Bursa trafiğiyle ilgili önemli adımlar biri olarak görülen ihale iptal edildi…
Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal, ihalenin neden iptal edildiğini ve bundan sonraki süreci bugünkü köşesinde şöyle açıkladı:
Elektronik Denetim Sistemi…
Amaç, yüzlerce kamerayla Bursa trafiğini bütüncül bir yaklaşımla denetleyip, kural ihlallerine karşı caydırıcılığı sağlamak, akıcı trafik yaratmak ve trafik sıkışıklığını en aza indirmek.
Büyükşehir Belediyesi ve Emniyet Müdürlüğü’nün imzaladığı protokolle hayata geçecek sistem sayesinde, trafiğin rahatlaması sağlanacak.
Elektronik Denetleme Sistemi kapsamında trafikte şunlar olacak:
-27 adet hız kontrol sistemi.
-30 sinyalize kavşakta 89 kavşak kolunda 282 şeride hitaben kırmızı ışık ihlal sistemi.
-15 noktada park ihlal sistemi.
-9 adet mobil EDS aracı.
-Bölge Görüntülüme Sistemi için 150 hareketli kamera, 450 adet sabit kamera.
-Tüm sistemin yönetileceği kontrol merkezi binası.
Yap-işlet-devret modeliyle kurulacak EDS’nin finansmanı trafik cezalarından sağlanacak.
Yani Bursa’da kesilen trafik cezalarının yüzde 70’i Emniyet’e kalacak, yüzde 30’u Büyükşehir Belediyesi’ne aktarılacak.
Büyükşehir Belediyesi de kendi payına düşen gelirin yüzde 20’sini sistemi kuracak ve 10 yıl işletecek firmaya verecek.
Böylece sistem, hem trafiği rahatlatacak, hem kamuya yük olmayacak hem de gelir getirecek.
Tabii tüm bunların gerçekleşmesi için vatandaşın trafik kurallarını ihlal etmesi gerekiyor.
EDS ile ilgili son gelişmeyi geçen yıl temmuz ayında bu köşeden okumuştunuz.
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, projede ihaleye çıkılacağını belirtmişti.
O ihale yapıldı.
İhaleye sadece CABA Grup isimli Ankaralı firma katıldı.
İhalenin muhammen bedeli 500 milyon lirayken, firma 700 milyon lira teklif etti.
Büyükşehir Belediyesi de kamu yararı oluşmadığı için ihaleyi iptal etti.
Peki şimdi ne olacak?
2 seçenek söz konusu.
Ya, yeni bir ihaleye çıkılacak ya da sistem, Aselsan veya Türksat tarafından kurulacak.
Eğer EDS’yi Aselsan veya Türksat kurarsa, ihaleye gerek kalmayacak ve bu iki kurumla pazarlık yapılacak.
Büyükşehir Belediyesi iki kurumla da görüşüyor.
Hatta Türksat teklifini yaptı, yanıt bekliyor.
Saha çalışmasını sürdüren Aselsan ise kısa zaman içinde teklifini yapacak.
Büyükşehir Belediyesi, Aselsan ve Türksat’ın tekliflerini cazip bulmazsa, ikinci ihale yapılacak.
EDS, Bursa trafiğini rahatlatmak adına atılmış en büyük adımlardan biri.
Büyükşehir Belediyesi yönetimi, ilk ihaleyi sonuçlandırıp, kamuya yük getirmeyecek şekilde sistemi kurdurabilirdi.
Ancak maksimum kamu faydası gözetildiği için, farklı seçenekler gündemde.
Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal’ın yazısının tamamı için tıklayın…