Günay Yumruktay / Söz Sizde
Günay Yumruktay / Söz Sizde

Şoförler yolcuyla iletişim konusunda eğitilmeli… Abonmanlıklar için bir öneri

​Günay Bey köşenizi her gün takip ediyorum. Vatandaşın şikâyet ve önerilerine yer vererek toplumun sesi oluyorsunuz. İlgili kurumlara ulaşmamıza aracılık ediyorsunuz. Bu anlamda size teşekkür ederim.

Benim de gözlemlediğim, yaşadığım bir takım olumsuzluklar var ve bunları paylaşmak istiyorum. Çünkü çoğu zaman ilgili yerlere gerek mail ve gerekse yazılı olarak ilettiğimiz şikâyetlere olumlu veya olumsuz herhangi bir cevap dahi alamıyoruz. BURULAŞ’ın size yazdığı birçok cevapta bize mail yoluyla ulaşabilirsiniz yazdığını gördüm ve önce şikâyetlerimi mail yolu ile aktardım fakat yazdığım maillere bir cevap alamadım.

Dikkaldırım’da ve bir çok durakta otobüsler yolcu indirip bildirirken durağa yanaşmayıp yol ortasında duruyor şoföre sorduğumuzda çocuk gibi azarlanıyoruz.

Bazı şoförler durakta durmak yerine selektör yapıyorlar yolcu varsa el kaldıracak arkadan dur diye el kaldırırsan selektör yaptım görmediniz mi diyerek yine çocuk gibi azarlanıyoruz.

Sabahları otobüs soğuk oluyor bu durumu aktardığımız şoför sert bir şekilde arızalı ne yapayım diyerek yine tersliyor.

Biz vatandaş olarak hizmet aldığımız şoförlerin en azından lise mezunu ve iletişim konusunda eğitimli kişiler olmasını istiyoruz. Şikâyet için 444’lü hattı kaç kere aradıysam operatör direkt şoförü savunmaya geçti.

​Görükle’de 4G’ye bindim iki durak sonra orta yaşlı bir adam bindi Bukartı’nı okuttu, şoför karta bakmak istedi oda eşinin kartı olduğunu ve  kendi kartını geçebileceğini söyledi fakat şoför adamı konuşturmadı bile, sert bir şekilde karşılık verdi ve kapıyı açtı ve ters bir konuşmayla ‘Aşağıya in’ dedi.

Şimdi soruyorum her ne olursa olsun yolcuyu o şoför otobüsten indirme hakkına sahip mi? Kişi kendi kartıyla yeniden geçebilirdi ya da biz kartımızı verebilirdik. Başlıkta da belirttiğim gibi şoförler yolcularla iletişim konusunda eğitimden geçirilmeli diye düşünüyorum. Belki haklı oldukları konularda bile, kullandıkları üslupla haksız duruma düşebiliyor vatandaş karşısında.

Günay Bey, yine aracılığınızla Büyükşehir Belediyesi’ne bir önerim ve ricam olacak. Abonmanlıklarda bana aylık 120 geçim yetiyor. 175 lira veriyoruz ve 160 geçim yapılıyor her ay kullanmadığım 40 geçim için para ödemiş oluyorum. Büyükşehir Belediyesi bu abonmanlıkları çeşitlendirse daha iyi olur diye düşünüyorum. 60-100-120-140 geçimlik daha uygun fiyatlarda Abonmanlıklar olabilir örneğin. Umarım yetkililer bu önerimizi değerlendirir. İyi çalışmalar diler saygılar sunarım.

İsmini vermek istemiyor

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X