İhale 27 Ekim 2020’de oldu… Bursaray’ı Emek İstasyonu’ndan hızlı trene bağlayıp Şehir Hastanesi’ne ulaştıracak, tamamı yeraltından 6.1 kilometrelik hat ihalesine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü 6 firmayı davet etmişti, ama 4 firma teklif verdi.
Zarflar açıldıktan sonra, ikinci aşamadaki pazarlık sürecinde tablo şöyle oluştu:
Çelikler İnşaat 1 milyar 630 milyon 442 bin 067 lira 87 kuruş, Kalyon İnşaat 1 milyar 622 milyon 006 bin 718 lira 87 kuruş, Onur Taşımacılık İnşaat 1 milyar 628 milyon 022 bin 657 lira 06 kuruş, Söğüt İnşaat-Taşyapı İnşaat ortaklığı 1 milyar 607 milyon 824 bin lira.
Böylece…
Söğüt İnşaat-Taşyapı İnşaat ortaklığının 1 milyar 607 milyon 824 bin liralık teklifi en iyi teklif olarak açıklandı ve ihale sonuçlandı.
Aslında…
İhale kararı hızlı alınmış, süreç de hızlı işlemişti. Fakat itiraz süreci ve Kamu İhale Kurumu incelemesi uzadı. Şehir Hastanesi Metrosu projesinin temeli de 2 Nisan 2021 Cuma günü atılabildi.
O günlerde…
Metro inşaatı nedeniyle Mudanya Yolu’ndaki düzenlemeler gündemdeydi. Hatta, sökülecek yaya üstgeçidi açıklaması yapılmış, geçici sinyalizasyon konmuştu.
Köprü sökülmeyince oluşan “Acaba neler oluyor?” kaygısının cevabı önceki gün Ankara’dan geldi.
İhaleye katılan firmalar arasında olmayan Ege Gökmen İnşaat-Günfalt İnşaat ortaklığı itirazıyla Danıştay 13. Dairesi’nin ihaleyi iptal etmesi sürpriz oldu.
Bunun üzerine…
AK Parti Bursa Milletvekili Dr. Mustafa Esgin dün sabah Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün’ü ziyaret etti.
“Bursa bu zaman kaybından zarar görecek” diyen Esgin’e, masasındaki dosyayı gösteren Eyigün şu cevabı verdi: