Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Arda Ermut, Alman Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) gazetesine konuyla ilgili açıklamalarda bulundu. Volkswagen ile devam eden müzakereleri yürüten Ermut, Türkiye’nin avantajlı olduğu noktalara dikkat çekerek, fabrikanın sadece yatırım olarak değil sembolik olarak da taşıdığı önemin altını çizdi.
Yılda yaklaşık 67 bin araçlık satışla VW’nin Türkiye’de en çok tercih edilen marka olduğunu hatırlatan Ermut, buna ek olarak VW bünyesinde üretilen Skoda’nın yılda 21 bin araç sattığını ifade etti. Rakip markalar Renault, Fiat, Ford, Toyota ve Hyundai’ye gönderme yapan Ermut, VW’nin ülkede en çok satan 6 marka arasında Türkiye’de üretimi olmayan tek şirket olduğuna işaret etti.
Volkswagen şirketinin Türkiye’yi sadece bir pazar olarak değil aynı zamanda üretim merkezi olarak görmesini umduklarını dile getiren Arda Ermut, ‘’Her Türk vatandaşı üretimin bizde yapılmasını istiyor. Diğer beş büyük buradaysa niye Volkswagen da gelmesin” dedi.