Bu kampanyanın amacı ne?

Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal, turizm sezonuyla ilgili hazırlanan bir reklamla ilgili görüşlerini bugünkü köşesine taşıdı…

Bu kampanyanın amacı ne?

Özdal, yazısında şu ifadeleri kullandı:

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nınGo Türkiye’ isimli seyahat rehberi platformunun,  yabancı turistler için hazırladığı reklamda gördük, “Keyfini çıkarın ben aşılıyım” yazılı maskeleri.

Evet, turizm sektörünün turiste, ülkenin dövize çok ama çok ihtiyacı var.

Kuşkusuz, turizm sektöründe çalışan binlerce işletme sahibi, 10 binlerce emekçi, zor, çok zor durumda.

Hiç şüphe yok ki turizm beldelerine meyve, sebze satan köylü, perişan, perperişan durumda.

Ancak, turist gelsin diye, koca bir milleti rencide edecek, turizm sektörünü değersizleştirecek, elin ABD’li muhabirinin bile, ‘sömürge zihniyeti’ yakıştırmalarına muhatap olacak bir kampanya ile değil.

Maskeli kampanya bize 1946’da İstanbul’a gelen  Missouri  zırhlısını andırdı.

ABD zırhlısı İstanbul’a gelişinde Bezmi Alem Valide Sultan Camii’ne ‘Welcoma’ mahyası’ asılıyor, Karaköy-Beşiktaş arasındaki evler boyanıyor, PTT, ‘ Missouri’ isimli 3 pulluk seri yayınlıyor, ABD’li mürettebata jest olsun diye gece kulüplerine, ‘Burada İngilizde konuşulur’ yazılı pankartlar konuluyor.

Bunların hiçbiri kabul edilemez ama İsmet İnönü, 2. Dünya Savaşı’ndan sonra, Türkiye’den toprak ve üs talep eden Stalin’e karşı ABD’ye yanaşmaya çalışıyor, Sovyetler’e gözdağı vermek istiyor o günlerde.

Peki bugün, bu kampanya ile ne yapılmaya çalışıldı, kime ne mesaj verilmek istendi?

Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal’ın yazısının tamamı için tıklayın…

HABERİ PAYLAŞ
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X