Türk mühendislerinin, gelişen teknolojiyle projelendirdiği yerli üretim gemiler yurt dışından da büyük talep görüyor. Özellikle dünyada denizcilik sektörüne hakim armatörlerce tercih edilen gemiler kalite ve kullanışlılık bakımından da listenin ön sıralarında yer alıyor. Tamamı Türk mühendislerinin yerli dizayn imkanları kullanılarak yapılan gemilerin ihracatı ile ülke ekonomisine önemli oranda döviz girdisi sağlanıyor. Edinilen bilgiye göre, tersanelerinde son 3 yılda 7 kimyasal tanker, 5 genel kargo gemisi, iki römorkör ve bir pilot botu inşa edip ihracata başlayan İÇDAŞ’ın son gemisi ‘İÇDAŞ-5’in inşa çalışmaları tamamlandı. Son olarak iç tefşirat ve elektronik dizayn çalışmaları kalan gemi için şirket yöneticilerinin de katılımıyla düzenlenen törenin ardından, ‘Vira Bismillah’ denilerek geminin suya indirme işlemi yapıldı.
5 BİN BEYGİR GÜCÜNDE
Yaklaşık 15 ayda tamamlanan ve genel kargo sınıfında görev yapacak 150 metre boyundaki İÇDAŞ-5’in, 15 bin DWT yük taşıma kapasitesi bulunuyor. 10 bin groston ağırlığındaki geminin makinesi ise yaklaşık 5 bin beygir gücünde. Geliştirilen teknolojiyle daha uzun seyir mesafesine gidip daha az yakıt sarfiyatı yapabilen gemi, Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) gereklilikleri doğrultusunda ‘TIER III’ standartlarında nitrojen oksit salınımı, Balast Suyu Arıtma Sistemi bakımından uluslararası kurallara uygun ekipmanlarla donatıldı.