Günay Yumruktay / Söz Sizde

Kumla`ya katkıda öneriler

K. Kumla Güzelyalı Mahallesi sakinleri adına ortak önerilerimizi Büyükehir Belediye Başkanımız Sayın Recep Altepe` nin dikkatlerine sunuyoruz. Zira sayın başkanın bu dönem sahillere el atacaklarını ve bu kapsamda Küçük Kumla`yı Bodrum gibi turizm cenneti yapacaklarını, bunun için samimi bir çaba içinde olduklarını görüyoruz.

Yapılacak çalışmalara katkı sağlayacağını düşündüğümüz öneri ve isteklerimize gelince: 1 ile 5. durak arasına küçük de olsa bir camiye ihtiyaç var. Boş arsalar mevcutken yapılması rahat olur. Hafta sonları gelen günübirlikçiler için otopark yapılmalı, bunun için de en uygun alan hemen girişteki 3. durak heykel atölyesinin olduğu ada. İskeleye öngörülen meydan, geceleri etkinlikler yapılacak şekilde dizayn edilmeli. Orman İşletme Şefliğini başka yere taşıyıp yerine Belediye Sosyal Tesisi yapılmalı. Sahil kenarlarındaki tuvaletler, denizdeki bidondan dubalar, betondan dalga kıranlar, etrafı tel örgü ve betonlarla çevrilmiş ağaçlar görüntü kirliliği yaratıyor. Tuvaletler daha modern, dubalar gerçek duba, ağaçlar ise kum ile iç içe olsa ve de sabit hasırdan şemsiyeler yapılsa, yollardaki taşlar düzgün hale getirilse, bazı bölgelerde de çöp konteynerları çoğaltılsa mükemmel olur.

Bir ricamız da Sahil Cami görevlisine; Camiye geçişi sağlayan saçtan köprü, üstüne basıldıkça bombeden dolayı gürültü çıkarıyor. Bu gürültüden dolayı hem cemaat hem de bölgedeki evlerde oturanlar rahatsız olmakta. Sacın altına bir tane demir profil kaynak edilerek sorun giderilebilir.

Hüseyin ACAR

Hacivat` ta uyuşturucu endişesi

Yıldırım Hacivat Mahallesi`nde daha önce rastlanılmayan olumsuz ve çirkin olaylara, görüntülere rastlıyoruz. Bunların başında da her köşe başında uyuşturucu satışı gelmekte. Özellikle kimi sokaklarda bu durumu akşam ve gece görmek mümkün. Her yerden değişik plakalı araçlar gelip gitmekte. Geceleri sesten ve gürültüden dolayı evlerimizde ne rahat oturabiliyoruz ne de rahat uyuyabiliyoruz. Mahallemizde ortaokul açılmasına dahi neredeyse sevinemez olduk. Çünkü okul yolunda ve önünde çocuklarımıza uyuşturucu satılmasından korkuyoruz. Durumu her defasında polise bildiriyoruz. Ekip geliyor, bir süre kaldıktan sonra gidiyor. Bunun ardından yine aynı görüntüler yaşanıyor. Bizleri rahatsız eden bir diğer sorun ise hırsızlık olalarının artması. Hem uyuşturucu hem de hırsızlık olaylarınının önlenmesi konusunda emniyet ve belediyenin daha sıkı çalışmalar yapmalarını bekliyoruz.

Mahalle sakinleri

Mezarlık çalışanları: Maaşlarımız geç ödeniyor

Bizler Büyükşehir Belediyesi bünyesinde Mezarlıklar Şubesi çalışanları olarak maaşımızı gününde alamamaktan şikayetçiyiz. Diğer şirket çalışanları bu sorunu yaşamazken bağlı olduğumuz şirket bazen 20 gün kimi zaman da bir ay gecikmeyle maaş ödemesi yapıyor. Bu durum bir yıldır sürüyor. Dolayısıyla geçinmekte ve borçlarımızı ödemekte zorlanıyoruz. İhtiyaçlarımızı karşılayamadığımız gibi okula giden çocuklarımıza harçlık dahi veremeden yolluyoruz. Büyükşehir Belediyesi yetkililerinin bu duruma el atmasını istiyoruz.