Üreticiler kooperatiflere sahip çıksın

Marmarabirlik’e bugüne kadar 10 bin ortaktan, 35 bin ton rekolte beyanı geldiğini belirten Başkan Asa, son tarih olan 14 Ekim’e kadar 10 yılın en yüksek rakamına ulaşılmasının beklendiğini vurguladı. 

Üreticiler kooperatiflere sahip çıksın

Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, ”Geçtiğimiz yıl ürününü satacak yer bulamayıp çaresiz kalan ortaklarımıza nasıl Marmarabirlik sahip çıktıysa, bu kampanya döneminde de ortaklarımız kooperatiflerine sahip çıkmalıdır” dedi.

Asa, 2019-2020 ürün alım kampanyası öncesi 16 Eylül’den itibaren alınmaya başlanan rekolte beyanlarının gerçeğe yakın olması gerektiğini belirterek, ”Bu yıl risk, Marmarabirlik, kooperatifler ve ortaklar arasında paylaşılmalı” ifadelerini kullandı. Bugüne kadar 10 bin ortaktan, 35 bin ton rekolte beyanı alındığını dile getiren Asa, ”Son 10 yılın en yüksek rekolte beyanı bekleniyor. Tahmini rekoltenin üzerinde rekolte beyanının gelmesi, Marmarabirlik’in ne kadar önemli bir noktaya geldiğini göstermektedir. 8 kooperatif bölgesinde rekolte beyan alımları 14 Ekim’de sona erecek” diye konuştu.

ÖNEMLİ UYARILAR

“Alınan rekolte beyanlarını değerlendirdiğimizde ortaklarımızın neredeyse ana taahhütlerine kadar beyan verdiklerini görmekteyiz. Bunun sebebi Marmarabirlik fiyatlarının geçtiğimiz yıllarda daha cazip olmasıdır” diyen Asa şöyle devam etti: “Kooperatif bölgelerinden tahmini bölge rekoltesine yakın rekolte beyanı geleceğini öngörmekteyiz. Alınan rekolte beyanları, 2019/2020 ürün alım kampanyasını ve alım planımızı belirleyecektir. Ortaklarımız rekolte beyanı verirken ‘ben ne kadar çok rekolte beyanı verirsem, bana o kadar teslimat hakkı doğar’ mantığıyla hareket etmemelidir. Rekolte beyanı ne kadar verilirse verilsin kısıtlama yapılacaksa ortağın son 5 yıllık teslimat miktarına bakılmaktadır. Eğer önceki yıllarda ürün vermediyseniz, sınırsız teslimat hakkınız nasıl olacak?”
 
RİSK ALINACAK BİR YIL DEĞİL

Ürün alım kampanyasıyla ilgili çalışmalar devam ettiğini bildiren Hidamet Asa, ortaklara ‘bu Kooperatif, bu Birlik sizin” diyerek şu mesajı verdi: ”Bugüne kadar olduğu gibi bu kampanya döneminde de üreticilerimizi mağdur etmeyiz. 2019/2020 ürün alım kampanyasında, kredi kullanmadan yapılacak alım bütçesiyle ödeyebileceğimiz kadar ürün almayı hedefliyoruz. Marmarabirlik olarak geçtiğimiz yıl piyasaların üzerinde bir fiyatla ürün alarak ortaklarımızı destekledik. Son iki yılda 102 bin ton ürün aldık. Bu yıl risk alınacak bir yıl değildir. 2019/2020 Ürün alım kampanyasını ortaklarımızın sınav yılı olarak görüyoruz. Geçtiğimiz yıl ürününü satacak yer bulamayıp çaresiz kalan ortaklarımıza nasıl Marmarabirlik sahip çıktıysa, bu kampanya döneminde ortaklarımız da kooperatiflerine sahip çıkmalıdır. Piyasada alıcının olmadığı bu zor dönemde ortaklarımız kooperatiflerine ürünlerini vermeli ve ödeme takvimi ile ilgili anlayış göstermelidir ve imkanları zorlanmamalıdır. Geçtiğimiz yıl Marmarabirlik tarafından 5 TL’ye alınan ürünün üretici havuzunda halen 3 TL’ye satıldığı unutulmamalıdır.”

ÖNCELİĞİMİZ GEÇEN YILIN FİYATINI MUHAFAZA ETMEK

Ürün alımlarında arz talep dengesi, piyasa gerçekleri ve tüketici davranışlarının çok iyi değerlendirilmesi gerektiğini kaydeden Hidamet Asa, “Ürün almak çok kolay, önemli olan alınan ürün bedelini ödeyebilmek ve  satabilmektir. Bu yıl sınırsız ürün alımı yapılması mümkün değildir. Alınan ürünün bedelinin ödenmesi de var. Önceliğimiz geçtiğimiz yıl fiyatlarını muhafaza etmektir. Eğer piyasa koşullarında artış varsa üzerine ilave yapmak çok kolay olur” dedi. Marmarabirlik’in kesinlikle zarar etmemesi gerektiğine vurgu yapan Asa, “Eğer Birlik zarar ederse öz kaynakları erir, alım gücü azalır, yatırım yapamaz, ödemelerini zamanında gerçekleştiremez. Bunun için  ortaklarımız 1 yılı değil geleceğini düşünmelidir” diye konuştu.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X