İhsan Aydın
İhsan Aydın

Şehir trafiğinin çözümü için servisçiden öneriler

Köşe Yazısını Dinle

Sabah akşam sürekli kent trafiğinde olanlar için Bursa’da bu sorun daha sık konuşulmaya başlanacak.

Zira, pik saatlerin dışında bile ana arterlerde yaşanan sıkışma zaman darlığı yaşayanlar için büyük sorun teşkil ediyor.

Önceki gün bu sütunlardan onca yatırıma rağmen kent trafiğinin taksimat noktası haline gelen Acemler’in ne zaman rahatlayacağına dair bir yazı kaleme almıştık.

Eksik olmasın, bu kent için kafa yoran hemşerilerimizden de zaman zaman öneriler alıyoruz.

Elektronik postamıza bu kez, şehrin bir ucundan diğer ucuna üç yıldır her gün sabah-akşam servis çeken bir okurumuz öneriler göndermiş.

Elbette, her şeyi uzmanlar düşünecek değil. Bu sıkıntıyı çekenlerin önerilerine de kulak vermekte fayda var.

Fikret Bayram adlı okurumuz neler öneriyor;

“Metropolleşen Bursa artık tüneller ve kent estetiğini bozmayacak çok katlı kavşaklar inşa etmek zorundadır. Örnek, yakın çevre yolundan gelen araçlar, yol askıya alınıp hiç Acemler’e girmeden Mudanya kavşağına gelmeli, oradan çatallaşıp bir yönü Mudanya yoluna bir yönü İzmir yolunda Orhaneli kavşağını da geçerek bağlanmalı. Aynı şekilde Mudanya yolundan ve İzmir yolundan gelen araçlar Acemler’e gelmeden askıya alınarak, direkt BUSKİ’nin arkasından yakın çevre yoluna bağlanmalıdır.

Büyükşehir Belediyesi’nin böyle bir düşüncesi var ama uygulamanın zaman aldığını ve çok kaynak gerektirdiğini hatırlıyoruz.

Okurumuz bakın devamla önerilerini şöyle sıralıyor;

“Çelebi Mehmet Bulvarı, Soğanlı, Çiftehavuzlar kavşağında yapılan ve çok yararlı olan akıllı kavşak çalışması ortadaki yeşil alanı kaldırarak daha çok araç geçmesini sağladı. Aynı çalışma, bulvar boyunca tüm kavşaklarda yapılmalı, ortalardaki tüm yeşil alan kaldırılmalı, ışıkla daha çok araçların geçmesi sağlanmalıdır.

Çatalfırın köprüsüne ‘yıkılsın teklifi

Okur Bayram bakınız önerilerinde Çatalfırın’daki köprünün de işlevsiz hale geldiğini anlatıyor:

“Atatürk, Altıparmak caddeleri cephe sağlıklaştırma projeleri yapılırken Cumhuriyet Caddesi trafiğe kapatıldığı için Çatalfırındaki kent estetiğini mahveden ama zamanında zaruretten yapılan köprünün artık hiç bir fonksiyonu kalmadığı için kalkması gerekir. Yol tek yön olmalı ve Şehreküstü meydanındaki orta yeşil alan Osmangazi heykeli meydana kaydırılarak genişletilmelidir.

Okurumuzun kentin doğusundaki sıkışıklık için de çözüm teklifleri var.

“Yüksek İhtisas kavşağı, Otosansit ve Gürsu kavşaklarının rahatlayabilmesi için Gürsu, Kestel ve Barakfakih sanayilerine arkadan ulaşım sağlayabilme adına alternatif yol açılmalıdır. Ayrıca vatandaş davranışı açısından aynı saatlerde aynı yollarda bulunmamıza rağmen bazen trafik yüzde 30’lara kadar varan sıkışıklık veya serbestlik oluşuyor. Demek ki, mecbur kalınca toplu ulaşım kullanıyoruz. Keşke toplu ulaşıma daha fazla önem versek.

Okurun son bir önerisi de şu.

Pik saatlerde, örneğin; sabah 07.00-10.00, akşam da 16.00-20.00 arasında özel plakalı araçlara tek çift plaka uygulamasını istiyor.

Şehrin yollarını çok sık kullananların çözüm önerileri yabana atılmamalı. Bazen uzmanın, mühendisin görmediği şeyler de olabilir.

BESOB’un sanayi sitesi projesine çözüm arayışı

Bursa’nın çok büyük ihtiyacını karşılayacaktı. BESOB’un önderliğinde, devlet kontrolünde ve TOKİ’nin yükleniciliğiyle Kestel Çataltepe’de kurulmak istenen sanayi sitesi projesi başlangıçta çok fırtınalara yol açtı.

Dönemin CHP  Bursa İl Başkanlığı projeyi yaptırmamak için mahkeme kapılarını aşındırdı. Fakat, site inşaatı başlasa da bitmesi mümkün olmadı. TOKİ alacağını tahsil edemediği için projeyi yarım bıraktı.

Sürüncemeye kalan ve binlerce esnafımızın umudunu kıran proje için en son kurulan kooperatif de çare olmadı. Esnaf, projenin tamamlanabilmesi için işbaşına getirilen kooperatif yönetimine ‘güvenmediği’ için buraya üye olmaktan kaçındı. Sorunu çözmek ve tekrar TOKİ’ye işi devretme çabaları var.

Bugün akşam Esnaf Sarayı’nda yarım kalmış o dev projenin yeniden ayağa kaldırılması için esnaf ve BESOB yöneticileri biraraya gelecek.

Kulağımıza gelen bilgiler, BESOB’un kendi eliyle kurdurduğu kooperatifi devre dışı bırakarak, bu işi tekrar üstleneceği yönünde. Toplantıya BESOB Başkanı Arif Tak ve yönetiminin de katılacağını öğrendik.

Sorunun çözümü ve duran site inşaatının yeniden ayağa kaldırılması için Bursa Dokumacılar Odası Başkanı Aydın Çitil’in girişim ve çabaları da göz ardı edilmemeli.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X