Anaokulundan başlayan güçlü eğitim TED Bursa Koleji Anaokulu

Anaokulundan başlayan güçlü eğitim TED Bursa Koleji Anaokulu

1928 yılında kurulan Türk Eğitim Derneği (TED) bugün okullaşma çalışmalarını aynı disiplinle sürdürüyor. 40 okulu ile ülkemizin en büyük eğitim kurumlarından biri olan TED’in Bursa’da da bir okulu var. Anaokulu, ilkokul, ortaokul, lise ve IB eğitim programlarıyla uzun süredir öğrenci yetiştiren TED Bursa Koleji, Bademli semtinde 30 dönümlük bir arazide, meşe ağacı ormanına bitişik bir kampüste, doğanın kalbinde eğitim çalışmalarını sürdürüyor.

Okul öncesi eğitimin önemini çok iyi bilen kurum yöneticileri, anaokulu eğitiminin koordinasyonunu 25 yıllık öğretmen Ebru Bilgütay’a emanet etmiş. 4-5-6 yaş gruplarındaki minik öğrencilerin geleceğe umutla bakabilmeleri için yoğun bir tempoda çalışan Anaokulu Müdürü Ebru Bilgütay ve çalışma arkadaşları; öğrencilerin yabancı dilden spor eğitimine, değerler eğitiminden teknoloji-bilişim çalışmalarına kadar her ihtiyaçları ile yakından ilgileniyorlar.

Sayın Ebru Bilgütay, okul öncesi yaş gruplarında bulunan öğrenciler için anaokulu çok değerli bir dönem. Siz TED Bursa Kolejií’nde bu konuda ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?

TED Bursa Koleji olarak Bursa’da eğitim öğretime başladığımız 2001 yılından bu yana anaokulu benim iÁin hep farklı yerde konumlanmıştır.  Asıl branşım İngilizce öğretmenliğidir. Bu yüzden  okulumuzun da yabancı dile verdiği önem nedeniyle eğitim programlarımızı yaparken K12 bütünlüğünü düşünerek çalışıyoruz. Yani 5 yaşında TED’li olan bir Áocuğumuz burada 14 yıl boyunca okuyabiliyor. Bu süre boyunca TED felsefesini iyice özümseyen öğrencilerimiz geleceğe daha donanımlı biçimde hazırlanıyorlar. Bu öğrenci ile ilgili her ayrıntıyı arşivlediğimiz TED NET adlı bir kapalı sistemimiz var. Bˆylece öğrencimizin eğitim ile ilgili gelişimi uzun süreli biçimde izlenebiliyor. Mezun olduktan sonra da TED Mezunlar derneğimiz var. öğrencilerimiz bu derneğe üye olabiliyorlar. Bˆylece TED ailesi ile iletişimleri devam edebiliyor.

Anaokulundaki kazanımlar nelerdir? örnek verebilir misiniz?

Biz lise son sınıftan mezun olana dek izliyoruz öğrencilerimizi. En basitinden, IB (International Baccalaureate) Diploma programına lisede başlandığını biliyorsunuz. Ancak daha ˆncesinde ìIB ilk yıllar programı olan PYP yaklaşımı ile öğrencilerimizi olabildiğince erken yaşlarda geleceğe hazırlamaya çalışıyoruz. Ne getiriyor bizlere bu programlar? IB Lise Diploma programında en bilinen çalışmalardan bazıları, ìSosyal Sorumluluk Projeleridir. İşte bu sosyal sorumluluk projelerine daha çok erken yaşta başlamalarını sağlıyoruz. Örneğin en yakın zamanda ìWWFîe destek olarak çalışmalarımızı mail ortamında paylaştık. Anaokulu öğrencileri sanal olarak (her sınıf bazında), nesli tükenmek ¸zere olan bir hayvanı evlat edindiler ve onun sorumluluğunu ¸stlendiler. O hayvanla ilgili görsel sanatlar dersinde bir calışma yaptılar ve ortaya çıkardıkları ¸r¸nleri ailelerine sattılar. Bu çalışmadan elde edilen gelirleri de yine sosyal sorumluluk projelerine aktardılar. Bˆylece öğrenciler; hem birlikte çalışmayı, hem dünyaya ve doğaya karşı sorumluluk hissetmeyi hem de kolektif çalışma sayesinde bir kazanÁ elde edebileceklerini öğreniyorlar. Bu sosyal sorumluluk projeleri anaokulu öğrencilerimizi bekleyen çalışmalardan sadece bir tanesidir.

Bu okulda her öğrencinin, öğretmenin ve çalışanların birbirlerine karşı oldukÁa nazik davrandıklarını gözlemledim. Siz bu incelikli iletişim biçimini nasıl oluşturuyorsunuz?

TED eğitim felsefesi iÁinde bu sözünü ettiğiniz ‘nezaket’ durumu çok önemli bir noktadır. Her insan kendisine iyi ve kibarca davranılmasını ister. Ancak istemek yeterli değildir. Siz de iletişim iÁinde bulunduğunuz insanlara nezaketli davranırsanız aynı biçimde karşılık alırsınız. Bu tutum bizim okullarımızda doğal olarak oluşan bir tutumdur. Yani öğretmenler birbirlerine g¸ler yüzlü ve nazik davranırlar. Bu güzel iletişim biçimini gören Áocuklar ˆnce öğretmenlerine aynı biçimde, daha sonra birbirlerine de aynı biçimde davranırlar. TED eğitim kurumlarında bulundukları süre boyunca nezaketsiz bir iletişime şahit olmazlar. İşte en azından bu donanımla hayatın iÁine giren öğrencilerimiz çevrelerini etkileyen ve saygı gören bireylere dönüşürler. Açıkçası sadece akademik müfredatın uygulanması bir bireyin doğru biçimde eğitilebilmesi iÁin yeterli olmaz. Değerler eğitimi vererek öğrencilerimizin daha donanımlı olabilmesi için çaba harcarız. Nezaket ˆncelikle öğretilen ve sonrasında yaşam biçimi olarak benimsenecek bir değerdir.

Ebru Bilgütay ve öğrencileri

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X