Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Bu sütunlardan zaman zaman kentimizin değişik bölgelerinde sürdürülen ulaşım projelerine değiniyoruz.
Dün İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Bursa Şubesi’nden bu konuda hem siyasilere hem de Karayolları yetkililerine tarihi bir çağrı geldi.
Devam eden ama sarkan ulaşım projelerini hatırlatan İMO Bursa Şube Başkanı Ülkü Mercan Küçükkayalar, 16 yıldır tamamlanamayan Bursa-Yenişehir-Bilecik-Osmaneli yolu projesinin bu sürede Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü’nde 10 bölge müdürü eskittiğine dikkat çekti.
İMO Başkanı Küçükkayalar ayrıca, Mudanya-Gemlik arasındaki Bursa-Kurşunlu-Engürücük yolu projesinin de ihale edildikten bu yana 11 yıldır bitirilemediğine dikkat çekiyor.
Gemlik’teki TOGG fabrikasına ulaşımın da bu yoldan düşünüldüğünü hatırlatan Küçükkayalar, projenin çevre yolu olarak devam edip Trilye üzerinden Karacabey ayrımındaki otobana bağlanması gerektiğini vurguluyor.
Küçükkayalar, Kurşunlu’ya değer katacağını düşündüğü o projenin, adı geçen yerleşimi Bursa’nın yeni çekim merkezi yapacağını da hatırlatıyor.
Bursa’nın 40 yıllık özleminden birinin de Bursa ayrımı Orhaneli Doğancı Baraj Varyantı ile 3 projeden oluşan Kapıkaya-İncebel bölgesindeki 6 bin 170 metre uzunluğundaki tünellerle, 2 adet 260 metre uzunluğundaki viyadüğü de hatırlatan Başkan Küçükkayalar şöyle devam ediyor:
“Toplamda 10.4 kilometrelik bu proje de Dağ ilçelerinin 40 yıllık özlemi haline gelmiştir. Her yıl yüzlerce trafik kazası yaşanan Orhaneli, Büyükorhan, Harmancık ilçelerinin yanında Balıkesir’in Dursunbey ve Kütahya’nın Tavşanlı ilçelerinin de kullandığı zorlu yolun ilk ihalesi 2017’de yapılmış Kamu İhale Kurumu’na yapılan itirazlardan dolayı gecikmeler yaşanmıştır. 2021’de ise ikmal ihalesi yapılmıştır.”
Dağ ilçelerine pozitif ayrımcılık da isteyen İMO Bursa Şube Başkanı Küçükkayalar, “Bursa’nın ihtiyacı olan ve fakat rafa kaldırılan projelerin hayata geçirilmesi için kent yöneticilerimiz ve temsilcilerimiz harekete geçmelidir. Dağ ilçelerinin gelişmişlik seviyesindeki makası kapatabilmek için her alanda pozitif ayrımcılık uygulanmalıdır. Bölgesel gelişmişlik için önce ulaşım gerekiyor. Bu 4 Dağ ilçesinden göçü önlemek, hatta tersine göçü sağlamak kentimizin planlı gelişmesine de katkı sağlayacaktır” diyor.
Küçükkayalar, kentin ulaşım projelerinin hedeflenen süreler içinde hayata geçirilememesinin en önemli nedeninin, yerel yönetimlerin değil, merkezi yönetimin kararlarının uygulanmaya çalışılması olduğunun da altını çiziyor.
İMO’nun, kentin sarkan projelerine ilişkin yaptığı bu çağrıyı önemsiyoruz.
Nihayetinde, gecikmenin şehre ağır faturalar çıkardığı unutulmamalı.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…

Flipboard