Günay Yumruktay / Söz Sizde
Günay Yumruktay / Söz Sizde

Önüne geçilemeyen sorun: İnternet kablosu hırsızlığı

Köşe Yazısını Dinle

14 Ocak 2023 sabah saat 10.00’dan itibaren Türk Telekom’a ait internetimiz kesildi. 15 Ocak 2023’te Türk Telekom Müşteri Hizmetleri’ne zar zor ulaştım ve durumu sordum. Aldığım yanıt şu: ‘Bölgesel bir sorun var. 29 Ocak’a kadar soru giderilecek.’

15 Ocak 2023’te sütunlarda ‘Türk Telekom’un İnternet Sorunu Mağdur Etti’ başlığıyla sokakta bulunan Türk Telekom altyapısına ait rögar kapağının çalındığını ve kabloların gözüktüğünü fotoğrafıyla birlikte yayımladım.

1 hafta sonra Türk Telekom ekipleri semtimizde görülmeye başlandı. Sanırım, durum tespiti için gelmişlerdi. Açık olan kapak bir şekilde kapatıldı, tespit yapıldı ve gittiler.

Bu arada KabloNet abonelerinin de interneti kesildi.

Ekipler birkaç gün sonra tekrar geldi ve hummalı bir çalışma başladı.

Ve nihayet arızadan 12 gün sonra internetimiz geldi.

Meğerse… Bizim bulunduğumuz mahalle ve yakındaki mahallede de internet kabloları çalınmış.

Bu internet kablosu hırsızlığı anlaşılan Türk Telekom’un da  büyük sorunu olarak devam ediyor.

Ancak, anlayamadığım buna nasıl önlem alınamıyor bir türlü.

İnternette kısa bir araştırma yapınca, aslında bu hırsızlık sorununun ülke genelinde yaşandığını görebiliyorsunuz.

Sahadaki ekiplerden aldığım bilgiye göre, değiştirilen kapakları kaynak yapıyorlarmış, ona rağmen hırsızlar kaynağı söküp hem kapağı hem de internet kablolarını çalıyorlarmış.

Anadolu’nun en ücra köşesinde bile fiber altyapıya geçen Türk Telekom neden artık şehir merkezinde de fiber altyapıya geçmez.

Diğer taraftan, Türk Telekom’un sorunu çözme işini ağırdan alması, vurdumduymazlığı bir tarafa, hırsızlık yapanların kaçının yakalandığı veya yakalananlara herhangi bir cezai müeyyidesinin olup olmadığı da merak konusu.

Ayrıca, bölge sakinlerinin bir talebi de mahallelerde bekçiler dolaşsa büyük caydırıcı güç olur bu tür olaylara karşı.

İnternet kablosu hırsızlığı, rögar kapakları ve mazgalların çalınması ne zaman güvenlik sorunu olarak değerlendirilecek acaba?

Bu vesile ile kış mevsiminde bulunduğumuz ve soğuk havanın etkili olduğu bu dönemde sahada çalışan ve hızlı bir şekilde sorunu gideren Türk Telekom ekiplerine teşekkür ediyorum.

12 gün boyunca bizi internetsiz ve Tivibu’suz bırakan Türk Telekom, fatura düzenlerken vermediği hizmetin bedelini nasıl isteyecek?

Vermediği hizmetin bedelini istemek bir kuruma yakışmayacaktır.

Faturam geldiğinde de bunu ayrıca bu sütunlarda dile getiririm.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X