Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Yapımı çok uzamıştı. Halbuki, hepsi 2 kilometrelik bir projeydi. Aksilikler yaşandı, çökmeler, finans sorunları, ikmal ihaleleri derken nihayet 2,3 kilometre uzunluğundaki Doğancı Tüneli geçtiğimiz aylarda hizmete alınmıştı.
Haliyle, iş uzayınca yapım maliyeti de arttı. Başlangıçtaki ilk ihale bedelinin çok çok üstünde bir rakama tamamlanabildi.
Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü’nün Bursa’daki en sıkıntılı ve en fazla uzayan işlerinden biri olan Doğancı Tüneli, açıldıktan sonra bölge insanının ilçelerine, köylerine ulaşımında büyük rahatlık sağladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu da dün kendisinin ve bakanlığının sosyal medya hesaplarından Bursa’daki, Orhaneli, Büyükorhan ve Harmancık ilçeleriyle Kütahya, Balıkesir gibi civar illerin ilçeleriyle Bursa’ya bağlantısını 15 dakikadan 3 dakikaya indiren etaptaki o tüneli paylaştı.
Bakan Uraloğu, Bursa’nın güneyindeki ilçelerin Doğancı Tüneli sayesinde seyahat süresinin burada 15 dakikadan 3 dakikaya indiğine dikkat çekip, açılışından bu yana geçen sürede de zamandan ve akaryakıttan toplamda 353 milyon liralık tasarruf sağlandığını hatırlattı.
İnşaatında çok uzama yaşansa da görülüyor ki, projenin konforu herkesi memnun etti.
Bakan Uraloğlu da burayı fotoğrafla birlikte takipçilerine paylaşarak, devreye aldıkları projeyle bölge insanının zaman ve akaryakıttan elde ettiği tasarrufu hatırlatma ihtiyacı duymuş.
Birkaç gün önce biz de bu sütunlardan paylaşmıştık. Gerçekten ortaya çıkan eser önemli bir fonksiyon üstlenmiş durumda. Dağ ilçelerinden gelen sürücüler artık baraj gövdesini kullanmadan tünelle Doğancı altlarına çıkıyor. Aynı şekilde, buradan da ilçelerine dönüyorlar.
Bunun yakıt ve zaman tasarrufu kadar trafik kazalarını azaltmada, baraj kreti üzerinde Allah korusun oluşabilecek bir kimyasal araç devrilme, su havzasına uçması vb. gibi riskleri de kısmen ortadan kaldırdığını söyleyebiliriz.
Bu nedenle Bakanlık ve Karayolları yetkilileri de gururla ortaya çıkarılan bu eseri sosyal medya hesaplarından paylaşıyorlar.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…

Flipboard