Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Tatil bitti… 14 Haziran’da başlayıp 86 gün süren yaz tatili ardından okullarda dersbaşı yapılırken, Yeni Kuşak Köy Enstitüleri Derneği Bursa Şubesi Başkanı Jülide Akköprü’den çok özel değerlendirmeler geldi.
Öncelikle…
Eğitim alanında günümüzde yaşanan ve çözüm bekleyen konulara her geçen gün yenilerinin eklendiğini vurgulayıp sorunları sıraladı:
“Kapalı köy okulları ve taşımalı eğitim, eğitimde özelleştirme, fiziki altyapısı yetersiz okullar, kalabalık sınıflar, düşük maaşlar, yüksek servis ücretleri, kayıt parası adı altında dolaylı vergiler.”
Gözlemi şu:
“Yıllların birikimi sorunlara çözüm için Milli Eğitim Bakanlığı’nın projesi yok. Sorunları dile getiren sivil toplum örgütlerinin de yaptırımı yok.”
Bu noktada…
“Çözüm için adım atmayan hükümet yeni uygulamalarla eğitimi girdaba sürüklüyor” deyip, bu yıl uygulamaya konan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni “ırkçı, dinci, akıl dışı ideolojik dayatma” olarak yorumladı.
Dikkat çektiği şu:
“Kapatılıp kaderlerine terk edilen köy okullarının, taşımalı eğitim kurbanı öğrencilerimizin, okul ve derslik yetersizliğinden ikili eğitim yapılan okullarda sabah çok erken başlayıp akşam çok geç biten derslerden dolayı yaşadıkları sorunların çözümü için okul ve derslik yapmaktan kaçınan Bakanlık yeni bir uygulamanın önünü açtı. “
O uygulamayı şöyle duyurdu:
“Okul idarelerinin talebi, Kaymakamlıkların önerisi ve Valiliğin oluruyla ikili eğitim yapan okullarda ders süresi 30 dakikaya indirilebilecek.”
Çözüm üretememenin getirdiği sonuç olarak gördüğü yeni uygulamaya tepki gösterirken bir başka kaygıyı dile getirdi:
“Öğretmen Akademisi, Eğitim Fakültelerini işlevsizleştiren sorunlu uygulama. 4 yıllık eğitimde kazandırılamayan hangi beceri 2 yıllık kursla tamamlanacak?”
Uygulamanın…
Düşük ücretle istihdam kapısını açarken, yeni bir eleme yöntemi olduğunu da ekledi.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…