Bursa’nın büyüyen sorunu Meclis’e taşındı

Yoğunluğu her geçen gün artan Mudanya Yolu’nda Korupark Kavşağı ile Çevre Yolu girişi arasında Bursa OSB’ye girip çıkan TIR’lar nedeniyle sürekli trafik sıkışıklığı yaşanıyor. Sorun da giderek büyüyor. CHP Bursa Milletvekili Erkan Aydın bu bölgedeki trafik sorununu soru önergesiyle TBMM’ye taşıdı. Aydın, bölge için TIR’ların kullanacağı yan yol önerisi de getirdi, ama çözüm için bir formül daha var… Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz yazdı…

Bursa’nın büyüyen sorunu Meclis’e taşındı

Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:

Konu… Geçen hafta CHP Bursa Milletvekili Erkan Aydın’ın, bir dönem Dağ-Der yönetiminde de birlikte çalıştığı eski dostu Sanayici Coşkun İrfan’ı ziyaretinde gündeme geldi.

Yıllardır…

Bursa için üretmesi yanında kent sorunlarına duyarlılığını ve çözüm önerilerini bildiğimiz İrfan, kent trafiğindeki sorunlu noktaya dikkat çekti:

“Bursa Organize Sanayi Bölgesi’ne giren ya da çıkan TIR’lar Çevre Yolu ve Mudanya Yolu’ndan gelip Korupark Kavşağı’nı kullanıyor. TIR’lar girince de kavşak ve Çevre Yolu’na kadar olan bölümde trafik tıkanıyor.”

Gerçekten de…

Yoğunluğu giderek artan Mudanya Yolu’nda Korupark Kavşağı-Çevre Yolu giriş ve çıkışları arasındaki bölümde sürekli trafik sıkışıklığı var.

Kanıksanmış olsa da…

Bursa OSB’deki fabrikaların mesai bitimi ve vardiya değişimlerinde trafik durma noktasına geliyor.

Bunun üzerine…

CHP Bursa Milletvekili Erkan Aydın da kentin bu noktasındaki trafik sorununu soru önergesi vererek TBMM gündemine taşıdı.

Bugüne kadar Bursa’nın istek ve beklentilerine kulaklarını tıkayan Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun cevaplaması isteğiyle verdiği önergede Aydın şunları sordu:

Bir…

“Organize Sanayi Kavşağı’ndan Çevre Yolu güzergahına doğru giden yolda TIR ve kamyonlar için alternatif yola gereksinim var. Bu konuda planlamanız var mı?”

İki…

“Eğer yoksa bu yol için nasıl bir çalışma düşünüyorsunuz?”

Üç…

“Söz konusu bölgede kaza tehdidinin en aza indirilmesi için nasıl bir çalışma yapacaksınız?”

Konuştuğumuzda…

Aydın önerisini de dile getirdi:

“Korupark Kavşağı’ndan dönüp Geçit’e giderken özellikle sanayiden çıkan TIR ve kamyonlar İstanbul istikametine dönmek isterken hem Balat’a giren araçları, hem anayoldan gelen trafiği, hem İzmir Yolu ayrımını, hem de normal akışı engelliyor. Oysa yolun kenarından İstanbul yönüne geçiş yapılabilse trafik yüzde 50 rahatlar.”

Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X