Yeniden Refah’ın Büyükşehir Adayı Sedat Yalçın’ın Bursa projeleri

Yeniden Refah Partisi Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Sedat Yalçın, şehrin daha yaşanabilir hale gelmesi amacıyla öncelikle nüfus problemini çözeceklerini belirterek, “Yeşil Organize Sanayi kavramına odaklanacağız ve kentteki hava kirliliğini azaltacağız. Turizmi doğru planlayacağız” dedi.

Yeniden Refah’ın Büyükşehir Adayı Sedat Yalçın’ın Bursa projeleri

Ulaş GİRGİN

Kamera: Bircan ÖRSEL / Kurgu: Dilek ÖZYER

Yeniden Refah Partisi’nin Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Sedat Yalçın, Olay Medya’yı ziyaret ederek, hayata geçirmeyi planladığı projelerle ilgili bilgi verdi.

Ziyaretinde; Olay Medya İcra Kurulu Başkanı Mehmet Ali İnan, köşe yazarları ve yöneticilerle bir araya gelen Yalçın, Bursa’nın sorunlarının ilacı olacak ve şehri ileri götürecek projeler hazırladıklarını söyledi.

Ziyaretinde; Olay Medya İcra Kurulu Başkanı Mehmet Ali İnan, köşe yazarları ve yöneticilerle bir araya gelen Yeniden Refah Partisi’nin Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Sedat Yalçın, hem seçim gündemini değerlendirdi hem de hayata geçirmeyi planladığı projeleri anlattı.

Uluslararası ve yurt içi göç hareketlerinin kentler üzerinde oluşturduğu etkilerin giderek ağırlaştığını belirten Sedat Yalçın, “Bursa’nın planını yaparken öncelikle göç hareketliliğini ele almalıyız. Marmara bölgesindeki yoğunluğun doğal bir dağılıma ihtiyacı var. Kentlerin kontrolsüz büyümelerini engelleyecek mekanizmalar kurmamız gerekiyor. Bu mekanizmalardan biri orta, uzun vadede kent içindeki sanayi varlığını yeniden düzenlemek. Bu, doğru şekilde gerçekleştiğinde kentteki hem konut hem de trafik talebi düşecek ve şehir daha yaşanabilir hale gelecek. Bursa’nın yaklaşık 3.1 milyon nüfusu var. Dünyanın en yaşanabilir şehirlerinden olan Viyana’nın nüfusu ise 1 milyon civarında. Aşırı yığılma şehirde çok ciddi sorunlar meydana getiriyor. Bursa’da halkı sistem içine dahil ederek bütüncül bir yaklaşımla nüfus problemini çözmeye odaklanacağız. Şehrin kuzey ve güneyine uydu şehirler yapmayı planlıyoruz” diye konuştu.

SANAYİDE YEŞİL DÖNÜŞÜM…

Bursa sanayicisinin büyük başarıları ve birikimi olduğunu ve teknolojide de iyi bir ilerleme kaydedildiğini vurgulayan Yalçın, “Henüz temiz üretim teknolojilerini hedefleyen bir yakşamı benimsemedik. Temiz üretim teknolojilerine hızla geçmemiz gerekiyor. Aksi halde 2026 yılında Avrupa ülkelerinde devreye girecek olan sınırda karbon vergisi mevzuatından olumsuz etkileneceğiz. Bursa sanayicisi bu tarihe hazırlanmalı. Sanayicinin ihtacatını yaptığı malın bünyesindeki karbon hesabı yapılıp ona göre vergi alınacak. Yeni bir döneme giriyoruz. Bu aslında bir fırsat. Yeşil dönüşüme odaklanan kriterler, şehirdeki vatandaşlarımızın yaşam kalitesini de artırmayı hedefliyor. Bursa’nın hava kirliliği Dünya Sağlık Örgütü kriterlerinden 3 kat fazla. Şehirde yenilenebilir enerji oranını artırıp hava kirliliğini azaltacağız. Bursa’nın tüm sanayicileriyle bir araya gelip ‘Yeşil Organize Sanayi Bölgesi’ kavramına odaklanacağız ve bir yol haritası ortaya çıkaracağız. Bunu yaptığımızda derelerimiz de temiz akacak, Marmara Denizi de sanayi atıklarına mahrum kalmayacak. Fakat bu şehir bazlı değil bölgesel bir iş. Enerji, çevre, su kaynakları ve ulaşım konusunda çevre illerle mutabakatlı çalışacağız” ifadelerini kullandı.

“TURİZMİ ÇEVREYLE BİRLİKTE YÖNETECEĞİZ”…

Bursa’nın 17 ilçesinde yoğun oranda turizm malzemesi olduğunu vurgulayan Sedat Yalçın, bu malzemenin büyük bölümünün değerlendiremediklerini kaydetti.

Yalçın, “Dünya çapında fonksiyon görecek turizm destinasyonlarımız var. Özellikle İznik bir hazine. Oraya özel sektörün de gireceği bir sistem kuracağız. Tüm dünya şehirlerinde bir eski bir de yeni şehir var. Bursa’nın tarihi merkezinin tüm sınırlarını ortaya çıkarıp, tarihi hisardaki sokakları yayalaştırıp, bölgeyi turistlerin 24 saat zaman geçirebilecekleri eski şehir haline getireceğiz. Yeşil ve Emirsultan bölgelerine dair de çok özel düşüncelerimiz var. Hepsini yakında paylaşacağız. Ayrıca turist taşıyan büyük gemilerin liman altyapısını oluşturacağız. Turistleri gemiden indirerek, şehrin 4 veya 5 tarihi noktasını gezdirip akşam tekrar gemilerine dönebilecekleri bir sistemi oluşturacağız. Bu şekilde liman bölgesi hareketlenecek ve esnafın ekonimisine büyük katkı sağlanacak. Bursa deniz şehri olduğunun henüz farkında değil. Göllerimiz, denizimiz kirlenirken turizm yapamayız. Turizmi çevreyle birlikte yöneteceğiz ve iyileştireceğiz. Bunun yanında Bursa’da bir turistin ortalama konaklama süresi 1.3 gün. Bu süreyi turizm planlaması ve turistlerin verimli zaman geçirmelerine yönelik planlamalar ile artıracağız” dedi.

 

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X