Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Fotoğraf, Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin daha evvel envantere giren Beşyol’da lokal bir rezerv alanda hayata geçirdiği kentsel dönüşüm projesi üzerinden çekilmiş.
Demiryolu altındaki semtlerin yapı stoku kalitesini net biçimde ortaya döken o fotoğrafta Yeşilova, Beşyol, Fatih, Çirişhane, Merinos, Gençosman, Soğanlı, Etibank gibi Demiryolu altı semtlerinde ruhsatlı yapıya rastlamak neredeyse zor.
Belki de, bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar ruhsatlılar hariç, tümü kaçak ve izinsiz dikilmiş yapılar.
Hepsi olası bir Marmara depreminde ağır hasar alabilir ve Allah korusun can kayıplarına da yol açabilir.
Büyükşehir Belediyesi’nin Beşyol’daki kentsel dönüşüm projesi ise bölgedeki değişimin öncüsü olacak türden. İkinci etabı için hazırlık yapıldığını biliyoruz. Devamı getirilebilirse, bölgenin özellikle yola cephe bölümlerinde hızlı bir dönüşüme tanık olabiliriz.
Asıl sıkıntı, iç bölgeleri dönüştürebilmek.
Çünkü; buralardaki ruhsatsız yapılar mühendis hizmetinden yoksun biçimde dikilmişler. Vatandaşı ikna etmek de kolay değil. Hepsi bire bir daire istiyor.
Ankara Yolu altını kökten, bütüncül biçimde dönüştürecek dev bir projeye ihtiyaç var. Bunu da Büyükşehir Belediyesi’nin bütçe olanaklarıyla yapmak mümkün değil. Bakanlık, buralar için bölgedeki hak sahiplerine yaşadıkları semtlerde tutabilecek yeni bir proje geliştirirse, Bursa’nın eski Santral Garaj altındaki semtleri modern, sağlam ve güvenli yapılardan oluşan yerleşimlere dönüşecektir.
Buna da Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın el atması gerekiyor.
İstanbul için başlatılan, ‘yarısı sizden yarısı bizden’ türü, vatandaşa da yük olmayacak bir modelle bu semtler dönüştürülmeli.
Bursa nüfusunun önemli bir kısmını barındıran Demiryolu altı semtlerinin buna acil ihtiyacı olduğunu düşünüyoruz.
Bursa olarak deprem gelmeden dönüşümü hızlandırma zorunluluğumuz var.
Soğanlı’da rezerv alanda başlatılan ancak, diğer yerleşim bölgelerindeki yurttaşların onayı alınamadığı için devamı getirilemeyen dönüşüm işinde de hak sahipleriyle uzlaşacak bir formül bulunmalı.
Osmangazi Belediyesi’nin, birinci etabını kat karşılığı yaptırdığı konutların bölgedeki sosyal yaşamı değiştirdiğini biliyoruz.
Bir uçtan Büyükşehir diğer uçtan Osmangazi’nin başlattığı kentsel dönüşüm projelerinin bölgede geniş sahalara yaygınlaştırmasının Bursa’nın yararına olduğuna inanıyoruz.
Çünkü; bahsedilen alanın yapı stoğu, şiddetli bir depreme dayanacak nitelikle değil. Bu bölgelerin zemin yapısı da iyi sayılmaz.
Hatay ve Kahramanmaraş depremleri gösterdi ki, ülkede mühendis hizmetinden yoksun eski binalar ağırlıklı büyük bir yıkım yaşandı.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…
Panayır mah özellikle taşköprü çok plansiz iki dere arasında derlerinde düzene girmesi lazım
Küplüpınar mahallesi en kısa zamanda kentsel dönüşümde göz önünde bulundurulması gereken merkeze yakın bir yerdir
Yıldırım berbat durumda acil donusum gerek niluferdeki kentsel dönüşüm saçmalığı için Yıldırım’ı heba etmeyin
Demiryolu alti Bahar mahallesi gerek eski eski binalar ve plansız yapilar kötü zemin yüzünden risk taşıyan bölge neden buralar görmezden geliniyor,bu mahallelere acil el atılması lazim
Demiryolu altı koğukçınar mahallesinde 1957 yapımı binalarda ikamet ediyoruz lütfen buralara da el atın acillll,kampanyalarla teşvik çok önemli
yıldırımında kentsel dönüşüme ihtiyacı var berbat yıldırım güzel biryer güzelleştirilsin
Altıparmak Çarşamba dahada beter
Meydancık mahallesi nde kentsel dönüşüm varmı
emırsultan mah.dönüsüm gereklı sokaklar ıc ıce plansız eskı yapılar yıldırım beledıyesı nı goreve cagırıyoruz.
Altiparmak çarsamba bölgesi kentsel.dönüşüm hem bina hem sosyal denge adina bursa için olmazsa olmaz olmalı
Yeşilayla egtim Maltepe mahallesi bunlarda var
İnşallah hayırlı olsun küplü pınar mahallesinin cok acil ihtiyaçı var selamlar
Ertuğrul Gazi 1000 konutlara ne zaman gelecek acil bekliyor uz