Özdal, kendisine gelen mesajı köşesinde şöyle aktardı:
Okulların açıldığı ilk gün saç baş yolduran trafikle ilgili yazımdan sonra, okuyucu önerilerini içeren iletiler aldım.
O önerilerden birini paylaşayım, ardından benim de söyleyeceklerim var:
“Mustafa Bey iyi günler. Bursa trafiği ile ilgili yazınızı okudum. Geçişlerin ücretlendirilmesi gibi radikal tedbirlerin ve toplu taşımanın özendirilmesi gibi çözüm önerilerinizi çok yerinde buldum. Fakat modern ülkeler trafiği yoldan bağımsız çözmüyorlar, en geniş ve modern kavşakları yapıp ardından diğer çözüm önerilerini konuşuyorlar. Bizim ilimiz Bursa’da ise, yol ve altyapı belediye için ağır külfet olduğu için yeterli yol, altyapı, kavşak olmadan radikal tedbir olarak şehir geçişlerini ücretlendirme veya toplu taşımayı teşvik önerisini ortaya atılıyor. İlimizde zaten şehir içine giriş biliyorsunuz ücretli sayılır. Vatandaş yol kenarına dahi park etse hukuka çok uygun olmasa da 10-15 lira park parası ödüyor. Bunun dışında vatandaştan tekrar ücret talep etmek sizce adil olur mu? İzmir Yolu ve Yalova Yolu raylı sistemlerle daraltılıp, kamulaştırmalarla alternatif yollar, kavşaklar üretmeden trafik sorununun çözümünü, şehir girişini ücretlendirme veya toplu taşımaya yönlendirmede aramak yol yapım görevi olanların kolaycılığı olarak düşünülemez mi? Madem trafik sorunu yoldan bağımsız çözülüyor, ABD veya Çin’de gördüğümüz kat kat yol veya kavşaklar fantazi için mi inşa edilmiş? Maalesef trafik sorunu konuşulunca ilgililer yol inşaası konusunu hemen örtüp başka sosyal tedbirler arıyorlar. Bursa’ya 50 sene önce gelip görenler İzmir Yolu, Yalova Yolu ve Ankara Yolu’nun 50 sene öncesinden daha daralmış olduğunu söylüyorlar. Ancak nüfus ve araç sayısı katbekat arttı. Zigana’ya, Boğaz’ın altına tüneller açan bir ülke Bursa’ya rahatça alternatif yollar açarak bu sorunu çözer. Çözüm istenmiyorsa, oyalama gerekiyorsa BURBAK’da fiyatlar artar, zaten ücretli olan şehir içi daha da pahallılaşır. Olan da Bursalının cebine olur. Trafik de her geçen gün sıkışmaya devam eder. Saygılar.”
Okuyucumuza teşekkür ederim.
Birçok önerisi gayet mantıklı.
Ancak birkaç noktaya açıklık getirmem gerekir.
Diğer yazımda.
Yeni yol faydalıdır ama kalıcı çözüm toplu ulaşımın yaygınlaşmasından geçer
Okuyucumuz, BURBAK’ın yol kenarı otoparklarını eleştirmiş.
Aynı fikirdeyim.
Ben de BURBAK otoparklarını, yolları daralttığı için trafiği sıkıştıran bir faktör olarak görüyorum.
Doğru olan, araçların sadece otoparklara park edilmesidir.
Ancak şehir merkezlerine araç girişlerinin en azından belli günlerde ücretli olması hem trafiği rahatlatır, hem de yayalaşmayı ve toplu ulaşımı teşvik eder.
Kent merkezlerine yakın yerlerde inşa edilecek büyük kamu otoparklarıyla sürücüler araçlarını park edip, kent merkezine yaya olarak gidebilir.
Bu uygulama bazı Avrupa ülkelerinde var.
Trafiğin alternatif yollar, kavşaklar, yeni ulaşım yatırımlarıyla çözülmesine gelince…
Bursa, SİT özelliği nedeniyle alternatif yol bakımından eli güçlü bir kent değil.
Ayrıca yeni ulaşım yatırımları, sorunu sadece geçici olarak çözebiliyor.
İşte Acemler Kavşağı ile İzmir ve Ankara Yolu’ndaki köprülü kavşaklar, batçıklar…
Bu ulaşım yatırımlarının geçici bir rahatlama yarattığını yaşayarak görüyoruz.
Kalıcı çözüm ise toplu taşımanın yaygınlaşması.
Toplu taşımanın yaygınlaşması araç sayısını düşürür ve trafiği rahatlatır.
Bazı ülkelerde hatta ülkemizin bazı kentlerinde, aynı güzergahta iş yeri olan insanlar, birbirlerinin araçlarını sırayla kullanıp, hem yakıt tasarrufu sağlıyorlar hem de daha az aracı trafiğe sokarak, trafiği rahatlatıyorlar.
Ayrıca 7 katlı, 8 şeritli yollar yapan
Çin ve ABD de dahil, dünyada trafik sorununu tam olarak çözebilmiş ülke yok.
Rusya’nın veya İtalya’nın başkentlerine gittiğinizde karşılaşacağınız manzara, Bursa veya İstanbul trafiğinden farklı değil.
Kuşkusuz geniş yollar, yeni ulaşım yatırımları fayda getirir ancak kalıcı çözüm daha az araç ve daha çok toplu ulaşımdan geçiyor.
Böylelikle hem trafik rahatlayacak, hem hava ve gürültü kirliliği azalacak, hem de yakıt tasarrufu sağlanmış olacak.
bursa ıst gırırşıne 4 gıdışli yol,ızmır yolu gırışı 4 lu bır yol bursa ıçi yollara aynısınden arternatıf yollar uretmeden cözüm yok acale kamulaştırma yenı yollar para harcama zamanı
o yer yüzünden giden tren hattı yerin altına alınsın trafik rahatlar. ana çözüm bu.
merhaba açıkçası bir kaç dokunuşla bursanın trafiği rahatlatılabilir. mesela soğukkuyu mahallesinden gelen araçların kafkas önünden izmir yoluna bağlantısı muhakkak kapatılmalı ya da köprü inşa edilerek yukarıdan direk halıca mağazasının önüne bağlantı yapılabilir. Çünkü acemlerden gelip mudanya istikametine gidecek olan araçlar ile kafkas önünden çıkarak nilüfere gitmek isteyen araçlar kesişiyor bu da trafiğe etkisi oldukça fazla. Ayrıca izmir yolu boyunca yol üzerinde bulunan otobüs durakları mevcut başta özel halk tobüsleri olmakla beraber belediye otobüsleri bu ceplere girmeden şerit üzerinde duraklama yaparak yolcu alıp indirme yapıyorlar.