Özdal, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Dün kapanmanın ilk günüydü.
Perşembe günkü mahşeri kalabalık gitmiş, ana caddelerde, sokaklarda ve meydanlarda araç ve insan yoğunluğundan eser kalmamıştı.
Güzergahım olan Ata Bulvarı’nda tek, tük araçlar vardı.
Marketler açık ancak önceki günlerde olduğu gibi insanlar dışarıda değildi.
Kapanma kararı olmasa, işte size yavaşlatılmış şehrin en güzel örneği diyeceğim.
Peki Bursaray’daki yolcu yoğunluğu ve sabah Acemler’deki araç trafiğine ne demeli?
Bursaray’da ciddi bir yolcu yoğunluğu yoktu aslında.
Burulaş Genel Müdürü Kürşat Çapar ile konuştum.
Sabah 10,00’a kadar Bursaray, özel halk otobüsü ve belediye otobüslerindeki toplam yolcu sayısı sadece 17 bin olmuş.
Çapar, akşama kadar en fazla 60 bin yolcu olur diyordu.
Yani normal şartlarda 800 bin olan yolcu sayısının yaklaşık 13’de biri.
Acemler’de sabah saatlerindeki trafiğe gelince…
O noktada trafik ekiplerinin kontrolünden kaynaklı bir sıkışıklık oluyor.
Ayrıca, ne bekleniyordu ki?
İşte dün DİSK’in açıkladığı rakamları paylaştım.
Fabrikaların önemli bölümü üretimlerini sürdürüyor.
Sanayi kenti Bursa’da işçiler, hava yoluyla fabrikalarına gidemeyeceklerine göre ana caddelerde belli saatlerde yoğunluk olması kaçınılmaz.
Bu arada sokağa çıkma muafiyeti olmayanların evden çıkmak için bir yol bulduğunu duyuyorum.
Denetimin olmadığı otobüsleri ve Bursaray’ı kullanıp, özgürlüklerinin tadını çıkarıyorlarmış.
Her şeyde olduğu gibi kısıtlamayı delmenin de bir yolunu bulduk.
Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal’ın yazısının tamamı için tıklayın…