Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Kentlerimizin imar planlarına aykırı olarak kurulan semtlerine altyapı ve ulaşım hizmetlerini götürmek büyük bir sorun.
Gelişigüzel, hileli hisseli parsel satıcılarının belirlediği dar yollar, yeşil alansız ve diğer sosyal donatı alanlardan yoksun mahallelerde temel belediyecilik hizmetlerini sürdürmek bile başlı başına dert.
Buna Bursa’da bir örnek vermek gerekirse, akla ilk Osmangazi ilçemizin Mutlular Mahallesi gelebilir.
Mutlular, Bursa ovasının içinde, Yakın Doğu Çevre Yolu’nun hemen bitişiğinde yıllar evvel kurulmuş büyük bir semt.
Buradaki yapılaşma, dönemin yerel yöneticileri ve siyasileri tarafından baştan kontrol altına alınamadığı için sonradan da ipin ucu kaçırılmıştır.
Şimdi hizmet götürme sıkıntısı yaşanıyor.
Yakın zamanda Bursa’dan Kars’a tayini çıkan Ahmet Ersöz isimli devlet memuru hemşehrimiz, elektronik postamıza gönderdiği iletiyle Mutlular Mahallesi’nin giriş ve çıkışındaki tehlikeye işaret etmiş.
Tayin öncesi kendisi de bu semtte oturan hemşehrimiz bölgeye yaya geçişini sağlayan iki altgeçidin yerlerinin uygun olmadığını ve mahalleye hitap etmekten çok uzakta kaldığını hazırlatıyor.
Ersöz, araçla semte giriş ve çıkışın da büyük sorun oluşturduğunu, toplu taşıma araçları için hızlı akan trafik yolu üzerinde cepsiz duraklar bulunduğunu, kontrollü bir kavşağın olmadığını ekliyor.
Okurumuz ayrıca, bölgede bir servis yoluna da ihtiyaç bulunduğunu hatırlatıyor. Bütün bunlar gösteriyor ki, UKOME’nin bu semt için özel bir çalışma yapması şart.
“Kaçak oluşmuş bir mahalle” deyip hizmet isteklerine kulak tıkamak doğru bir yaklaşım olmaz. Fiili duruma müdahale edip, semte giriş çıkışları güvenli hale getirecek bir mühendislik çalışmasına ihtiyaç görünüyor.
Büyükşehir Belediyesi’nin daha evvel, Çevre Yolu’na cephe binaların dış cephesini giydirmek suretiyle bölgedeki görüntü kirliliğini kısmen gizlemiş ama, semtin güvenli bir giriş çıkışa ihtiyacı var.
Ulaşım Daire Başkanlığı’nın ve UKOME’nin gelen bu isteği kulak vermesi gerektiğini düşünüyoruz.
Vatandaşın yeni bir yaya geçidi talebi söz konusu. İstek, ‘Burada iki tane var’ deyip geçiştirilmemeli. Yeni bir durak faciası yaşanmadan da toplu taşıma araçları için güvenli cepler, servis yolları oluşturulmalı.
Kars’tan Bursa’yı yakından takip eden ve yaşadığı semtin isteklerini sıralayan okurumuzun duyarlılığına karşılık verilmeli.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…
Ben bu mâllede 1976 dan beri oturan biri olarak bu yazılan tespitlerin az bile olduğu kanaatindeyim Mahallemizin yanı başında yapılan koca bir şehir downtonw bi yer yakında faaliyete girmesiyle soğuk kuyu yunuseli yolu çevre yolu sıkışıklığı ni Mahallemize yapılması gereken hizmet lerin yeterli olmadığını belirtmek isterim
“Kaçak oluşmuş bir mahalle deyip” geçilmedikçe hakkıyla ev alanların vergileriyle böyle ucube durumlar oluşuyor.. Hizmet götürüldükçe de bunların sonu gelmeyecek
İMAR PLANLARI ÜRETİLMEYEN,HALKINA PARÇAAA PARÇA İMAR PLANI YAPAN ÜLKEDE BUNLAR SIRADAN VE OLAĞAN TABLODUUR.
İmar planı olmayan yere fabrika,okul,cami,konut,stad,spor salonu,millet bahçesi park yapmak bu ÜLKEYE EN BÜYÜK İHANETTİİİR.
Ecdat boşuna dememiş.’BİN DEFA ÖLÇ,BİR DEFA BİÇ.
Yıkıp tarım arazisi yapma durumu yoktur ben bu mahallede yaşıyorum buraya hizmet gelmesi lazim
Yıkılıp tarım arazisi yapılma durumu yoktur hizmet gelmesi gerekiyor