İGA, İstanbul Yeni Havalimanı’nda sunulacak taksi hizmeti için İstanbul 34 No’lu Taksiciler Kooperatifi ile anlaştı.
İGA’dan yapılan açıklamaya göre, sözleşme ile birlikte yeni bir taksi hizmeti sunmak için pek çok yeni standart belirlendi. Anlaşma çerçevesince ortak karara bağlanan yeni standartlar, sıklıkla denetlenecek ve yolculara en iyi hizmetin verilmesi konusu üzerinde titizlikle durulacak.
Açıklamada görüşlerine yer verilen İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Kadri Samsunlu, İstanbul Yeni Havalimanı’nın teknoloji odaklı bir havalimanı olduğuna dikkati çekerek, yolcu konforunu artırmak için sürekli çalıştıklarını bildirdi.
Samsunlu, yolcu deneyimi konusunda ilk’leri ve en’leri barındıracak havalimanında yer alacak taksi hizmeti için titiz bir çalışma yürüttüklerini ve taksicilik anlayışına yeni standartlar getirecek anlaşmalarını imzaladıklarını belirterek, şunları kaydetti:
“Teknolojinin, lüksün ve kalitenin bir araya gelmesi ile havalimanında çalışacak taksilerden, tüm yolcularımızın memnun kalacağını düşünüyoruz. İlk etapta 660 olan taksi sayısı, havalimanının kapasitesi geliştikçe artabilecek. Belirlediğimiz standartlar ise her zaman gelişime açık olacak. Havalimanında hizmet verecek taksiler kullanılmaya başlandıktan sonra İstanbul’un genelinde de taksi hizmetinin gelişeceğini düşünüyorum. Her yolcunun havalimanına gelirken ya da havalimanından ayrılırken yaşadığı deneyimi, yolculuğun önemli parçalarından biri olarak görüyoruz. Bunun için havalimanına yakışan bir ulaşım hizmeti noktasında düzenlemeye gidiyoruz.”
Yolcular, standardı yükseltilmiş hizmetle karşılaşacak
Verilen bilgiye göre, İGA ile İstanbul 34 No’lu Taksiciler Kooperatifi arasında imzalanan anlaşmada, şoförlerin denetimine yönelik kapsamlı maddeler yer alıyor. Türkiye’nin dünyaya açılan kapısı olacak havalimanında görev alacak şoförlere, katılacakları İngilizce kurslarından alacakları A1 sertifikasını İGA’ya sunma zorunluluğu getiriliyor.
Şoförler, aldıkları bu yabancı dil sertifikalarını belirlenen dönemlerde yenilemek zorunda olacak. Anlaşma gereği İstanbul Yeni Havalimanı’nda hizmet verecek araçlar, lüks, hafif ticari ve sedan tipi araçlardan oluşacak. Havalimanında hizmet verecek taksiler için konsept çalışmaları ise devam ediyor.
Yeni havalimanında yer alacak taksilerin teknolojik açıdan da belirli standartlarda olması koşulu da aranacak. Araç içinde yer alacak bilgilendirme ekranları, yolcuları yolculuklarıyla ilgili anlık olarak bilgilendirecek. Standart olarak her takside yer alacak bu ekranlarda şoför bilgisi, yol güzergahı, trafik bilgisi ve daha pek çok konuya ilişkin bilgi sağlanacak. Havalimanı ulaşımında taksi tercih eden yolcular, lüks araçların tamamında, diğer araçların ise önemli bir kısmında, kredi kartı POS cihazı kullanabilecek.
Puanı düşen taksiciler çalışma iznini kaybedecek
Sözleşmeyle birlikte terminal çıkış kapılarında taksi yönlendirmesi yapan personele de düzenleme gelecek. Yeni uygulamaya göre, mevcut durumdaki kahya düzeninden çıkarılarak onun yerine akıcı düzeyde İngilizce konuşabilen ve nezaket kurallarına dikkat etmeyi önemseyen personelin görevlendirilmesi sağlanacak.
Tüm şoförler, belirlenen standart çerçevesinde kılık kıyafet düzenlemesine ve genel bir puantaj sistemine tabi olacak. Taksi şoförleri, belli bir puanın altına düştüğünde, belirlenecek süre çerçevesinde havalimanı durağında çalışma iznini kaybedecek. Yeni sistemle yolcuların terminal önündeki bekleme sürelerinin minimuma çekilmesi hedefleniyor.
İGA, İstanbul Yeni Havalimanı’nı kullanacak yolcuların alacakları her türlü hizmet üzerinde titizlikle çalışırken, sadece Türkiye’ye değil, tüm dünyaya en iyi hizmeti sunmayı hedefliyor.