Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
CHP’nin Bursa’da işbaşına gelmeden eleştirdiği, yargıya taşıdığı çok AK Parti uygulaması var.
Örneğin;
Büyükşehir’in yen Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, Nilüfer Belediye Başkanı iken BURBAK’ın ücretli cadde otoparkları uygulamasının yasal olmadığını, ücret alınamayacağını ve alacak için icra takibi başlatılamayacağını ileri sürmüş, konuyu yargıya taşımıştı.
Şimdi henüz bu işi yürüten BURULAŞ’ın başına bir atama yapılmadı ama geçenlerde CHP’li Büyükşehir ve Nilüfer Belediye Meclis Üyesi Metin Tuncel sosyal medya hesabından Bursalılara,”Cadde üstündeki otoparklara para ödemeyeceksiniz artık. Bitirelim mi bu uygulamayı” diye sormuş.
Tuncel Nilüfer ve Büyükşehir’de aktif görevler üstlenecek bir isim. Bunu sorduğuna göre CHP cadde otoparklarını kaldırmaya hazırlanıyor demek. BURULAŞ’ın yeni yönetimi işbaşı yaptığında demek ki ilk iş olarak bunu kaldıracak.
O vakit cadde otoparklarında çalışan yüzlerce emekçi ne olacak?
Başka bir alanda mı değerlendirilecekler yoksa iş akitleri sonlandıracak m?
BURULAŞ bu uygulamayla şimdiye dek öncesi BURBAK olmak üzere yüzlerce kişiye istihdam imkanı sağladı.
Ücretli cadde otoparkı uygulaması kaldırılırsa buradan evlerine ekmek götürenler mağdur edilmemeli. Bir de buralardaki tertip ve düzen nasıl sağlanacak?
Kentin caddelerinde yeniden yasadışı ‘değnekçilik’ mi başlayacak?
Herhalde uygulamayı kaldıracak CHP’li yöneticiler bunlara da bir çözüm üretmişlerdir.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…
Hadi başkanım kaldır bu illagal ücreti.
Özlüce bulvarında değnekçimi vardı, ama şimdi belediyenin değnekçisi var, acilen kaldırılmalı, sorunlu bölgelerde çözüm üretilmeli, halkın kendi halka fahiş fiyatlarla kirayamı verilir arkadaş
Bu şekilde kamuya ait yol üzeri park parası alınması zaten yasal değil. Örnek mahkeme kararları mevcut.
YOL KENARLARİ OTAPARK VEYA ARAC PARK alanı olarak kullandirilmamalidir ,ücretin azin,çoğu yok .Bundan 25 yıl öncesi olduğu gibi YASAK olmalıdır .OTOPARK DENİNCE GİRİSİ -CİKİSİ OLUR
Tamamen ücretsiz olmayabilir, saati 10 TL gibi makul bir ücret alınırsa hem mevcut çalışanlar devam edebilir, hem de yasal olmayan otoparklara dönüşmemiş olur.
Cadde ve sokaklar araçların ve insanların huzur,emniyet ve rahatlıkla ulaşımı sağlaması için yapılıyor.
Bizde korsan otopark işi yapanların önlenmesi,partililere gelir kapısı için resmen ulaşım sabote edildi.
Çözüm ne ;Bir kere semt otoparklari arttırılmalı ,gereken yerlerde portatif otoparklar yapılarak problem çözmek mümkün.