Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

TCDD’den umut mesajı: Hızlı tren çalışması tam hız başlıyor

Temeli atılalı 5 yıl oldu, 400 milyon liralık ilk ihalenin tüm bütçesi tünellerde bittiği için güzergaha başlanamadı, onun için de ortada trene dair gözle görülür Balat ve İstanbul Yolu üstündeki birkaç viyadük ayağı dışında hiçbir şey yok.

Buna karşın…

Bursalılar büyük bir özlemle ve büyük bir sabırla hızlı treni bekliyorlar.

Açıkça söylemek gerekirse, başka kentlerde olsa ayağa kalkılacak bir sorun var ortada, ama kentin mistik geçmişinden olsa gerek bekleyiş sessizce sürüyor.

Bu ve benzeri ifadeleri bu sütunlarda zaman zaman okuyorsunuz. Duyup öğrendiğimiz kadarıyla gelişmeleri ya da gecikmeleri aktarmaya çalışıyoruz.

Son olarak…

Ankara’da yaşayan ve tüm gelişmeleri yakından bilen dostumuzla bayramda yaptığımız sohbeti aktardık.

O yazıda…

İlk ödeneğin tünellerde bitmesinden sonra; daha yüksek bütçeyle tamamlama ihalesi yapılması nedeniyle Sayıştay’ın 2 kez maliyet artışı uyarısı yaptığı, incelemenin TCDD Teftiş Kurulu tarafından sürdürüldüğü, ancak Sayıştay’ın ikinci uyarısında incelemeyi Ulaştırma Bakanlığı’nın yapmasını istediği bilgilerine yer verdik.

İşte…

Bu yazı üzerine Ankara ses verdi ve TCDD Genel Müdür Yardımcısı İsmail Murtazaoğlu telefonla aradı.

Görüşmemizde…

Projenin meşakkatli olduğu vurgusu yapan Murtazaoğlu, gecikmenin ana nedeni olarak şuna işaret etti:

“Bursa-Bilecik hattının bağlantı noktasında büyük bir heyelan oldu. Dolayısıyla güzergahın geçeceği vadi değişti. Böyle olunca projelendirmeyi yenilemek zorunda kaldık.”

Şunu da ekledi:

“İkinci olarak, ilk ihale tamamlanamadı. Bu nedenle de ikmal ihalesi yapılması gerekti.”

Şuna da dikkat çekti:

“Sürpriz sorunlar da çıkıyor. Örneğin, şeftali bahçeleri sökümünde süre istendi. Oysa 3 yıl önce kamulaştırmayı yapıp bedellerini de ödemiştik.”

Ardından…

“Hissedilmemekle birlikte Bursa’dan Yenişehir’e kadar olan kesimde çalışıldığını” vurgulayıp şunu söyledi:

“Hat uzun olduğu için çalışma alanlarını ayrıştırdık. Bu nedenle şu anda tünellerde ilerleme var, onu da kamuoyu görmediği için bilemiyor.”

Sonra da…

Bursa’ya moral olacak rahatlatma mesajı verdi:

“Bursalılar 2-3 hafta içinde güzergahın tamamında çalışmalar yapıldığını görecekler, hızlı treni hissedecekler.”

 

Hattın tamamı için bu ay 2 büyük ihale var

TCDD Genel Müdür Yardımcısı İsmail Murtazaoğlu, hızlı trende mevcut çalışmalarla ilgili bilgiler verdikten sonra şunu açıkladı:

 

“Heyelan nedeniyle büyük gecikme yaşayan Yenişehir-Bilecik hattında 1/2000’lik detay projeler onaylanıyor. Bu hatta ihale aşamasına geldik, bu ay içinde ihaleye çıkıyoruz.”

Ardından…

İhalenin iki aşamalı olacağını söyledi ve ekledi:

“Yenişehir-Bilecik hattı altyapısıyla birlikte hattın tamamı, yani Bursa’dan Bilecik’e kadar olan kesimin tamamının üstyapısı da ihale kapsamında.”

Mesajı da şu:

“Önümüzdeki yıl hattın tamamında üstyapı dahil çalışma yapılacak.”

 

TCDD’nin hızlı tren hedefi: 2020

 

Görüşmemizde… “Umutsuzluğa gerek yok” mesajı veren TCDD Genel Müdür Yardımcısı İsmail Murtazaoğlu şu bilgiyi verdi:

“Hattın yapımı için malzeme çekilecek ocaklara ilişkin izin yazıları hazırlandı. 2-3 haftaya kadar Bursalıların görüp hissedebilecekleri şekilde çalışmalar başlayacak.”

Ardından…

” Bursa’yı hızlı trene kavuşturacağız” dedi ve hedefi açıkladı:

“Bugüne kadar güzergah sürprizleri yaşadık, hepsini de aştık. TCDD olarak 2020  yılını hedefliyoruz. Bu hedefe ulaşmak istiyoruz.”

 

Geçit Kavşağı’nda mahkemenin kararına vatandaşı şaşırdı

 

Haberi… Hafta içinde Olay gazetesi birinci sayfasından duyurdu. Aralık 2015’te Geçit Kavşağı’nın kapatılmasına açılan iptali davası sonuçlanmış ve mahkeme kavşağın açılmasına karar vermiş.

Mudanya Yolu’nu kullananlar için haber önemli. Çünkü, kavşak ulaşımı kestiği için kapatılmıştı. Gerçi Balat başta çevrede yaşayanlar için dolaşma sorunu ortaya çıkmıştı, ama Büyükşehir Belediyesi biri Balat’a giriş ve diğeri Endülüs Park önünden dönüş olmak üzere 2 önemli düzenleme, alternatif için de Hasköy Köprüsü’nü yapmıştı.

O nedenle…

Sorun çözüldükten çok sonra gelen karar vatandaşı da şaşırttı.

Nitekim…

Okurumuz Hakan Karaatlı karar üzerine,“Birkaç yüz metre fazla yol gitmek yerine binlerce kişiyi trafiğe mahkum eden davacıları Allah’a havale ediyorum” deyip ekliyor:

“Bu kavşaktaki trafik yüzünden ambulans yetişemediği için babasını kaybeden biri olarak asla affetmeyeceğim. Ben de ‘Adalet’ istiyorum.”

Ayrıca…

Kavşağın kapatılması sonrası çevrenin değiştiğine dikkat çeken Ercan Bayramlı da şunları yazıyor:

“Kavşak kapatılmayıp, trafik ışıklı düzenekle devam etseydi Balat’tan Mudanya Yolu’na çıkabilmek, aşırı trafikten dakikalarca mümkün olamazdı.”

Gözlemi şu:

“Ben iyi bir gözlemciyim, kavşak yeniden açılsın o caddede kuyruk ta cezaevine kadar uzar ve trafik kilitlenir. 1 haftaya varmaz eski düzene dönme çareleri aranır.”

 

Kazı planlamasında bir hata var!

 

Dikkatimizi çeken bir durum var: Kent merkezinde kazı çalışmaları doğru uygulamayla okullar tatile girdikten sonra yapılıyor.

Ne var ki…

Belediyeler ve altyapı kurumları aynı kararı yazlık yerlerde de uyguluyorlar. Oysa okullar kapanınca yazlıkların dolduğu unutuluyor.

Nitekim…

BUSKİ’nin perşembe günü Burgaz’ın farklı noktalarında başlattığı kazılar yolları kapattığı için sıcak hafta sonunda denize ulaşmaya çalışanlar kâbus yaşadı.

Bu kazı kararları zamanlamasının gözden geçirmek gerek.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X