasına katkı sağladık. Geçtiğimiz yıllarda da ‘Sıfır Atık Belgesi’ aldık” açıklamalarında bulundu.

Yaptıkları iş gereği kağıt tüketiminin fazla olduğunun da altını çizen Ali Erman Aytac, bunun çözümünü de dijital ortamı daha aktif kullanarak bulduklarını anlattı. Dijitalleşme sonrasında abonelik sözleşmelerinin büyük çoğunluğunu SMS ve e-posta yoluyla dijital olarak ulaştırdıklarını kaydeden Aytac, müşterilerinin yüzde 60’ının da elektronik faturayı tercih ettiğini söyledi.

Uludağ Elektrik müşterilerinin işlem merkezlerinden yapabildiği tüm işlemleri online olarak gerçekleştirebildiğini de ifade eden Aytac, “Hem zamandan hem kağıttan hem de bize ulaşmak için harcanan yakıttan tasarruf sağlıyoruz. Hepsi ufak tasarruflar gibi gözükse de bizim 3 milyon müşterimiz var bu sebeple bu verileri müşteri sayımızla çarptığımızda tasarruf çok fazla oluyor” diye konuştu. Rusya- Ukrayna Savaşı ile birlikte yükselişe geçen enerji piyasası fiyatlarının dünya çapında gerilemeye başladığını belirten Aytac, “Bu yıl geçtiğimiz yıla kıyasla çok daha rahat ilerleyeceğini düşündüğümüz enerji maliyetlerinin, daha makul düzeylerde kalacağı ve bütçelerimiz içerisindeki payının düştüğü bir sene geçireceğiz diye düşünüyorum” dedi.

FATURA ÜZERİNDEN MESAJ 

Daha büyük bir proje ile yakında tekrardan deprem bölgesinde olacakları müjdesini de veren Aytac, “Yapılan bir konteyner kentin içerisinde çocuklar ve kadınlar için özel alanlar oluşturacağız. Bölge halkını sosyal olarak destekleme amaçlı bir proje üzerinde çalışıyoruz” dedi.

Yeşil Dönüşüm Ormanları Projesi ile şirket olarak tüketmiş oldukları kağıt kadarını tekrar doğaya kavuşturduklarını aktaran Ali Erman Aytac, “4 yıldan beri gerçekleştirdiğimiz proje ile Bursa, Balıkesir, Çanakkale ve Yalova’da ormanlar oluşturduk. Diğer tüm sosyal projelerimizle de müşterilerimize dokunmaya gayret ediyoruz. Sosyal Faturalar Projemizle vatandaşlarımıza hem gündeme ve bilinç oluşturmak istediğimiz konuya yönelik mesajlar iletiyor hem de faturalarımızın rengini değiştirerek konuya güçlü bir farkındalık kazandırıyoruz.  Geçtiğimiz ay faturalarımızı kırmızı renge büründürerek, kan verme çağrısında bulunduk” ifadelerini kullandı.

İLK ANDAN İTİBAREN DEPREM BÖLGESİNDE

Kahramanmaraş merkezli yaşanan depremlerin hemen ardından yaraları sarmak için harekete geçtiklerini de kaydeden Ali Erman Aytac sözlerini şöyle sürdürdü: “İlk anda 20 bini aşkın acil ihtiyaç malzemelerini içeren yardım tırımızı yola çıkardık. Dünya Kadınlar Günü’nde depremzede kadınlar ve kız çocukları için oluşturduğumuz hijyen kitlerini bölgeye teslim ettik. Bu yıl aynı güne denk gelen 23 Nisan Ulusal Egemenlik, Çocuk Bayramı ve Ramazan Bayramı öncesinde de deprem bölgesindeydik. Çadır kentte yaşayan çocuklara bayramlık kıyafet, oyuncak, kırtasiye ve hijyen ürünleri gibi temel ihtiyaç malzemelerini ulaştırarak, çocukların yüzlerinde gülümseme oluşturmak amacıyla kukla gösterisi ve çeşitli etkinlikler de düzenledik. Sadece deprem bölgelerinde değil kendi bölgemizde de depremzedeler için düzenlemeler yaptık. Biz buraya gelen depremzedelerin kendilerini evlerinde hissetmeleri açısından onlara bir ‘hoş geldin paketi’ hazırladık. Bunun dışında, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) kararıyla deprem nedeniyle olağanüstü hal kararı alınan ve / veya afet bölgesi ilan edilen illerde yaşadıklarını belgeleyen tüketicilerden abonelik işlemleri esnasında güvence bedeli talep edilmemesi uygulamasına biz de hizmet bölgemiz olan Bursa, Balıkesir, Çanakkale ve Yalova illerimizde başladık. Depremzedelerimizin yanlarında olduğumuz mesajını da verdik.”

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X