Türkiye’nin en eski mobilya kooperatifi MODOKO’nun rekabet gücünü, tecrübesini ve kurumsal yapısını yurt dışına taşımak amacıyla başlattığı projede sona gelindi. Maliyetinin yüzde 75’ini Tim’in karşılayacağı proje ile Türk mobilya ürünlerinin ABD’de satılması, yıllık 1 milyar doları aşkın satışa ulaşılması ve Türkiye ile ABD arasında belirlenen 100 milyar dolarlık ticaret hedefine destek olunması hedefleniyor. MODOKO Yönetim Kurulu Başkanı Koray Çalışkan, Türkiye’nin mevcut mobilya ihracatının yıllık 3,2 milyar düzeyinde olduğunu hatırlatarak, 2023 yılı için belirlenen 10 milyar dolarlık ihracat hedefi için yeni bir hikaye yazılması gerektiğini söyledi. İhracata yönelik fuarların geçici ve yetersiz olduğunu ileri süren Çalışkan, kalıcı büyüme ve istikrarlı ivmelenme için Türk firmalarının yurt dışında konumlanması gerektiğinin altını çizdi.
50 FİRMA SEÇİLECEK
TİM’in benzer yapıları çeşitli sektörlerden firmalarla yurt dışında kurmaya çalıştığını dile getiren Çalışkan, ‘’Karma yapılar içinde bulunmak yerine mobilya için özel bir yapı istiyoruz. Yönetimi bize ait 50 bin metrekare alana sahip bir AVM talep ettik” dedi. Projeye başlamak için TİM’in kendilerinden 50 firma bulmalarını istediğini ifade eden Çalışkan, bununla ilgili elemeler yaptıklarını ve çalışmaların gelecek hafta içerisinde neticeleneceğini anlattı. Çalışkan, ‘’ABD’de birkaç AVM belirledik. Pazar hareketliliğine göre eleme yapacağız. Masrafların yüzde 75’ini TİM, yüzde 25’ini ise firmalarımız değil, MODOKO olarak biz karşılayacağız” diye konuştu. Dünyada herhangi bir sektörün benzer bir proje yapmadığını vurgulayan Çalışkan, kurulacak AVM’nin Türkiye’nin marka değerine destek olacağının ve yan sektörlere katkı sunacağının altını çizdi.