Avatar
Selahattin Adıgüzeller

Hacivat-Karagöz, turizme ettirmem kem söz!

Dünyanın 5.nci büyük turizm organizasyonu olan Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı (EMİTT),  önceki gün 22.nci kez kapılarını ziyaretçilerine açtı.

İstanbul TÜYAP’taki bu önemli fuarın açılışına, ülke turizmine moral vermek amacıyla ben de gittim.

Bir diğer amacım da;

Fuardaki Bursa standına destek vermekti!

anayazima.jpg“Standımızda Hacivat ve Karagözümüz var ama sen de gelirsen daha çok ses getiririz fuarda” dediler.

Gel de gitme!

 

*

 

Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş’un açılışı yaptığı fuarda, 85 ülkeden 130 yabancı firmanın dışında, ülkemizdeki hemen hemen tüm illerin, hatta ilçelerin standları da vardı…

Turist çekecek hangi değerleri, güzellik ve özellikleri varsa, tanıtmaya, pazarlamaya çalışıyorlardı…

Bacasız sanayinin önemini kavramışlar.

Böylesi hassas bir dönemde fuara gösterilen ilgi, ülke turizminin geleceği adına moral ve gurur vericiydi…

Fuarın daha ilk günü olmasına rağmen firmalar arası 7 bin görüşme randevusu yapılmış…

Fuarcılık alanında bir rekormuş bu…

Büyük bir ülkeyiz gerçekten de!

 

*

 

Bursa standını ziyaret eden Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın sözleri de kent turizmi adına umut verdi…

Özellikle yurtdışındaki fuarlara katılarak, Uludağ, uluslararası kongre ve kültür turizmine ağırlık vereceklerini belirtti Aktaş

Laf aramızda;

Fuarda, Bursa standının yeri büyüktü ama köşede kalmış biraz…

Bursa’nın tanıtımı için görsel ve yöresel malzeler de zayıftı sanki…

Hacivat-Karagöz giysili tiyatrocu arkadaşlar da olmasa, standın Bursa’ya ait olduğu anlaşılmayacaktı uzaktan… 

Keşke yeni üretimine başlanan Muradiye suyumuzdan da getirilip reklam amaçlı dağıtılsaydı, kestane şekerinin yanında!

Hala tanıtımlarda, lale logolu Bursa tabelalarının kullanılması da ilginç!

Bitmedi mi lale devri?

 

Koltuklarımız kabardı!

 

Stantta birçok ilçe belediyeler, STK’lar ve turizmcilerin tanıtım masaları vardı.

Aralarında her tarafı tarih fışkıran İznik’in olmaması düşündürücüydü!

Sadece göldeki bazilikanın fotoğrafını koysa, stand ziyaretçi, ilçe turist akınına uğrardı!

Fakat bu biraz da vizyon meselesi…

Örneğin;

İnegöl Belediyesi DOSTUM adını verdikleri Doğa Sporları ve Turizm Merkezi projesi ve Oylat Kaplıcaları’yla fuarda Bursa’dan ayrı bir stant açmış…

Büyük bir ilgi görüyordu.

Bu arada;

Aynı gün, CNREXPO’daki 14.Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı’nı da gezdik…

Fuara katılan 500 mobilya mağazasının yarısı Bursa ve İnegöl firmalarıydı!

Bu rakam, İnegöl’ün mobilyada yalnız ülkemizde değil dünyada bir marka olduğunun tesciliydi.

Gezdikçe koltuklarımız kabardı!

 

Sloganlı fuar!

 

Fuarda iki stantta bayıldım…

Biri, üzerinde “Gitme tersine, Gel Mersin’e!” yazılı Mersin Valiliğinin stantıydı

Diğeri de, üzerinde “Her an, Harran!” yazılı Harran Belediyesi’nin…

Onlara özenerek hemen ben de oracıkta Bursa ile ilgili slogan ürettim:

“Alem buysa, istikamet Bursa!”

Sloganımı Başkan Alinur Aktaş’a da önerdim, çok beğendi!

“Çok yaratıcı olmuş, yüreğine sağlık! Ama şimdi değil önümüzdeki fuarlarda kullanalım! Turist akınına karşı hazırlıklı olmak lazım” dedi…

Hak verdim düşüncesine…

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X