Yeşim Tekstil CEO’su Şankaya’dan OLAY’a ziyaret… TÜRKİYE ÇOK ŞANSLI…

OLAY Medya’yı yeni yerinde ziyaret eden Yeşim Tekstil CEO’su Şenol Şankaya, hazır giyim sektöründe markaların çoğunluğunun Çin’e bağlı kalmasının risk taşıdığının pandemi sürecinde net anlaşıldığını belirterek, Türkiye’nin bu konuda şanslı olduğunu ve taleplerin artacağını söyledi.

Yeşim Tekstil CEO’su Şankaya’dan OLAY’a ziyaret… TÜRKİYE ÇOK ŞANSLI…
HABERİ PAYLAŞ

Hatice DAL
Tekstil ve hazır giyim sektöründe uzun yıllardır üretimini sürdüren Yeşim Tekstil CEO’su Şenol Şankaya, Olay Medya’yı yeni yerinde ziyaret etti. Olay Medya İcra Kurulu Başkanı Mehmet Ali İnan, Olay Medya Yönetim Kurulu Üyeleri Semih Vardarbaş, Ahmet Açıkel ve köşe yazarlarıyla bir araya gelerek hayırlı olsun dileklerini ileten Şankaya, pandemi sürecinden hazır giyim sektörünün durumunu değerlendirdi.

Hazır giyim sektörünün pandemi sürecinden etkilendiğini belirten Şankaya, “Aralık, Ocak ve Şubat aylarında Uzak Doğu’dan güzel bir rüzgar esmişti. Türkiye’ de 3 ayda çok ciddi bir canlılık yaşanmıştı. Çin’de başlayan Covid- 19 kısa sürede ülkemizi ve tüm dünyayı etkisi altına aldı ve sektörde bir duraklama başladı. Henüz sektörde bir canlılık söz konusu değil. Ancak Avrupa’da bir kıpırdanma yaşandı ve siparişler gelmeye başladı. Eylül ayından sonra ikinci dalga gelmediği takdirde son çeyrekte toparlanır diye düşünüyorum” dedi.

YEŞİM’DEN 21 BİN İSTİHDAM
Hazır giyim sektöründen markaların çoğunluğunun Çin’e bağlı kalmasının risk taşıdığının bu süreçte net anlaşıldığını da sözlerine ekleyen Şenol Şankaya, “Çin’den biraz uzaklaşmak gerektiği anlaşıldı. Bir kısmını Çin’e alternatif pazarlara getirmeyi düşünüyorlar. Bu konuda da Türkiye çok şanslı. 1,5 aydır hiç üretim yapmadığımız modelleri, markalar bize doğru getirmeye başladı. Tahminim Çin’den buraya ciddi talep gelecek. 2021 daha iyi bir yıl olacak” şeklinde konuştu.

Yeşim Grubu olarak 21 bin kişiyi istihdam ettiklerini amaçlarının daha da büyümek olduğunun altını çizen Şankaya, 2023 hedefleri doğrultusunda yeni müşterilerle 500 milyon dolarlık bir hedef belirlediklerini söyledi.

MASKELER KOLEKSİYONLARA EKLENDİ
Ürettikleri maskelerle piyasaya kaliteli ürün sokmayı amaçladıklarını da dile getiren Şenol Şankaya, “Anti virüs anti bakteriyel özellikleriyle virüsten koruyan hatta virüsü yok eden ve kolay nefes alabilen özel kumaşlardan maske ürettik. Maske üretimi milyon adeti aştı” ifadelerini kullandı.

Pandemi sürecinde e-ticaret hacminin oldukça arttığına işaret eden Şankaya, “Bu süreçten sonra insanların alışkanlıklarında değişiklikler olacağa benziyor. Maskeler artık hayatımızın bir parçası olacak gibi gözüküyor. Önemli markalar koleksiyonlarına maskeleri de ekliyor ve bizde 2 büyük markadan bununla ilgili bir talep aldık. Öte yandan ise internet üzerinden alışveriş çok arttı. Büyük markalar mağaza kapatarak internet üzerinden var olmaya devam edecek” açıklamalarında bulundu.

HABERİ PAYLAŞ
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X