Teknolojinin gelişmesi ve ihtiyaçların değişmesiyle birlikte restoranlardaki ödeme sistemlerinde de değişiklikler yaşanıyor. Bu anlamda son yıllarda yemek kartı sektörü ve ödeme sistemlerindeki gelişmeler dikkati çekiyor. Yemek kartı sektörüyle 27 yıl önce tanışan Türkiye’de ilk yıllarda yemek kuponları kullanılmaya başlandı.
2000’li yılların başında büyüme ivmesi yakalayan ve dijital çağa ayak uydurma yarışına giren sektörde, bugün 7 şirket faaliyet gösteriyor. Yapılan araştırmalara göre, Türkiye’de yaklaşık 3 milyon kişinin yemek kartı kullandığı tahmin edilirken, sektörün her yıl ortalama yüzde 10’luk büyümesine karşın hala ciddi bir potansiyele sahip olduğu belirtiliyor.
Yemek kartlarını dünyada başta Avrupalı ülkeler olmak üzere 40’ın üzerinde ülke kullanıyor. Avrupa’da çok yaygın olan yemek kartı sektörü, Türkiye’de de yerli ve yabancı firmaların rekabet ettiği bir sektör olarak dikkati çekiyor.