Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Bu sütunlardan sık sık kentimizin ulusal tren ağına dahil edilmemiş olmasını eleştiriyor ve okuyucularımızın, sorumluların dikkatine sunuyoruz.
Bursa yıllardır tren özlemi çeken bir kent?
Bursa ısrar ettikçe, Ankara‘nın rehaveti nedense daha da artıyor.
Peki, onlarca yıldır konuşulan ve on yıl önce de temeli atılan o proje niye gecikiyor?
Geciken sadece Bursa projesi mi?
Bu sektörde uzun yıllar bulunmuş bir hemşerimizin tespitlerini size aktarmak istiyoruz.
İsmi bizde saklı okurumuz geciken tren için farklı şeyler söylüyor;
“Uzun yıllar ulaşım altyapı işlerinde, kamuda ve özel sektörde hem şantiye ve proje müdürlüğü hem üst düzey yöneticilik yapan bir mühendisim. Bence Bursa yerel medyasının bir kısmı olarak hızlı tren ulaşım yatırımlarının aksaması veya yavaş ilerlemesi ile ilgili Bursa’ya yönelik olduğunu belirtmek suretiyle yanlış teşhis koyuyorsunuz.”
Okurumuz devamla şöyle izah ediyor:
“Biliyorsunuz, AK Parti iktidara gelmeden hemen önce ihale edilen İstanbul-Ankara hızlı tren hattı bile 20 yıldır hala bitmemiş(Siyasiler bitti diyor ama toplamı 534 km olan yolun üçte birinde trenler eski, iyileştirilmiş hatlardan düşük hızlarla 60-110 km hızla gidiyor). Biten Konya hattında bile oturma kaynaklı yavaşlamalar yaygın. Ankara-Sivas hattı yılan hikayesine dönmüş durumda. Hiçbir işi doğru dürüst bitiremeyen ve nedense sürekli davetli ihale verilen Bursa hattının ilk yüklenicisi bu hattın Ankara (Kayaş)-Kırıkkale arasını da yüzüne gözüne bulaştırmış, biteceği yok. Kırıkkale-Sivas arasının da açılışı defalarca ertelendi. Araştırdığımda, yol hız testlerini geçememiş duyumunu aldım. Ülkenin en düz ve problemsiz güzergahı olan Konya-Karaman hattı (ki, uzunluğu 100 küsür km ile bizim Bursa-Osmaneli kadardır) 8 yılda bitirilebildi. Ankara-Afyon durağanda. Afyon-İzmir kredi bekliyor. Tüm hızlı tren yatırımları bu minvalde. Hasılı, sadece Bursa değil, tüm ülkede demiryolu yatırımları ağır aksak ilerliyor.”
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…