Aydın, kendisine gelen okur mesajını köşesinde şöyle paylaştı:
Sabah akşam sürekli kent trafiğinde olanlar için Bursa’da bu sorun daha sık konuşulmaya başlanacak.
Zira, pik saatlerin dışında bile ana arterlerde yaşanan sıkışma zaman darlığı yaşayanlar için büyük sorun teşkil ediyor.
Önceki gün bu sütunlardan onca yatırıma rağmen kent trafiğinin taksimat noktası haline gelen Acemler’in ne zaman rahatlayacağına dair bir yazı kaleme almıştık.
Eksik olmasın, bu kent için kafa yoran hemşerilerimizden de zaman zaman öneriler alıyoruz.
Elektronik postamıza bu kez, şehrin bir ucundan diğer ucuna üç yıldır her gün sabah-akşam servis çeken bir okurumuz öneriler göndermiş.
Elbette, her şeyi uzmanlar düşünecek değil. Bu sıkıntıyı çekenlerin önerilerine de kulak vermekte fayda var.
Fikret Bayram adlı okurumuz neler öneriyor;
“Metropolleşen Bursa artık tüneller ve kent estetiğini bozmayacak çok katlı kavşaklar inşa etmek zorundadır. Örnek, yakın çevre yolundan gelen araçlar, yol askıya alınıp hiç Acemler’e girmeden Mudanya kavşağına gelmeli, oradan çatallaşıp bir yönü Mudanya yoluna bir yönü İzmir yolunda Orhaneli kavşağını da geçerek bağlanmalı. Aynı şekilde Mudanya yolundan ve İzmir yolundan gelen araçlar Acemler’e gelmeden askıya alınarak, direkt BUSKİ’nin arkasından yakın çevre yoluna bağlanmalıdır.”
Büyükşehir Belediyesi’nin böyle bir düşüncesi var ama uygulamanın zaman aldığını ve çok kaynak gerektirdiğini hatırlıyoruz.
Okurumuz bakın devamla önerilerini şöyle sıralıyor;
“Çelebi Mehmet Bulvarı, Soğanlı, Çiftehavuzlar kavşağında yapılan ve çok yararlı olan akıllı kavşak çalışması ortadaki yeşil alanı kaldırarak daha çok araç geçmesini sağladı. Aynı çalışma, bulvar boyunca tüm kavşaklarda yapılmalı, ortalardaki tüm yeşil alan kaldırılmalı, ışıkla daha çok araçların geçmesi sağlanmalıdır.”
Çatalfırın köprüsüne ‘yıkılsın’ teklifi
Okur Bayram bakınız önerilerinde Çatalfırın’daki köprünün de işlevsiz hale geldiğini anlatıyor:
“Atatürk, Altıparmak caddeleri cephe sağlıklaştırma projeleri yapılırken Cumhuriyet Caddesi trafiğe kapatıldığı için Çatalfırın’daki kent estetiğini mahveden ama zamanında zaruretten yapılan köprünün artık hiç bir fonksiyonu kalmadığı için kalkması gerekir. Yol tek yön olmalı ve Şehreküstü meydanındaki orta yeşil alan Osmangazi heykeli meydana kaydırılarak genişletilmelidir.”
Okurumuzun kentin doğusundaki sıkışıklık için de çözüm teklifleri var.
“Yüksek İhtisas kavşağı, Otosansit ve Gürsu kavşaklarının rahatlayabilmesi için Gürsu, Kestel ve Barakfakih sanayilerine arkadan ulaşım sağlayabilme adına alternatif yol açılmalıdır. Ayrıca vatandaş davranışı açısından aynı saatlerde aynı yollarda bulunmamıza rağmen bazen trafik yüzde 30’lara kadar varan sıkışıklık veya serbestlik oluşuyor. Demek ki, mecbur kalınca toplu ulaşım kullanıyoruz. Keşke toplu ulaşıma daha fazla önem versek.”
Okurun son bir önerisi de şu.
Pik saatlerde, örneğin; sabah 07.00-10.00, akşam da 16.00-20.00 arasında özel plakalı araçlara tek çift plaka uygulamasını istiyor.
Şehrin yollarını çok sık kullananların çözüm önerileri yabana atılmamalı. Bazen uzmanın, mühendisin görmediği şeyler de olabilir.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…
Şu Bursa’ya değer veren bir başkan olarak erdem saker i gördüm adam şu an adı 11 eylül bulvarı olan yakın çevre yolunun ilerleyen zamanlarda ne kadar işe yarayacağını o zamandan görmüş sonradan gelenler yol üstünde değişiklikler yaparak trafiği rahatlatmak yerine durma noktasına getirdiler yola işe yarar bir katkıları olmadı
Tüm yolları tek bir lokasyona çıkartırsanız ve oradan diğer istikametlere dağıtırsanız (acemler) oraya gelen tüm yollarda bu günkü durum ne yazıkki yaşanır mudanya yolu direk 11 eylül bulvarına bağlanmalı batçıkların giriş kısımlarına kamera konup şerit ihlali ile herkezin hakkına tecavüz ederek yanlardan girenlere cezai yaptırım uygulanmalı gerek tek çift plaka yöntemi ile ve gerek acemi sürücülerin belli saatlerde trafikte bulunması engellenmeli bazı ülkelerde olduğu gibi acemi sürücüsü bulunan araçlarda belirgin işaret olması ile tespit edilmesi bursa trafiğinde gözle görülür rahatlamayı sağlayacaktır
Fabrika işçisi olarak daha maaşım hesabıma yatmadan devlete yüzde 15-20-27 vergimi veriyorum araba için vergimi ve kullandığım her malzeme için vergimi veriyorum ve trafik olmasın diye araba ya binmicem siz neyin kafasını yaşıyorsunuz. Çözümü hep bizim üzerimizde aramayın kardeşim yonetemeyen yöneticiler üzerinde yorum yapın.yol yapmanın zor olduğunu bu ülkede goruyorum yazıklar olsun bu güzel bursa mi bu hale getirenlere ve ülkemi
İstanbul yolu Buttim ve panayır yayalar için üst geçitler yapılmasına ragmen ışıklar iptal edilmedi.
Bursa trafiği nasıl çözülür sorusunu, izmir yolundan şehre girerken Nilüfer metro istasyonuna yola sıfır yapılan garabet Lotus binasına ,hemen yolun soluna Orhaneli kavşağına sıfır yapılan Nilüfer Belediye binasına ,nilpark, şehre doğru devam edin 40 yıl önce yapılan ve yoldan 30-40 metre Çektirilen Kükürtlü ün İzmir yolu cephesindeki eski apartmanlara Nispet Yine yola sıfır Hatta Sırameşeler yaya üst geçidinin neredeyse üstüne yapılan garabet iş hanına ,yine devam edin eski malcılar binasının sırasına yani yolun soluna yapılan sendika binasına ,Yine yola devam edin kent meydanında yolun hem sağına hem soluna yola sıfır yapılan otel ve hastane binalarına ve son olarak da yakın çevre yolunda yola sıfır yapılan adliye binasına imar izni veren kuş bey…….’e sorun Bursa trafiği nasıl çözülecek diye hatta Onlara bu trafiğe yaptıkları katkılar için teşekkür edin.
Çok kaynak diyorsunuz hep zate bu dar ve kısa görüşlerden bu haldeyiz
MİLLET BİLİNÇLİ OLMALI ADAM KESTEL DE OTURUYOR KAPISINA SERVİS GELİYOR AMA O İŞE ORGANİZE SANAYİYE ARABASI İLE GİDİYOR GÜNDE 60 KM YOL… ONDAN SONRA AÇIM DER… BEN DE SERVİSÇİYİM FABRİKALARIN ÖNÜNE GİDİN BAKIN KAÇ TANE ŞAHSİ ARABASI İLE GELEN VAR… SERVİSÇİ SERVİSE YETİŞECEK AMA MUHTEREM BAZI KİŞİLER YOL VERMEZ SIKIŞTIRIR.. SENİN EŞİN ÇOCUĞUN İŞE OKULA UÇAKŞAMI GİDİYOR… ÖNCE SAYGIYI ÖĞRENMELİYİZ SONRA TOPLU TAŞIMA KULLANMAYI.. YAHU OTOBANDA SOL ŞERİTTE 70 LE GİDENE BİLE RASTLADIM…
ne fakiri Dayı cepler doldu beyinler fakirleşti