Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz

Tartışılan konu: Terminal hattı neden yeraltından yapılmadı?

Aslında… T2 adıyla anılan, Kent Meydanı-Terminal tramvay hattı Recep Altepe döneminde gündeme geldiği andan itibaren tartışılıyor. Alinur Aktaş’ın Büyükşehir Belediye Başkanı olmasıyla da farklı bir boyuta ulaştı.

Hatta…

“Projenin hemen durdurulup yapılan bölümlerin sökülerek yeraltına alınmasını” önerenler oldu.

Peki…

9 kilometre gidiş ve 9 kilometre dönüş olarak toplam 18 kilometrelik proje neden yeraltından değil de yerüstünden tramvay hattı olarak planlandı, hafif raylı sistem olarak yeraltından yapılamaz mıydı?

Soruları…

1.-yazi-icin-taha-aydin.jpgProje Koordinatörü ve Recep Altepe’nin Raylı Sistemler Danışmanı olan Taha Aydın’a sorduk, o da anlaşılır bir dille cevapladı.

Bir…

“T2 tramvay hattının toplam proje maliyeti araçlar dahil 205 milyon lira.”

İki…

“Yeraltından metro hattı yapılsaydı projenin toplam maliyeti 2 milyar 100 milyon lira ocaktı. Yani, 10 kat fazla bir maliyet çıkacaktı.”

Üç…

” T1 Heykel tramvay hattıyla T2 Terminal tramvay hattı birlikte yapılması şartıyla Ulaştırma Bakanlığı tarafından onaylandı.”

Dört…

“Dr. Branner’in Ulaştırma Master Planı’na göre Terminal hattında şu anda pik saatte bile 5 bin yolcunun altında kapasite var. Oysa metro için saatte en az 25 bin yolcu kapasitesi gerekiyor.”

Şunu vurguladı:

“Üstelik 25 bin yolcu kapasitesinin gün boyu düzenli olması gerekiyor. Aksi halde proje Bakanlık tarafından onaylanmayacaktı.”

Beş…

“Yol daralmıyor, İstanbul Caddesi’ndeki sağlı sollu 3’er şerit korunuyor.”

Şunu anımsattı:

“Yolun Ovaakça’da 2 şeride düştüğü unutulmamalı. 4 şerit kabul etsek bile gelen trafik Çevre Yolu ya da Kent Meydanı’nda yığılmaya yol açacaktı.”

Altı…

“Ana güzergahta köprülü kavşak sayısı arttırıldı. Gençosman, Beşyol, Küçükbalıklı, Buttim, Panayır köprülü kavşaklarıyla iki yaka birbirine bağlandı. Yani Bursaray gibi yolun iki yakası birbirinden koparılmadı.”

Yedi…

“Yol üstündeki mevcut yaya geçişleri, yürüyen merdivenli  9 modern istasyonlu üstgeçitle güvenli ve konforlu olarak çözüldü.”

 

Bursaray aktarma istasyonu için bir öneri

Bursaray’ın hat uzunluğu başta sefer aralıkları olmak üzere sorunlara yol açtığı için, projenin başındaki Kent Merkezi Aktarma İstasyonu yeniden gündemde.

Ne var ki…

O yıllarda düşünülen yerde yapılaşma değiştiğinden Osmangazi Belediyesi’nin Kent Meydanı projesi içinde bir çözüm düşünülüyor. Bu da yeni meydan projesinin bozulması demek.

O nedenle…

Projenin Kent Meydanı Alışveriş Merkezi karşısındaki adada Büyükşehir’in planladığı düzenleme içinde gerçekleştirilmesi daha doğru olacağa benziyor.

Bunu da şimdiden tartışmakta yarar var.

 

Osmangazi’nin Kent Meydanı’na hem destek, hem öneri geldi

3.-yazi-icin-bruksel-grand-meydan.jpgYıllardır “meydansız kent” eleştirileri yaptığımız Bursa’ya meydan kazandıracak proje üzerinde Osmangazi Belediyesi çalışmalarını sürdürüyor.

Eski Santralgaraj’ın olduğu yerdeki Kent Meydanı Alışveriş Merkezi ile Osmangazi Belediyesi arasında kalan ve çöküntü alanı haline dönüşen bölgede gerçekleştirilecek yeni Kent Meydanı projesine Osmangazi Belediye Meclisi MHP Grubu Sözcüsü Cemil Aydın’dan hem destek, hem de öneri geldi.

Aydın diyor ki:

“13 Kasım’da Osmangazi Belediye Meclisi’ndeki bütçe görüşmesinde konu gündeme geldiğinde, Sayın Mustafa Dündar’a Bursa Günleri etkinliği için gittiğimiz Brüksel’deki Grand Meydanı örnek gösterdim.”

Ardından…

“Bursa’dan giden katılımcılar olarak meydana hayran kalmıştık” anımsatması yapıp şuna dikkat çekiyor:

“Üzerinde yoğunluğun hiç olmadığı, tarihi dokularla bezenmiş meydan görmüştük Brüksel’de. Aynısının yapılması önerimizi ilettik.”

Şunu da ekliyor:

“Alt katlarında kültürel amaçlı salonlar ve tabii ki otopark gerekiyor.”

Biz de…

MHP Grubu adına verilen desteği ve öneriyi Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar’a iletiyoruz.

 

İrfan Tatlıoğlu’na geçmiş olsun

4.-yazi-icin-irfan-tatlioglu-ve-fahrettin-besli.jpgİrfan Tatlıoğlu’nun iki şapkası var. Birinde, 3 dönemdir Orhaneli Belediye Başkanı olarak yöresinin kaderini değiştirecek çalışmalara imza atıyor. Diğerinde, Türkiye Yörük Türkmen Birliği Genel Başkanı olarak Türk Dünyası birlikteliği için çalışıyor.

Bunca yoğunluk arasında bel fıtığı sorunundan Anadolu Hastanesi’nde ameliyatla kurtuldu.

Her zaman olduğu gibi, Yörük Türkmen Birliği’ndeki yardımcısı Fahrettin Beşli de onu hastanede yalnız bırakmadı.

 

Engellilere ‘balık tutmayı’ öğretecekler: Farkı ben tasarlarım

Engellileri evde oturan değil, üretken hale getirip toplum içinde değerli hale getirecek projelere bir yenisi ekleniyor.

O projeyi de…

Bursa Kent Konseyi Engelliler Meclisi Başkanı İbrahim Sönmez, Başkan Yardımcısı Mecbure Güneri ve danışman olarak yanlarında yer alan Akın Karakız’dan dinledik.

5.-yazi-icin-bursa-kent-konseyi-engelli-meclisi-ibrahim-sonmez,-mecbure-guneri,-akin-karakiz.jpgBüyük bir heyecanla anlattılar:

“Engelliler Derneği ile birlikte web tasarım eğitini başlattık. ‘Farkı Ben Tasarlarım’ adını verdiğimiz projede ilk etapta 2 ayrı branşta 29 kursiyerimiz web tasarımı öğreniyor.”

Umutları da şu:

“Sayın Valimiz İzzettin Küçük beyefendi engellerlerimize her zaman büyük destek veriyor. Bu projede de yanımızda ve arkadaşlarımız için iş güvencesi var.”

Şu noktada mutlular:

“Engellilerimizi toplumda üretken hale getirmek için onlara balık tutmayı öğretiyoruz.”

Bu arada…

Zihinsel engelliler için de Türk Halk Müziği korosu ile ritm grubu çalışmaları devam ediyor.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X