Komşu Kütahya`da Bursa`yı da ilgilendiren bir proje var.
Haymana…
Kütahyalılar, bu projeyle iki büyük şehirle olan mesafelerini kısaltmayı amaçlıyorlar.
Projenin en önemli ayağında Bursa var.
Bursa`da da İnegöl…
Haymana Projesi (Kütahya-İnegöl-Bursa-Devlet Yolu), 190 kilometre mesafedeki iki şehrin arasını 40 kilometre daha kısaltıyor.
Kütahyalıların Ankara`ya taşıma niyeti içinde oldukları projede İnegöl-Domaniç arasındaki dağların tunelle geçilmesi planlanıyor.
6 kilometrelik bir tunelle İnegöl-Domaniç, dolayısıyla Bursa-Kütahya arası 40 kilometre kısaltılıyor.
İnegöl Tüfekçikonağı ile Domaniç arasındaki yolun 6`sı tunel olmak üzere toplam 18 kilometre olacağı hesaplanıyor.
Kütahyalılar, projeyi öyle kurgulamışlar ki Ankara`nın desteğini alabilmek için esaslı gerekçeler oluşturmuşlar.
İstanbul`dan Antalya`ya uzanan hattı da bu projeye dahil etmişler.
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoban Projesi`ni İnegöl üzerinden Haymana Projesi`yle Kütahya`ya bağlıyorlar.
Kütahya`dan da Antalya`ya…
Böylece…
Türkiye`nin önemli kavşak şehirlerinden birisi olmayı hedefliyorlar.
Türkiye`nin 4. büyük havaalanı olarak planlandığını söyledikleri Zafer Havaalanı`nı bu projede önemli bir argümana dönüştürüyorlar.
Kütahyalıların Haymana Projesi`ndeki öngörülerine gelince…
Üç büyük şehri birleştiren Gebze-Orhangazi-İzmir Otoban Projesi`nin Haymana Projesi`yle bütünleşmesi halinde Kütahya, Afyon ve Antalya`nın da projeden yararlanacağına dikkat çekiyorlar.
İstanbul-Antalya arasının 110 kilometre kısalacağına vurgu yapıyorlar.
Dahası…
Kocaeli, Sakarya, Ankara hattındaki trafik yoğunluğunun azalacağı iddiasını gündeme getiriyorlar.
Haymana Projesi`nin yani Kütahya-İnegöl-Bursa Devlet Yolu`nun yapımıyla İstanbul-Kocaeli-Bursa arasına sıkışan sanayinin soluk alacağını, Tavşanlı, Kütahya hattına kayacağını belirtiyorlar.
Yolava-Bursa hattındaki termal turizmin Kütahya ve Afyon hattıyla bütünleşeceğini bu sayede Kütahya ve çevresinin göç veren değil, göç alan bir konuma geleceğini ifade ediyorlar.
İç Ege`nin Marmara`daki göçün adresi olacağını dile getiriyorlar.
Tabii bir hedefleri de 2023`te Kütahya`nın büyükşehir olması…
Kütahyalılar, Haymana Projesi sayesinde İstanbul, Bursa, İzmir hattındaki tarım ürünlerinin soğuk hava deposu konumuna gelmeyi de amaçlıyorlar.
Bu noktada Kütahya`nın jeolojik yapısında yoğun olarak bulunan tüflerin içine soğuk hava depoları yapılması öngörülüyor.
Kütahya Belediyesi`nin yapmaya başladığı bu soğuk hava depolarının Haymana Projesi`yle birlikte yüzbinlerce ton tarım ürününün depolanmasını sağlayacağını, Zafer Havaalanı vasıtasıyla da dünyaya ihracının kolaylaşacağını vurguluyorlar.
Kütahyalıların kurduğu bu düşün gerçek olması için 59 kilometrelik bir yol gerekli…
18 kilometresi İnegöl-Domaniç, 41 kilometresi ise Domaniç-Yoncalı arasında kalıyor.
MHP`de önseçim…
Kasım-aralık aylarında ilçe kongrelerini, ocak-şubat arasında da il kongrelerini yapacak olan MHP`de 2015 genel seçimlerinin yol haritası da giderek netleşiyor.
MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli`nin 99 genel seçimlerinde olduğu gibi sandığı teşkilat mensuplarının önüne koyacağı vurgulanıyor.
İl başkanları toplantısında Bahçeli`nin önseçime dair dört alternatif sunduğu, teşkilatların eksiklerini gidermeleri halinde hakimli önseçim seçeneğinin bile masada olacağını belirttiği dile getiriliyor.
Yani…
MHP, 2011 genel seçimlerindeki gibi elektronik ortamda bir aday yoklaması yapmak istemiyor.
Sandığı öne çıkarıyor.
MHP`deki hava, 2015 genel seçimlerinde geniş tabanlı bir önseçim seçeneğinin masada olacağını gösteriyor.
Milletvekili adayı olmayı arzu edenler, muhtemeldir ki bu seçenek dolayısıyla ilçe kongrelerinde aktif rol üstlenmek zorunda kalacaklar.