Açıkçası… Yeriyle ilgili tartışmalara, kaygılara elbette saygılıyız, ama Gemlik Askeri Hara arazisine yapılacak yerli otomobil fabrikası kente heyecan kattı.
Çünkü…
Son güne kadar Kocaeli ve Sakarya girişimleri vardı, otomotiv ihracatında birinciliği Kocaeli’ye kaptıran Bursa şanslı görülmüyordu.
Araya kim girdi, nasıl oldu bugün için meçhul. Siyasetçi mi, sivil toplum örgütü yöneticisi mi, kurumsal yapılar mı, iş dünyası mı etkili oldu da yerli otomobilin adresi Gemlik’e döndü onu bilemiyoruz.
Bildiğimiz şu:
Son anda Bursa ve Gemlik olarak açıklanan karar Bursa için çok önemli yeni bir başlangıç anlamına geliyor.
Nitekim…
Bursa Teknik Üniversitesi’nde konunun içindeki akademisyenlerle bir araya geldiğimizde yerli otomobilin Bursa için önemini konuştuk.
Sohbette…
Rektör Prof. Dr. Arif Karademir’in yanı sıra, Rektör Yardımcıları olarak Prof. Dr. Ahmet Zeki Ünal ve Prof. Dr. Ramazan Kurt, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Hakan Gürkan, Otomotiv Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü ve Makine Mühendisliği Öğretim Üyesi Dr. Kemal Furkan Sökmen, İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi Alper Keskin, Araştırma Görevlisi Ersel Kiraz, Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanı Suat Cömert vardı.
Gördük ki…
Eğitimci ve akademisyen camiası olarak BTÜ yerli otomobil için heyecanlı.
Ancak şu gerçek de öne çıktı:
Devlet Bursa’da akıllı otomobil üretmeye karar verdi. Bursa da topyekûn akıllı kent olmak zorunda.
Yani…
Başta Büyükşehir Belediyesi olmak üzere yerel yönetimler akıllı kent adımları atmalı. Sanayici akıllı teknolojiler üretmeli, yan sanayici de uyum sağlamalı.
Özellikle de…
Otomotiv yan sanayi yerli ve akıllı otomobil uyumu için Ar-Ge’ye yönelmeli.
Değişim ve gelişim eğitim camiası için de önemli.
Üniversitelerin yanında Teknik Liseler kendilerini yenilemeli. Hatta, öğrenci bile hedefini yenileyip yenilikçiler kervanına katılmalı.
Yoksa…
Yerinde sayan, geleneksel üretimi sürdürenleri zor bir gelecek bekliyor.
O nedenle…
Akıllı otomobilin başkenti Bursa’nın topyekûn akıllı kent olması her şeyden fazla önem taşıyor.
Yetiştirdiği elemanı tutamayan sıkıntı yaşar
Bursa Teknik Üniversitesi’nde, yerli otomobil çalışmasını yapan kadroyla sohbetimizde “Öğrencilerin Bursa tercihini de etkiler” görüşü benimsenirken, sanayiciye çarpıcı bir uyarı geldi:
”Yetiştirdiği elemanı elinde tutamayanlar büyük sıkıntı yaşar.”
Gerekçe şu:
“TOGG mevcut otomobil fabrikalarından yönetici ve mühendis çekiyor. Firmalar onların yerine eleman almak zorunda kalacaklar.”
Ortaya çıkan şu:
“Yerli otomobil, sanayide Bursa’yı mühendisliğin belkemiği haline getirdi.”
BTÜ’nün ‘yerli’ hedefi: Akademik kadro ve öğrenciyle içinde olmak
Çok keyif aldığımız bir sohbet oldu… Yerli otomobil için Bursa seçiminin sanayiden önce eğitimi heyecanlandırmasına tanıklık ettik.
Bu noktada…
Avrupa’da ömrünü doldurmuş modelleri son kale olarak getiren üretici firmalar için doğacak yeni teknolojiyle elektrikli araç üretimi zorunluluğunun satın alan vatandaşa yarayacağını vurgulamak gerekiyor.
Bu noktada…
Bursa Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Arif Karademir sözlerinin başında “Biz yerli otomobil için eğitim ve yapılanma anlamında hazırlıklarımızı tamamladık” dedi ve şunu söyledi:
“Devlet irade göstermiş, Sayın Cumhurbaşkanımız da üretimin Bursa’da yapılması tercihini seçmiş. Bize de akademik kadrolarımızla projenin içinde yer almak düşüyor.”
Bir beklenti de şu:
“Sanayi-okul ilişkisi anlamında, kaç mezun öğrencimizin orada istihdam edilebileceği çok önemli. Yetiştirdiğimiz öğrenciler iş bulacakları için de projeyi önemsiyoruz.”
Diş Hekimliği için hastane sorunu aşılıyor
Uludağ Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi 24 yıl atıl kaldıktan sonra öğrenci alabilecek noktaya geliyor.
Eğitim verecek kadrolar alınıyor, ama uygulama için hastane yok. Bunun için de Yüksek İhtisas Hastanesi altında bulunan Diş Hastanesi uygun bulundu.
Gelişme üzerine…
AK Parti milletvekilleri Dr. Mustafa Esgin, Refik Özen ve Zafer Işık’la Uludağ Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İrfan Kırıştıoğlu ve Diş Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Halil Sağlam dün Sağlık Bakanı Fahrettin Koca ile Bakan Yardımcısı Halil Eldemir’i ziyaret ettiler.
Mudanya Yolu’ndaki ‘MOBESE kamerası’ kazası trafiği durdurdu
Sabah… Mudanya Yolu’ndan Bursa’ya doğru gelirken Heybeli oteli önünde durduk. 3 şeritli yol resmen tıkandı.
O noktadan, Bademli girişindeki Mahkeme Fırını-Migros önüne kadar 32 dakikada ulaştık. Bir yarım saat de o noktadan, Mudanya yönünden Geçit’e girişteki tren viyadüğüne kadar sürdü.
Sonrasında…
Sihirli bir değnek dokunmuş gibi trafik açıldı ve “Acaba nerede, ne oldu da trafik durdu?” diye bakınmamamıza karşın bir şey göremeden geçip gittik. Randevularımıza da birer saat gecikmeyle ulaşabildik.
Sonra da merak edip sorduk.
Meğer…
Sabah Bursa yönüne gelen araçlardan biri, Bursa yönünden Geçit girişinde bulunan MOBESE direğine çarpıp devirmiş. Yola düşen direk ve kameraların kaldırılması 45 dakikaya yakın sürmüş, ama bu çalışma yoldaki beklemeye daha fazla yansıdı.
Öyle olunca da Mudanya yönünden Bursa’ya işe gelenler sabah geç kalmış oldular.
Kimsesizlere sıcacık el: Barınma Evi kapılarını açtı
Kış geldi, havalar soğudu… Her kış olduğu gibi yine, sokakta yaşayan vatandaşlarımızla kimsesizlerin soğuk kış koşullarına karşı yaşamlarını sürdürebilmeleri sorunu ortaya çıktı.
İmdatlarına da…
Geçmişte olduğu gibi yine Büyükşehir Belediyesi Barınma Evi yetişti.
3 öğün yemek, 24 saat sıcak su ve sürekli sağlık kontrolüyle soğuk günler ve gecelerde sıcacık korunma sağlayan Barınma Evi 328 kimsesizi ağırlıyor.