Bursa’da Başkan Bozbey’den itiraf gibi açıklama!

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, dün düzenlediği basın toplantısında, önemli açıklamalarda bulundu. Olay Gazetesi İhsan Aydın da, Başkan Bozbey’in ifadelerini bugünkü köşesine taşıdı. Bozbey’in açıklamaları arasında en dikkat çekenlerden biri ise, BUSKİ’nin Nilüfer Çayı’nı en çok kirleten kuruluşlar arasında olduğu…

Bursa’da Başkan Bozbey’den itiraf gibi açıklama!

Aydın, köşesinde şu ifadeleri kullandı:

Muhalefete göre; Bursa, Türkiye’nin en pahalı ulaşımının olduğu kent.

Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’e göre ise toplu ulaşımada her iki kişiden biri ücretsiz taşınıyor. Öğrenci taşınmasında ise Türkiye’deki 20 büyükşehir içinde en ucuz kentin Bursa olduğunu iddia ediyor.

Tablo ve açıklamalar böyleyken, kentte kamu eliyle toplu taşımayı sürdürmenin bile büyük başarı olduğunu düşünüyoruz. Zira, Bozbey 2018’de Özel Halk Otobüsçüleri ile Büyükşehir Belediyesi arasında imzalanan 10 yıllık sözleşmeyle; Özel Halk Otobüslerine ücretsiz binen her yolcunun bedelini Büyükşehir Belediyesi karşılıyor.

Dolayısıyla, Büyükşehir’in BURULUŞ’a desteği bu yıl 3,6 milyar lirayı bulmuş. 2026’da da bütçeden bu miktar yeni bir kaynak daha ayrılıyor. Bozbey, yolcu başı 29 liralık sübvanseyi de kendilerinin yaptıklarını belirterek, “Birileri Bursa’da ulaşım pahalı diye konuşabilir ama hayır değil” dedi.

Peki ya BUSKİ’de durum nedir?

Başkan Bozbey buna ilişkin verileri açıklarken de, Sayıştay raporlarına göre kentimizdeki bir metreküplük suyun maliyetinin 93 lira olduğunu, halen metreküp başı 30 lira olan suyun 2026’da zamlanmış olarak 50 liraya yükseleceğini, kalan kısmı da yine kendilerinin sübvanse etmeye devam edeceklerini duyurdu. Büyükşehir BUSKİ’ye bu yıl 1 milyar lira aktarmış.

Bozbey bu açıklamaları aylık basın bilgilendirme toplantısında yaptı.

Konu; istihdam iş ve eğitimdi ama toplantıya kentte çok tartışılan su ve ulaşım fiyatlarına dönük rakamlarla borç tablosu damgasını vurdu.

Başkan’ın bir açıklaması gelecek yıl için susuzluk riskinin bu denli büyük olmayacağının da işaretiydi.

Evet, Bursa artık bir su şehri değildi ama önümüzdeki mayıs başında günlük 300 bin metreküplük arıtılmış suyun Çınarcık isale hattından şehre verilmeye başlanacak olması umutlarımızı artırdı.

Büyükşehir, BUSKİ ve iştiraklerin borçları ise giderek katlanıyor. Doğrusu, Büyükşehir Belediyesi’nin iç ve dış borç stokuna ilişkin tabloyu incelerken içimiz karardı.

Bu kent o borçları nasıl ödeyecek?

Veya, borç ödenirken planlanan ve ihtiyaç duyulan yatırımlar nasıl ve hangi kaynakla gerçekleşecek?

Üstelik, BUSKİ’nin yatırım yapabilmesi için de Bozbey’e göre 250 milyon Euroluk kredi bulması gerekiyor.

Bozbey bir itirafta daha bulundu. Nilüfer Çayı’nı en çok kirleten kuruluşlar arasında kendilerinin, BUSKİ’nin, yani Büyükşehir Belediyesi’nin de olduğunu açıkladı.

İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X