Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

1300 kilometreden Bursa’ya kafa yoruyor: Ulaşımın kalbi Acemler 

Bursa’da doğdu, büyüdü, yetişti… İTÜ’de İnşaat Mühendisliği eğitimi aldı. Yüksek lisans eğitimini ulaştırma alanında Erzurum Teknik Üniversitesi’nde tamamladı. Doktorasını İTÜ Kıyı Bilimleri ve Mühendisliği alanında yapıyor.

Bir yandan da…

Araştırma görevlisi olduğu Erzurum Üniversitesi’nde Hukuk Fakültesi üçüncü sınıf öğrencisi olarak öğrenimine devam ediyor.

İşte…

Böyle bir eğitim kariyeri olan Ahmet Ünal, 1300 kilometre uzakta yaşamasına karşın yetiştiği kent Bursa için kafa yoruyor.

1-282.jpgÖzellikle de…

“Bursa ulaşımın kalbi” yorumu yaptığı, artık günün her saati sıkışan Acemler trafiği için çözüm önerileri geliştiriyor.

Öncelikle…

İzmir yönünde Özlüce’ye kadar 5 kilometre, Mudanya yönünde Esentepe’ye kadar 3 kilometre şişen trafiğe dikkat çekerken, “problemin çözümü için yapılanların bütüncül planlanmadığını ve bu nedenle geri dönüşüm alınamadığını” düşünüyor.

Gördüğü şu:

“Mudanya Köprülü Kavşağı’nın 2016 yılında yıkılarak modernize edilmesi sonrası İzmir yönünden 3 şerit, Mudanya yönünden 2 şerit ve stadyum yönünden 2 şerit olmak üzere toplam 7 şerit yol geliyor. Bu yol Nilüfer Köprüsü’nde 6 şerit, 100 metre sonra 5 şerit ve 200 metre ileride raylı sistemle çakışınca 4 şeride iniyor.”

Bu durumun…

Trafiği önce dar boğazdan geçirip genişlettiğini, Acemler’de tekrar daralarak da huni etkisiyle sıkıştırdığına dikkat çekiyor.

Tespiti şu:

“Trafik yoğunluğunun ilki İzmir-Mudanya yönünden gelen şerit birleşiminde oluyor. Buna yakında stadyum bağlantısı eklenecek. Diğer yoğunluk Acemler Köprülü Kavşağı’nda oluşuyor.”

Önerisi şu:

“İzmir ve Mudanya yönlerinden gelen araçların bir araya geldiği noktada oluşan trafik yükü birleşmeden önce azaltılmalı ve Acemler Köprülü Kavşağı’nı by-pass ederek viyadükle karşıya geçip 11 Eylül Bulvarı’na direkt bağlantı sağlanırsa Acemler yoğunluğunda ciddi azalma olur.”

 

Viyadüklü çözüm nasıl olacak?

 

2-247.jpgAhmet Ünal’ın önerisinde çözümün merkezi, İzmir ve Mudanya yönlerinden gelen araçları birleşme noktası olacak.

Bir…

“Viyadük olarak düşündüğümüz çözüm önerisinde hattın büyük bölümü Nilüfer Deresi paralelinden geçeceği için kamulaştırma maliyeti az olacak. Yapımında da trafik etkilenmeyecek.”

İki…

“Mudanya ve İzmir yönlerinden gelip kent merkezine girmeyecek araçlarla Yakın Çevre Yolu’ndan gelen araçlar Acemler Köprülü Kavşağı’ndan geçmeyecekler. Bu da Acemler trafiğini rahatlatacak.”

 

Ahmet Ünal: Acemler’de şerit arttırmak yerine radikal çözüm

 

3-182.jpgAkademik kariyerinde uzmanlığı ulaştırma olan Erzurum Teknik Üniversitesi Araştırma Görevlisi Ahmet Ünal, doğup büyüdüğü Bursa’nın ulaşımda en sorunlu noktası Acemler için 1300 kilometre uzaktan çözüm önerdi.

Anımsadığımız kadarıyla…

Recep Altepe döneminde Büyükşehir benzer bir viyadüklü çözümü gündeme almış, ama proje aşamasına gelememişti.

Ünal daha kolay teknik çözüm önerirken, “Alınabilecek radikal bir karar varsa böyle olmalı” diyerek düşüncesini şöyle açıklıyor:

“Yapılanların tamamı, geleceğe yönelik olmasından ziyade bugünü bile kurtarmıyor. Bunun en güzel örneği şerit sayıları arttırılarak yenilenen Mudanya Köprülü Kavşağı’nda görülüyor.”

Şuna dikkat çekiyor:

“Ulaşım sorununu çözeceği iddia edilse de, kavşak yapısından sonraki hat botunca herhangi bir iyileştirme yapılmadığı için farklı yönlerin birleştiği noktada trafik karmaşası açıkça görülüyor.”

Şunu da ekliyor:

“Nilüfer deresi üzerinde ilave şerit artırımı da düğüm noktasını 50-100 metre daha öteler.”

 

Bu viyadük Çevre Yolu’na da gider!

 

4-094.jpgAhmet Ünal’ın önerdiği formül, İzmir ve Mudanya yollarından gelen araç trafiğini birleşme noktasında viyadükle karşıya geçirip Yakın Çevre Yolu’na bağlamayı hedefliyor.

Öneri…

22 Temmuz’da bu sütunlarda dile getirdiğimiz önerimizi anımsattı.

O yazıda…

Yunuseli’ne kadar bulvar olarak tamamlanan yolun, devamında Dereçavuş’ta yapılacak ıslah çalışmasıyla Çevre Yolu’na bağlanmasını dile getirmiştik.

Viyadüklü çözüm gerçekleşirse, alternatif olarak bu bağlantı da yapılabilir.

 

Milli Eğitim vazgeçti, ama Bursa izciliğini ayakta tutuyorlar

 

5-057.jpgAnımsıyoruz da… İlkokul yıllarımızda izcilik önemliydi. İzcilik Kolu çevre bilinci başta olmak üzere sürekli etkinlik yapardı. Bayramlarda izcilerin geçişi büyük ilgi görürdü.

Günümüzde…

Milli Eğitim’in etkinlik programlarından izciliği çıkardığını duyunca şaşırdık. Okullar için ciddi bir eksiklik.

Buna karşın…

Bursa’da da 30 civarında izcilik derneği var. En eskisi ve en faali olarak da, 1974 yılında kurulan Uludağ İzcileri Derneği dikkati çekiyor.

Nitekim…

Uludağ İzcileri Derneği Başkanı Muhsin Kul, Başkan Yardımcısı Yaşar Palalı ve bir grup izci ziyaretimize geldiklerinde Sevgi Oymağı’nda izcilik heyecanını bir kez daha gördük.

Hollanda’da yapılan ve İzciliğin Olimpiyatı kabul edilen kampta Türkiye’yi temsil eden, geçen hafta 30 Ağustos Zafer Kampı’nda toplanan Uludağ İzcileri Sevgi Oymağı sosyal projeleriyle izcilik sorumluluğunu yerine getiriyor.

Muhsin Hoca’yı dinlerken çok etkilendik.

 

Sadağı’nda doğa içinde izcilik kampı

 

6-042.jpgUludağ İzcileri Derneği Başkan Yardımcısı Yaşar Palalı kendi imkanlarıyla Orhaneli Sadağı Kanyonu’nda aldığı araziyi izcilik kampına dönüştürdü.

Bu kampın yanında, Sadağı Köyü içinde 2 katlı ev de, alt katı İzcilik Müzesi ve üst katı misafirhane olarak düzenleniyor.

Kamplarını Sadağı’nda yapan Uludağ İzcileri Sevgi Oymağı, sosyal faaliyet olarak da Orhaneli’ndeki okulların eksiklerinin giderilmesine de yardımcı oluyorlar.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X