AVM’lerde hem ciro hem ziyaretçi arttı

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Perakende Ciro Endeksi’nin kasım ayı sonuçları açıklandı.

AVM’lerde hem ciro hem ziyaretçi arttı

Enflasyondan arındırılmamış olarak açıklanan verilere göre, ciro endeksi Kasım 2019’da bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 20,1 artışla 352 puana ulaştı. AVM’lerde kiralanabilir alan metrekare başına düşen cirolar, kasımda İstanbul’da bin 637 lira, Anadolu’da bin 148 lira olarak gerçekleşirken, Türkiye geneli metrekare verimliliği ise bin 343 lira olarak kaydedildi. Kasımda, kategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek artış yüzde 40,1 ile teknoloji kategorisinde yaşandı. Metrekare verimliliği ayakkabı kategorisinde yüzde 29,4, hipermarkette yüzde 21,5, giyimde yüzde 20,1, yiyecek-içecekte yüzde 15,7, diğer kategorisinde ise yüzde 11,8 yükseldi.

ENFLASYONUN ÜZERİNDE

Kasımda ziyaret sayısı endeksinde yüzde 1’lik artış yaşandı. AYD’den yapılan açıklamada, ‘’Kasım ayı endeks sonuçlarına baktığımızda, 2019 yılı enflasyon oranının oldukça üzerinde bir artış gözlemliyoruz. Kasımda yüzde 20,1 artış gösteren ciro endeksinde ‘Efsane Cuma’ indirimlerinin etkisini görebiliyoruz. Tüm kategorilerde enflasyonun üzerinde bir yükselme olması sektörümüz adına oldukça sevindirici bir gelişme. Ekim ayında başlayan ve kasım ayında devam eden bu yükseliş grafiğinin yılbaşı alışverişlerinin yoğun olarak yapıldığı aralık ayında da devam edeceğini öngörüyoruz” ifadelerine yer verildi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X