Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz

Her şey akıcı trafik ve ulaşım için: Dikine otoparklar dönemi başlıyor

Sorun yeni değil elbette… 1989’da Teoman Özalp dönemiyle başlayan,Erdem Saker, Erdoğan Bilenser, Hikmet Şahin dönemleriyle devam eden, Recep Altepe’nin de 2 döneminde Büyükşehir Belediyesi’nin birinci gündemi hep ulaşım ve trafik oldu.

Kısa sürelerde aldığı iç ve dış göçlerle çok hızlı büyüyen, buna bağlı olarak da kontrolsüz gelişen bir kentte yaşıyoruz.

Bir yandan bunun getirdiği yeni ulaşım yüklerini mevcut yollar taşımakta zorlanırken, yerel yönetimlerin önüne pek fark edilemeyen bir sorun daha çıktı.

O sorunu istatistikler gösteriyor:

800 bine yaklaşan motorlu araç sayısıyla Bursa, ülke ortalamasını geçti ve trafikteki araç sayısı en hızlı artan kentler listesinin ilk sıralarında yer aldı.

Buna…

Başka illerin plakalarıyla dolaşan ticari ve özel araçlar da eklendiğinde ortaya tam bir trafik kâbusu çıkıyor.

İşte…

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe her gün mesaisinin büyük bölümünü sürekli büyüyen kentin hızla artan araç sayısı nedeniyle yetersiz kalan caddelerde ulaşımı sağlayacak projelere ayırmak zorunda kalıyor.

Bu nedenle de…

Büyükşehir’in gündeminde sürekli yeni yollar, yeni kavşaklar, yeni köprüler var.

Gerçi…

Yol, köprü, kavşak projeleri en çok bu dönemde yapıldı, ama yine de yetmiyor.

İşte…

Bir yandan ulaşım ve trafik için çözümler arayan Altepe ve teknik ekibi, şimdi ikinci aşamaya geçmeye hazırlanıyor.

Bu aşamada…

Kent merkezinde dikine otoparklar var.

Özellikle de…

Trafik akışını engelleyen yol kenarı parklanmalarının dikine otoparklarla önlenmesi amaçlanıyor.

Projenin birkaç değişik uygulaması var.

Örneğin…

Erdem Saker döneminde Setbaşı’nda Atatürk İlkokulu yanına yapılan ilk mekanik katlı otoparkın geliştirilmişinin uygulanması gündemde.

Yanı sıra…

İnönü Caddesi’nde Demirtaşpaşa Endüstri Meslek Lisesi karşısındaki alanda uygulanan ve üst üste 2 araç park edilebilen sistemin güncellenip geliştirilmesi üzerinde de çalışılıyor.

Böylece…

Mekanik sistemler kullanılarak bir aracın park ettiği yere üst üste 3-4 araç park edilebilecek projelerle, otopark için geniş alan zorunluluğu ortadan kalkacağı için yerden tasarruf da sağlanacak.

Şimdilerde…

Bir yandan da mekanik sistemle çalışacak dikine otoparkların öncelikle nerelere yapılacağını belirlemeye yönelik hazırlıklar yapılıyor.

 

Park et, devam et, kent merkezine araçla girme!

 

Kuşku yok ki… Kent merkezindeki araç yoğunluğunu arttıran nedenlerin başında, içinde yalnızca sürücüsü olan araçlar geliyor.

 

İşte…

Büyükşehir Belediyesi bu durumu en aza indirebilmek için Burbak aracılığıyla park et, devam et uygulamasını yaygınlaştırıyor.

Özellikle kent girişlerinde raylı sistem istasyonları yanındaki ücretsiz otoparklara aracını bırakanların toplu taşıma aracı kullanmaları amaçlanıyor.

Bu bir kent alışkanlığı elbette, ama herkesin rahatı için bireylerin birazcık ödün vermeleri gerekiyor.

 

MHP’den Osmangazi Belediyesi’ne 2 otopark yeri önerisi geldi

 

Yapılaşmanın yoğun olduğu Bursa kent merkezinde otopark yeri de ayrı bir sorun. Bu soruna çözüm bulmak için yerel yönetimler kadar belediye meclislerindeki muhalefet partilerinin de kafa yormalarıysa çok güzel bir anlayış.

Nitekim…

Osmangazi Belediye Meclisi MHP Grup Sözcüsü Cemil Aydın, kent sorunlarına duyarlılığını, “Osmangazi Belediyesi’ne çağrı” kapsamında 2 otopark önerisi ile de gündeme getirdi.

Üstelik…

Osmangazi Belediyesi’ne iki, farklı noktada iki otopark önerisi birden yaptı.

Bir…

“Sıcaksu’daki yaklaşık 5 dönüm arazi kamu adına hizmet vermeli ve otopark olarak kullanılmalı.”

Söylediği şu:

“Arazinin alt kısmını işletmeci kiracı otopark olarak kullanıyordu. 20 yıllığına kiraya verilen yer yıllardır boş. Kamu arazisinin kiralanıp sonra da boş bekletilmesinin kamu yararına bir mantığı ve açıklaması olamaz.”

İki…

“Kent Meydanı projesine ait alandaki molozlar acilen temizlenmeli ve meydan projesi başlayıncaya kadar geçici olarak otopark hizmeti vermeli.”

 

Bir dernekten öteye işler: Toplu konut yaptılar, köy kuruyorlar

 

Bursa’da hastanelerde, sağlık ocaklarında, 112’lerde, kliniklerde, özel sağlık birimlerinde toplam 20 bine yakın sağlık çalışanı var.

İşte…

Bu sağlık çalışanlarını çatısı altına toplamak, sosyal haklarını korumak, bunları yaparken de sosyal tesisler kazandırmak için 2011 yılında Bursa Sağlık Çalışanları Derneği kuruldu.

3 bine yakın üyeye ulaşan Bursa Sağlık Çalışanları Derneği  Başkanı Metin Altundal’ı şaşkın bakışlarla dinledik.

Çünkü…

5 yılda bir dernekten çok öteye işler yapmışlar. Hem de, günlük dernekçilik faaliyetleri dışında, büyük proje kapsamında işler başarmışlar.

Örneğin…

Doğanköy’de, Şehir Hastanesi yakınındaki 23 dönümlük arazide  225 dairelik Sağlıkçılar Sitesi inşaatına başlamışlar. Yeşil alanları geniş projeden sağlık çalışanları ve birinci derece yakınları yararlanmış, kısa sürede de kontenjan dolmuş.

Şimdilerdeyse…

Orhaneli Yolu üstünde, Doğancı Barajı’nı 10 kilometre geçtikten sonra 30 dönümlük araziye Sağlıkçılar Köyü kuruyorlar.

Köyde…

750’şer metrekarelik alanlara 29 prefabrik ev ve çevresine bahçeler yapmak üzere proje hazırlamışlar.  62 metrekarelik 2+1 evler yaz-kış kullanılabilecek. Orhaneli Belediyesi’nin de destek verdiği Sağlıkçılar Köyü çok talep gördüğü için büyümeye açık bir proje.

 

Çarşıda, müzikte, folklorda da sağlıkçılar

 

Bursa Sağlık Çalışanları Derneği Başkanı Metin Altundal’ın anlattığı dernek çalışmaları arasında üyelere ekonomik katkıyla sosyal etkinlikler de var.

Örneğin…

100’e yakın firmayla indirim anlaşması yapmışlar. Üyelere ücretsiz avukatlık hizmeti sağladıklarını söyleyen Altundal şunu da aktardı:

“Folklor ekibimiz 4 yıldır yurt içinde ve dışında festivallere katılıyor. Ayrıca üyelerimizden oluşan Türk Halk Müziği korumuz da konserler veriyor.”

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X