İhsan Aydın
İhsan Aydın

Hızlı tren projelerinin hepsi mi ağır ilerliyor? 

Köşe Yazısını Dinle

Bu sütunlardan sık sık kentimizin ulusal tren ağına dahil edilmemiş olmasını eleştiriyor ve okuyucularımızın, sorumluların dikkatine sunuyoruz.

Bursa yıllardır tren özlemi çeken bir kent?

Bursa ısrar ettikçe, Ankara‘nın rehaveti nedense daha da artıyor.

Peki, onlarca yıldır konuşulan ve on yıl önce de temeli atılan o proje niye gecikiyor?

Geciken sadece Bursa projesi mi?

Bu sektörde uzun yıllar bulunmuş bir hemşerimizin tespitlerini size aktarmak istiyoruz.

İsmi bizde saklı okurumuz geciken tren için farklı şeyler söylüyor;

Uzun yıllar ulaşım altyapı işlerinde, kamuda ve özel sektörde hem şantiye ve proje müdürlüğü hem üst düzey yöneticilik yapan bir mühendisim. Bence Bursa yerel medyasının bir kısmı olarak hızlı tren ulaşım yatırımlarının aksaması veya yavaş ilerlemesi ile ilgili Bursa’ya yönelik olduğunu belirtmek suretiyle yanlış teşhis koyuyorsunuz.”

Okurumuz devamla şöyle izah ediyor:

Biliyorsunuz, AK Parti iktidara gelmeden hemen önce ihale edilen İstanbul-Ankara hızlı tren hattı bile 20 yıldır hala bitmemiş(Siyasiler bitti diyor ama toplamı 534 km olan yolun üçte birinde trenler eski, iyileştirilmiş hatlardan düşük hızlarla 60-110 km hızla gidiyor). Biten Konya hattında bile oturma kaynaklı yavaşlamalar yaygın. Ankara-Sivas hattı yılan hikayesine dönmüş durumda. Hiçbir işi doğru dürüst bitiremeyen ve nedense sürekli davetli ihale verilen Bursa hattının ilk yüklenicisi bu hattın Ankara (Kayaş)-Kırıkkale arasını da yüzüne gözüne bulaştırmış, biteceği yok. Kırıkkale-Sivas arasının da açılışı defalarca ertelendi. Araştırdığımda, yol hız testlerini geçememiş duyumunu aldım. Ülkenin en düz ve problemsiz güzergahı olan Konya-Karaman hattı (ki, uzunluğu 100 küsür km ile bizim Bursa-Osmaneli kadardır) 8 yılda bitirilebildi. Ankara-Afyon durağanda. Afyon-İzmir kredi bekliyor. Tüm hızlı tren yatırımları bu minvalde. Hasılı, sadece Bursa değil, tüm ülkede demiryolu yatırımları ağır aksak ilerliyor.”

 

Karayolları’nın hızı niye yakalanamıyor?

Mühendis okurumuz, gecikmeye salt Bursa ölçeğinden değil, ülke genelinden bakmış ve şunları da eklemiş:

Son 19 yılda Karayolları 25 bin km otoyol ve bölünmüş yol yaparken bu dönemde ancak 700 km hızlı tren hattı yapılabildi. (Gerçi internet sitelerinde bin 400 küsür yazıyor, zira çok az göründüğü için çift hat gerekçesiyle bunu 2 ile çarpıp

yazıyorlar. Hasılı, hızlı tren hatlarının hepsi aksıyor, yani Bursa’ya özel bir durum yok.”

Okurumuz şunu da hatırlatmış:

Bunun nedeni şu: Bir kere ne TCDD’nin ne de UAYGM’nün yol, altyapı yatırımları konusunda hiç bir

teknik birikimi yoktu. Ne iyi proje yaptırabiliyorlar ne de inşaatları düzgün planlayıp, doğal olarak kendi çıkarını düşünen müteahhitlerini işin tamamlanmasına dönük yönlendirebiliyorlar. Oldukça tutucu ve ketum kurumlar olduklarından Karayolları ile de bilgi alışverişi yapmıyorlar. Bir ara Karayolları’ndan takviye olarak gönderilen deneyimli teknik elemanları da siyasi baskı ile kısa sürede pasifize ettiler. İşin başındaki müşavir firmalardaki karayolu mühendislerini de çıkarıp, yerine emekli gar müdürü gibi hiç demiryolu inşaatı ile ilgisi ve bilgisi olmayan elemanları getirdiler. Her ne kadar bu ihaleler TCDD’den alınıp UAYGM’ye verilse de o kurum da çok farklı değil. Bence, baştan yanlış yapıldı. Bu yolların altyapısı bir protokolle Karayolları’na verilseydi bu kadar bol ödeneklerle çoktan tamamlanırlardı”

Sektörü bilen mühendis okurumuz iletisini şu sözlerle tamamlamış:

Sonuç olarak; bu yolların aksaması Bursa’ya yönelik değil, planlama hataları, bilgi ve liyakat eksikliği ve tecrübesizlikten kaynaklanıyor.”

Tespitler siyasilerce irdelenmeli.

 

Milli sporcu muhtar spor tesisi istiyor 

Osmangazi‘ye bağlı Ovaakça Santral Mahallesi Muhtarı Yasemin Vatansever milli sporcu kimliğine de sahip.

Uzun yıllar karate ve kick boks yapmış, milli takıma kadar yükselmiş, antrenörlük görevinde de bulunmuş.

O şimdi artık yerel yönetici.

Muhtarımız arayıp, bu konuda verdiği mücadeleye yazılarımızla destek olmamızı istedi.

Seçildiği Santral Mahallesi‘nde sporcu kimliğini de unutmuyor. Bu amaçla mahallesine spor tesisleri kazandırmak için de kolları sıvamış.

Muhtar Vatansever, “Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Bursa Gençlik Spor İl Müdürlüğü’nden talep ettik. Bölgemizdeki çocuklarımız ve gençlerimiz spordan mahrum yetişmekte. Bu eksikliğin giderilmesi için Ovaakça bölgemizin spor merkezleri ve sportif alana ihtiyacı var.

Bizim talebimiz basketbol sahasıyla başlamak. Sonrasında da diğer tesisleri de sırayla bekliyoruz” dedi.

Bakanlık ve İl Müdürlüğü talebi gözardı etmemeli.

Muhtar ayrıca Orhan Holding‘den de bir çocuk oyun parkı istemiş. Bursa’ya katma değer sağlayan holdingimiz bu talebi geri çevirmemeli.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X