Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Tarih 11 Nisan 2016… Dönemin Büyükşehir Belediye Başkanı olan Recep Altepe açıklamasıyla, Yıldırım Metrosu projesini duyurduk.
Tamamı yeraltından ve delme tünelle planlanan güzergah şöyleydi:
Gökdere İstasyonu’ndan ayrılacak yeni hat derenin karşısına geçip Yıldırım Mahallesi’ne girecek. Yıldırım Belediyesi önünden gelen cadde ile kesişen ve Darüşşifa’nın bulunduğu kavşağa yapılacak Bayezit İstasyonu’nundan yukarı dönüp yeraltından Davutkadı İstasyonu’na gelecek.
Tayyareci Mehmet Ali Caddesi’ni yeraltından geçerken Baruthane ve Değirmenlikızık istasyonlarına uğrayacak.
Bir istasyon da Yüksek İhtisas Kavşağı’ndan gelen Prof. Dr. Fethi Tezok Caddesi’nin Ertuğrulgazi Meydanı’nda Tayyareci Mehmet Ali Caddesi ile kesiştiği noktaya yapılacak.
Ardından…
Siteler Kavşağı’ndaki istasyona ulaşıp, son durak Şevket Yılmaz Hastanesi önüne gelecek.
4 Kasım 2016’da…
Bu kez Osmangazi Metrosu adıyla planlanan hattı duyurduk:
Başlangıç Acemler’deki Bursaspor İstasyonu olacak. Böylece hem Timsah Arena’nın, hem de bu bölgede yapılacak olan yeni Devlet Hastanesi Kompleksi’nin merkeze ulaşım sağlanacak.
Acemler’den Çekirge’ye doğru çıkacak olan yeni metro hattı Kükürtlü Caddesi’ne dönüp, yolun altından ilerleyerek Çelik Palas Oteli önünden Çekirge Caddesi’ne çıkacak.
Atatürk Stadyumu yerine yapılmakta olan meydana ulaşıp Altıparmak Caddesi’ni altından geçerek Çakırhamam’da Atatürk Caddesi’ne ulaşacak.
Heykel’den sonra da, Setbaşı-Yeşil-Şible güzergahından Emirsultan’a gelecek.
3 Mart 2019’da…
Osmangazi ve Yıldırım metro projelerinin birleştirilmesiyle Gürsu’dan Çalı’ya metro projesi açıklandı ve AK Parti’nin seçim kampanyası oldu, ama geçen dönemin Büyükşehir yönetimi gündemden çıkardı.
Sonuç olarak…
Bursa kent merkezindeki trafik sorununun çözümü toplu taşımada. Onun da, projesi olmasa bile hazırlıkları elde var.
Çare…
En doğudan en batıya kentin kalbinden geçen metroda.
Metro projelerini de, tartışmalarını da önemsiyoruz
Gündemde… Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’in seçim vaadi de olan Çalı-Demirtaş Metro Projesi var.
Elbette…
Kentin batısıyla kuzeyini birleştireceği için önemli. Fakat mevcut trafiğe getireceği çözüm ve yolcu kapasitesi olarak tartışılıyor.
Böyle bir süreçte…
Doğudan batıya merkezden geçecek projenin yeniden gündeme alınıp tartışılmasında yarar görünüyor.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…