Mustafa Özdal
Mustafa Özdal

Osmangazi Belediyesi, Büyükşehir Belediyesi’nin hangi talebini reddetti?

Son günlerde Şehreküstü 15 Temmuz Demokrasi Meydanı’nda Müftülük binası tartışılıyor ancak bambaşka bir gelişme yaşanıyor o meydanda sessiz, sedasız.

Osmangazi Belediyesi 2016 yılında meydanı yenilemiş, Fevziçakmak Caddesi, Ulucami Caddesi ile birleştirilerek ara sokakların düzenlenmesini yapmış, zemin yenileme, alt yapı imalatı, taş döşenmesi, heykelin ışıklandırılması, yeşil alan, yürüyüş yolları  ve meydan aydınlatılmasını yaparak  toplam 9 bin metrekare alanı yenilemişti.

Meydanın tam ortasında Osmanlı İmparatorluğu’nun kurucusu Osmangazi Heykeli var biliyorsunuz.

İşte bir süre önce Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı’ndan Osmangazi Belediyesi’ne bir talep yazısı gönderildi.

Yazıda, Osmangazi Heykeli’nin yerinden kaldırılarak, meydanın başka bir noktasına taşınması istendi.

Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, kent merkezi trafiğini rahatlatmak için akıllı kavşak uygulamasına geçmek istediklerini ancak Osmangazi Heykeli’nin buna engel olduğunu savunuyor.

Ne var ki Osmangazi Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü, Büyükşehir Belediyesi’nin talebini yine yazılı bir şekilde reddetti.

Osmangazi Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü’nün yanıtında şöyle deniliyor:

“Koruma amaçlı İmar Planı kapsamında, Şehreküstü Mahallesi’nde bulunan ve KTVKYK’nın 19,06,2007/729 sayılı kararı dikkate alınarak Osmangazi Heykeli’nin 2863 sayılı yasa kapsamında 17,08,2009 4938  nolu karar ile korunması gerekli taşınmaz kültür varlığı olarak tescil edilmiş olup, şehrimizin simgesi ve anıt değer niteliğinde olduğundan kaldırılması uygun görülmemiştir.”

Yani Osmangazi Belediyesi, Büyükşehir Belediyesi’ne, ‘hayır’ dedi.

Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar’la konuşup, neden Büyükşehir Belediyesi’nin talebini reddettiklerini sordum.

Şunları söyledi:

“Akıllı kavşak uygulaması trafiği ne kadar rahatlacak, emin değilim. Çünkü o noktada trafik 4 koldan akmıyor. Sadece Kent Meydanı’ndan ve Haşim İşcan’dan gelen araçlar var. Evet akıllı kavşak uygulamasında ana caddelerde verim alındı ama burada rantabl olur mu şüpheliyim. Diğer yandan Osmangazi Heykeli mükemmel bir görüntü veriyor meydana. Önemli düzenlemeler yaptığımız 15 Temmuz Demokrasi Meydanı’nı ciddi bir bütçe harcayarak yeniledik. Yıpranan Osmangazi Heykeli’ne de masraf ettik. Bir de Osmangazi Heykeli, anıt değeri niteliğinde olduğu için taşınma talebine olumsuz yanıt verdik. Eğer heykel kalkacaksa, kuruldan izin alınması gerekir. Biz 15 Temmuz Demokrasi Meydanı’nı yenilerken de izin almıştık.”

Dündar, Osmangazi Heykeli’nin yerinin değiştirilmesine sıcak bakmasa da katı bir tutumu yok.

Büyükşehir Belediyesi ise heykeli meydanın başka bir yerine  taşıyarak, trafiği rahatlamak istiyor.

Nitekim, kentin farklı noktalarında hayata geçirdikleri akıllı kavşak uygulamalarından sonuç aldılar.

Özetle, Büyükşehir Belediyesi talep etti, Osmangazi Belediyesi uygun görmedi.

Bakalım bu iş nasıl sonuçlanacak?

 

Heykel, Müftülük alanına taşınsın

 

Osmangazi Belediyesi yetkilileri ne diyor:

15 Temmuz Demokrasi Meydanı’nda çok ciddi düzenlemeler yaptık ve milyonlarca lira harcadık. Osmangazi Heykeli’nin kaldırılması yenilediğimiz meydanın bozulmasına yol açar. Ayrıca Osmangazi Heykeli anıt niteliğindedir ve başka bir yere taşınması izne tabidir.

Büyükşehir Belediyesi yetkilileri ne diyor:

Kent merkezinde ciddi bir trafik var. Akıllı kavşak yapacağız ama Osmangazi Heykeli engel oluyor. Heykel, meydanın başka bir noktasına taşınsın.

Bursa kamuoyu ne diyor:

Müftülük binası tarihi yapıların önünü kapatacak. O bina oraya inşa edilmesin.

O halde, Osmangazi Heykeli, Müftülük alanına taşınsın. Hem Osmangazi Heykeli’ne  yer bulunmuş olunur, hem trafik rahatlar, hem de tarihi yapıların önü kapanmaz. (Tabii anıt niteliğinde olan Osmangazi Heykeli’nin  taşınmasıyla ilgili yasal mevzuatların aşılması ve izinlerin alınması kaydıyla)

 

Acemler’in yükü

 

Trafiğin büyük bütçeler harcanmadan, küçük dokunuşlarla az da olsa rahatlatılabileceğini Büyükşehir Belediyesi’nin akıllı kavşak uygulamalarıyla gördük.

Özellikle ana caddelerdeki kavşak düzenlemeleri sonuç vermişti.

Ancak Bursa’nın en büyük trafik yükünü Acemler çekiyor.

Öyle ki hem Mudanya’dan hem de İzmir Yolu’ndan gelen 10 binlerce aracın keşistiği bölgedir Acemler.

Acemler’in araç yükünü arttıran bir başka unsur da Yakın Çevre Yolu ve Yunuseli’nden gelip Soğukkuyu istikametinden İzmir Yolu’na çıkan araçlar.

Soğukkuyu bölgesi araç trafiğine kapanırsa sorun kendiliğinden çözülecek.

Ancak bu kez de İzmir ve Mudanya Yolu’na çıkmak isteyen araçlar Hürriyet istikametine yönelmek zorunda olacak ki, bu yol çok dar.

Çözüm Hürriyet’teki caddeyi genişletmek.

Oradan geçenler, caddenin genişlemeye uygun olduğunu da görüyorlar.

 

Merhaba normalleşme

 

Dün normalleşmenin ilk günüydü.

AVM’ler açıldı, kuaförler iş başı yaptı, güzellik salonları ve berberler kepenk açtı.

Yani AVM’lerin açılmamasını, esnafın iş yapmamasını, fabrikaların çarklarını döndürmemesini ve aylarca insanların evden çıkmamasını isteyen tuzu kuruların   istediği olmadı.

Can kaybının ve vaka sayısının çok daha fazla olduğu bazı Avrupa ülkelerinde bile AVM, restoran, bar gibi mekanlar bizden daha önce açılmışken, normalleşme adına adım atmamamız düşünülebilir miydi?

Peki mekanlar açıldı diye ekonomi iki günde düzelecek mi?

Dar gelirlinin yapacak bir şeyi yok ama parası olan harcama yapmazsa ekonominin düzeleceğini öngörmek iyimserlik olur.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X