Murat Günay
Kamera: Bircan ÖRSEL / Kurgu: Dilek ÖZYER
SAGED, özel sağlık kuruluşlarının Sağlık Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu arasındaki iletişimin sağlıklı yürümesi adına önemli çalışmalar gerçekleştiren bir Sivil Toplum Kuruluşu… Derneğin Kurucu Başkanı ve Yönetim Kurulu Başkanı, Mali Müşavir Fatih Alagöz, İz Bırakanlar programına konuk olarak Murat Günay ile SAGED’in çalışmaları üzerine kapsamlı bilgiler paylaştı.
Sayın Fatih Alagöz, SAGED’in işlevini anlatır mısınız?
Sağlık Birimleri Gelişim Derneği, tıp alanında çalışan kamudaki arkadaşlarla özel sektördeki arkadaşlar arasında köprü görevi gören bir Sivil Toplum Kuruluşu (STK)’dır. Özel sağlık kuruluşları 20’nin üzerinde yönetmeliklere tabidir. Bu yönetmeliklerde değişiklikler fazla olduğu için arkadaşlar bazı noktalarda zorlanabiliyorlar. Biz, sektörde çalışan arkadaşlarımızın bilgi birikimini artırarak hem kamuya hem de özel sektöre fayda sağlanmasını amaçlıyoruz. Devletimizin Sağlık Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik kurumları ile özel sağlık sektöründe hizmet sunan kuruluşlar arasında köprü görevi görüyoruz.
Bursa’da bulunan özel sağlık kuruluşları SAGED’e üye olmak zorunda mı?
Hayır, zorunluluk yok ama üye olunursa bütün güncellemelerden haberdar oluyorlar ve sorunlarla karşılaşıldığında onlara yardımcı olacak bir muhatap ile görüşüp çözüm bulabiliyorlar. Özel sağlık kuruluşları, özel hastaneler, özel tıp merkezleri kurumsal anlamda SAGED’e üye olabiliyorlar. Aynı zamanda bu kuruluşların çalışanları da şahsi üyelik yapabiliyorlar. Bunun bireylere kariyerlerinin gelişimi anlamında faydaları oluyor çünkü içinde çalıştıkları sektör hakkında daha bilinçli ve bilgili olarak çalışmaya devam ediyorlar.
Fatih Bey siz aynı zamanda Bursa’da kurulu BURTOM Sağlık Grubu Özlüce Tıp Merkezi’nin yöneticisi olarak görev yapıyorsunuz. Uzun yıllardır özel sağlık sektöründe önemli görevlerde bulundunuz. Sizce Bursa’da ve Türkiye’de özel sağlık sektörünün sorunları var mı?
Pandemiyle birlikte özel sağlık sektöründeki sorunlar daha da görünür hale geldi. Hizmet sektöründe insan gücüyle çalışıyoruz ve ağır maliyetlere tabiyiz. Bunun yanı sıra yönetmeliklerde sık sık değişiklikler oluyor. İşte bu noktalarda sorunlar yaşanıyor. Yönetmelikler değişirken birtakım eksiklikler olabiliyor. SAGED bu eksiklikleri tespit edip gerekli mercilere bildirimlerde bulunuyor. Yani sorunlar var ama bu sorunların çözümü de var.
Elbette, mevzuatta yazılan bilgiler ile sahadaki uygulamalar bazen birbiriyle uyumlu olmayabiliyor değil mi?
Haklısınız, bu konu çok önemli bizce. İş sahasındaki değişikliklerin takibinin yapılması ve bilgi birikimi yüksek üyelerimizi devreye alarak sorunların çözümü için çaba harcıyoruz. Yönetmeliklerde, sahaya uygun olmayan bazı maddeleri bakanlığa ya da sosyal güvenlik kurumuna bildirdiğimizde olumlu dönüşler alıyoruz. Sağ olsunlar, araştırmalarını yaptıktan sonra düzeltmeler ya da tamamlamalar yapıyorlar.
Dernekte bölümler, birimler var mı? Çünkü sağlık sektörü birçok karmaşık çalışma planlaması gerektiriyor.
SAGED’in içinde 7 farklı birim oluşturduk. İnsan Kaynakları birimimiz personeller ile ilgili alanlarda çalışıyor. Ayrıca Medikal Muhasebe dediğimiz, Kurumsal Faturalama birimimiz var. Bu birim çok önemli bir işlev görüyor. Ben aynı zamanda bir Mali Müşavirim ve Sağlık Yönetimi üzerine doktoraya hazırlanıyorum. Bunu neden söylüyorum? Çünkü özel sağlık sektöründe çalışanların, tıbbi konular hakkında bilgi sahibi olmaları yanında muhasebeleştirme konusunda da bilgi-deneyim sahibi olmaları gerekiyor. Derneğimize böyle bir katkımızın da olmasını amaçlıyoruz ve Kurumsal Faturalandırma birimimiz sayesinde, sektörde ciddi sorunların oluşmasını engellemeye çalışıyoruz.
Başka birimler de var mı SAGED içinde?
Evet, derneğimizin daha kapsamlı çalışabilmesi adına farklı komisyonlar (birimler) oluşturduğumuzu söylemiştim. Bu komisyonlardan biri de Kalite Komisyonudur. Bu birim, SAGED’in stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, araştırma ve geliştirme faaliyetleri ile idarî hizmetlerinin değerlendirilmesi ve kalitesinin geliştirilmesi ile ilgili iç ve dış kalite güvence sistemini kurmakla görevlidir. Bu birimin yanı sıra derneğimizin içinde; Basın ve Halkla İlişkiler Komisyonumuz, Kamu Hizmetleri ve Mevzuat Komisyonumuz, Etkinlik ve Aktiviteler Komisyonumuz, Finansman Reklam ve Pazarlama Komisyonumuz ve Genç SAGED Komisyonumuz bulunuyor.
Konuşmalarımızdan anlaşılıyor ki, özel sağlık hizmetleri alan vatandaşların bilgi alabileceği, sorunlarıyla ilgili danışmanlık alabileceği bir muhatapları var. Siz dernek olarak ihtilaflı konularda da danışmanlık yapıyor musunuz?
Tabii, biz SAGED olarak bugüne dek mahkemeye taşınmış beş farklı davada bilirkişilik görevi üstlendik. Başta söylediğim gibi, SAGED bir köprü görevi üstleniyor. Detaylı bilgi almak isteyen vatandaşlar derneğimizin, ‘www.saged.org.tr’ adresli web sitesini inceleyebilirler. Hatta sorular sormak isteyen olursa bizlere oradan da ulaşabilirler.
Sayın Fatih Alagöz, son olarak etkinliklerinizden de söz edebilir miyiz?
Elbette. SAGED’in en önemli etkinliklerinden biri ‘eğitimler’dir. Sağlık sektöründe çalışan arkadaşlarımız için bazı yüz yüze ve online eğitimler düzenliyoruz. Örneğin, Kurumsal Faturalandırma alanında yaşanabilecek sorunların çözümü konusunda ya da mevzuat değişiklikleri hakkında bilgilendirmelerin yapıldığı eğitim toplantıları gerçekleştiriyoruz. Bütün bunların yanı sıra 11 Mart’ta bir etkinlik düzenleyeceğiz. Metaverse ya da Yapay Zeka konuşulan bir dünyadan geride kalmamamız gerektiğini düşünerek bir seminer düzenliyoruz. 11 Mart Cumartesi günü saat 12.00 ile 16.00 arasında, içinde SAGED ofisinin de bulunduğu Karaman Dernekler Yerleşkesinde gerçekleştireceğimiz seminerimizde, Sağlık Turizminin dijitalleşmesiyle alakalı konuşmalar yapılacak. Bütün Bursalıları ve sağlık sektörü çalışanlarını davet ediyoruz.