Özdal, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Ağrı Belediyesi’nin bahçesine park eden otobüsümüzden indikten sonra, sürpriz ve sıcak bir karşılama bizi bekliyordu.
Bir kadın belediye personeli elinde çiçeklerle ‘hoş geldiniz’ derken, hemen ardından Ağrı Belediye Başkanı Savcı Sayan ile Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın kucaklaşmasına tanık olduk.
Kısa bir hoş geldin faslının ardından Sayan’ın makam odasına geçtik.
Sanırım Türkiye’nin hiçbir kentinde karşılaşamayacağımız bir makam odasına giriş yapıyorduk.
Belediye başkanının odası zemin kattaydı.
Üstelik kapısı da yoktu odanın.
Savcı Sayan ve Alinur Aktaş konuştuktan sonra, sohbet faslına geçildi.
Ben Sayan’a makam odasıyla ilgili şaşkınlığımı dile getirip, “Odanız zemin katta, üstelik kapısı da yok. Bu şartlarda rahat çalışabiliyor musunuz?” diye sordum.
Ağrı’da su tahsilatı oranı yüzde 2, Bursa’da yüzde 98 civarında.
Bir diğer ifadeyle Ağrı’da tahsil edilemeyen su faturaları yüzde 98, Bursa’da yüzde 2..
Özetle Ağrı’da vatandaşın belediyeyle pek bir işi olmadığı için makam odası da zemin katta ve kapısız.
Yıllardır bazı Doğu kentlerinde su ve elektrik faturası ödenmediğini, emlak vergisi verilmediğini duyarız.
İşte bizzat Ağrı Belediye Başkanı, kentte neredeyse hiç kimsenin su faturası ödemediğini, emlak vergisi vermediğini söyledi.
Tabii bu övünülecek bir şey değil ki Sayan da bu durumdan memnun değildi.
Çünkü ödenmeyen su faturaları ve emlak vergileri Ağrı Belediyesi’ni gelirsiz bırakıyor.
Öyle ki İller Bankası’ndan gelen para, işçi ücretlerine bile yetmiyormuş.
O halde ne yapıyor Ağrı Belediyesi?
Bursa Büyükşehir Belediyesi’nden otobüs alıyor, anaokulu yaptırıyor, mahalle konağı inşa ettiriyor, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na ahır yaptırıp, veterinerlik binası inşa ettiriyor.
Bursa Air şart oldu
Bursa’dan Erzurum’a Yenişehir Havaalanı’ndan ulaştık.
İstanbul’daki havaalanlarını kullanmadığımız için Bursa merkezden başlayan karayolu yolculuğumuz havayolu yolculuğuyla birlikte yaklaşık 3 saat sürdü.
İstanbul’daki havaalanını kullanmış olsaydık, bu süre en az 6 saat olacaktı.
Yani Yenişehir Havaalanı’nın canlanması şart.
Türk Hava Yolları’nın Yenişehir Havaalanı’nı canlandırmaya niyeti olmadığı belli oldu.
O halde yok mu Bursa Air’i kuracak birkaç babayiğit!
Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal’ın yazısının tamamı için tıklayın…

Flipboard