Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Temeli… 23 Aralık 2012’de 3 Bakanlı törenle atıldığında, 2016’da hızlı trene kavuşma heyecanı herkeste vardı. Gelin görün ki, önce arazi sorunları çıktı ve hem güzergahta, hem projede değişikliklere gidildi.
Bunlar olurken…
TCDD’nin, yani Demiryolları’nın işletmeciliğe ağırlık verip imalatı unuttuğu anlaşıldı. Bu da, planlama sıkıntılarını beraberinde getirince, Karayolları’ndan Demiryolları’na üst düzel bürokratlar transfer edildi.
Şimdilerde…
Dış kredi sonrası müteahhit firma işi hızlandırdı. Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu da 12 yıldır beklediğimiz hızlı trende 2025 yılının başında deneme, sonunda yolculu seferlere başlanacağını açıkladı.
Bütün bunları…
Projeyi başından beri yakından izleyip ulaşım açısından değerlendirmeler yapan İnşaat Yüksek Mühendisi M. Tözün Bingöl’le sohbet ederken farklı bir yaklaşım sergiledi:
“Son aşamada Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Demiryolu Hattı’nda gecikmeler Bursa’yı çok üzdü, beklemek bezdirdi, ama Bursa olarak 3 kazanım elde etme şansı var.”
O şansları şöyle sıraladı:
Bir…
“Karacabey-Yenişehir arasında banliyö hattı oluşturup, BURBAN adıyla banliyö taşımacılığını işletebiliriz. Bu öneri, milletvekili olduğu dönemde Sayın Mustafa Esgin’in üzerinde durduğu bir konuydu.”
İki…
“Balat’a yapılacak Bursa Garı ile Yenişehir Havaalanı’na raylı sistemle ulaşma imkanı sağlanabilir.”
Düşüncesi şu:
“Hızlı ve alternatif raylı sistemle Yenişehir Havaalanı’na ulaşım kent içinden daha kolay sağlanacak. Bu da havaalanı fonksiyonunu arttıracak.”
Üç…
“Hızlı tren olarak adlandırdığımız Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu hattında yük treni de işleyecek. Bu da kara yoluyla yük taşınmasına olduğu kadar, kent içi ulaşıma da hızlı ve çevreci çözüm getirecek.”
Bir dönem…
Yitirdiğimiz umutlar geri geldi. Bursa’nın kazanımları daha da genişleyebilir.
Yük treni OSB’lere ve Gemlik’e mutlaka gitmeli
Sohbetimizde… Yol ve Ulaşım Uzmanı M. Tözün Bingöl önemli bir noktaya dikkat çekti:
“Bursa; Karacabey’den Yenişehir’e kadar yük treninin de çalışacağı demiryolu hattına sahip olacak.”
Önerisi şu:
“TEKNOSAB, KOTİYAK, Deri OSB TOSAB raylı sisteme bağlanmalı. Bursa ve Demirtaş’la birlikte Hasanağa, Kayapa, Görükle OSB’ler de yararlanmalı.”
Israrı şu:
“22 kilometrelik Bursa-Gemlik hattı ve yerinin bir bölümüne TOGG yapılmasa da Gemlik Lojistik Merkezi için ısrar edilmeli.”
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…
Kazanımlar güzelde Bursa’ya kazandırılmak istenir mi?