Günay Yumruktay / Söz Sizde
Günay Yumruktay / Söz Sizde

Koronavirüsle birlikte hayatımızdaki önemi artan işkolu: Kargo taşımacılığı ve kuryeler…

Köşe Yazısını Dinle

Dünyayı kasıp kavuran koronavirüs salgınıyla insanlar ülkemizde de olduğu gibi dünyanın her yerinde e-ticarete yönelmiş durumda.

Pandemi tedbirleriyle uygulanan kısıtlamalarda neredeyse hepimiz elimizin altındaki telefondan, bilgisayardan alışveriş sitelerine girerek ihtiyaçlarımızı gidermeye başladık.

Belki de aklınıza ne gelirse internet üzerinden almaya başladık.

Giyim kuşamdan yiyeceğe, ev aletlerinden elektronik ürünlere kadar her şey e-ticaret üzerinde evimize ulaşmaya başladı.

Bu durum e-ticareti ve haliyle kargo taşımacılığını hiç olmadığı kadar artırmış durumda. Hatta bildik mağazalar bile kısıtlama günlerinde internet üzerinden müşterilerine ulaşmaya çalıştı.

Ee hal böyle olunca, bu ürünlerin tüketiciye ulaştırılması konusunda kargo firmalarının iş yükü kapasitelerinin belki de çok üzerine çıktı.

Kargo firmaları en sert kısıtlamaların olduğu günlerde bile muaf tutularak ekonominin canlı kalması sağlandı. Ancak, bu iş yükü bazı sorunları da beraberinde getirdi.

Bakıyoruz, 2020’nin en çok şikâyet alan sektörlerinin başında kargo firmaları gelmiş.

Geleceğin yükselen, yıldız sektörlerinden biri olan kargo firmaları bu duruma hazırlıksız mı yakalandı acaba?

Aslında, kargo firmaları gibi alışveriş firmaları da bu duruma tam uyum sağlayabilmiş değil ki, tüketici şikâyetleri bunu gösteriyor.

Çünkü, müşteri şikâyetleri hiç de azımsanacak ölçüde değil.

Mesela, internet sitesinden verdiği siparişin günlerce, bazen haftalarca kendisine ulaşmadığını söyleyen tüketici mağduriyetleri…

Aldığı ürün yerine bambaşka bir ürünün gelmesi… (Burada dolandırıcıların tuzağına düşme tehlikesi de yok değil.)

Bu arada, güvenli firmalardan, daha doğrusu güven konusunda kendisini ispatlamış firmalardan alışveriş yapmak en doğrusu tabii ki.

Tüketici evinden hiç ayrılmamışken, ‘geldik evinizde yoktunuz’ demeler…

Konya’ya ulaştırılması gereken ürünün Bartın’da ortaya çıkması, kargo firmalarının müşteri hizmetlerinin bazen yoğunluktan belki de ciddiyetsizlikten müşterilere kaba davranışları vs vs.

Bu mağduriyetleri çoğaltmak mümkün elbette.

Ancak görünen o ki, gelecekte kargo firmaları ve e-ticaret hayatımızda bundan sonra çok daha fazla yer alacak.

Bu durumda, kargo firmalarının e-ticaretin vazgeçilmezi olarak kendilerini altyapı ve işgücü anlamında güncellemeleri gerekiyor. Gerek araç filolarınin daha modern bir hale getirilmesi, gerek personelinin özlük hakları, çalışma şartlarının iyileştirilmesi ve gerekse de müşteri memnuniyetini öncelikle ele alması gereken konuların başında geliyor.

KURYELER…

Öte yandan koronavirüsle birlikte yine hayatımızın vazgeçilmezi haline gelen kuryeler.

Vaka sayılarının pik yaptığı dönemlerde bile kısıtlamalardan muaf tutulan kuryeler zaman zaman güçlüklerle karşılaşıyor.

Siparişini müşterisine zamanında yetiştirmeye çalışırken trafikte yaşadıkları sorunlar… Kazalarda hayatlarını kaybedenler…

5 dakika geç kaldığı için müşterisi ya da patronundan azar işitenden tutun da koronavirüsten hayatını kaybeden motosikletli kuryelere tümü zorlu bir mücadelenin içerisinde.

Özetle, gelecekte kargo şirketleri de, kuryeler de hayatımızın daha büyük bir parçası olacaklar.

Bu nedenle, yarattığı istihdamla, kargo taşımacılığı ve kuryecilik yıldızı parlayan, ekonomiye her anlamda büyük katkı sunan hizmet sektörleri olmaya namzet.

Son not olarak; bugüne kadar yaşadıkları tüm sıkıntı ve sorunlarına rağmen, kargomuzu bize ulaştırmak için fedakârca hizmet verirken hayatlarını kaybeden kargo personeline ve kuryelerimize Allah’tan rahmet diliyorum.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X