Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Önceki hafta Bursa’nın güneyindeki iki ilçede Büyükşehir Belediyesi’nin her biri onlarca milyon lira değerindeki altyapı yatırımlarının açılış ve temel atma törenleri vardı. Onlardan Büyükorhan’ın altyapısını güçlendirecek Atıksu Arıtma Tesisi ile Çok Amaçlı Düğün Salonu’nun temeli törenle atıldı. Harmancık’ta ise yapımı tamamlanan arıtma tesisi de devreye alındı.
Bursa’da atıksu arıtma tesisi olmayan tek ilçe konumundaki Büyükorhan da kısa süre sonra bu yatırıma kavuşacak.
Dün Büyükorhan Belediye Başkanı Ahmet Korkmaz ile konuştuk.
Başkan Korkmaz’ın projeleri ve hedefleri arasında ilçe için elzem bir yatırım daha var.
Korkmaz, “Bursa’nın çıkışı olmayan tek ilçesi Büyükorhan. Büyükorhan’ı Kütahya-Balıkesir yoluna bağlayacak devlet yolunun yapımı için girişimlerimiz sürüyor” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismalioğlu ile daha evvel Bursa’da Büyükşehir Belediyesi’nin ziyarette görüştüklerini, 34 kilometrelik etabın karayolu ağına alınmasına sıcak bakıldığını da hatırlatan Korkmaz şöyle devam etti:
“Bakanımız, Büyükorhan’ı Piribeyler üzerinden Kütahya-Balıkesir yoluna bağlantısını sağlayacak etabın Karayolları ağına alınabileceğini ama, yapıma hemen başlayamayacaklarını söylemişti. Biz de, ‘Karayolu ağına alınsın, daha sonra etap etap yapılsın’ talebimizi iletmiştik. Bursa’da İl Başkan Yardımcımız Setanay Yüksel Olguner ile Karayolları 14. Bölge Müdürü Umut Akyazı’yı ziyarette de konuştuk. Onlar da konuyu bugünlerde Bursa’ya gelmesi beklenen bakan beye tekrar hatırlatacaklarını söyledi.”
Başkan Korkmaz, buranın niçin karayolu ağına alınması gerektiğini ve yapım gerekçelerini de şöyle sıraladı:
“Güzergâh üstünde Yenice, Hemşeriler, Kınık, Karaağız, Tekerler, Akçasaz, Demirler, Bademlik ve Piribeyler mahallelerimiz bulunuyor. Güzergâh sonunda Bursa ilinin tek tren istasyonu da yer alıyor. Karayolu taşımacılığının tren yolu ile bulaşabileceği tek güzergâh burası. Büyükorhan, Bursa ilinin Karayolları haritasında bağlantısı olmayan tek ilçesidir, çıkışı olmayan kör nokta konumundadır. İlçemizin en büyük iki mahallesi de bu güzergâh üstünde bulunmaktadır. Maden ocakları ve hayvan çiftliklerinin yoğun olduğu bir bölgedir. Bir de yol medeniyettir.”
Büyükorhan’ın bu haklı talebi Ankara’da ilçeye çok görülmemeli.
Bursa’da güney ilçelerinde hayvancılığın en yoğun olduğu merkez Büyükorhan olarak bilinir. Tren yolu ve Kütahya-Balıkesir yoluna 34 kilometrelik bir bağlantı Doğu, Güneydoğu, Karadeniz’deki yüzlerce kilometrelik tünel, otoyol, duble yol, köprü, viyadük vb. gibi yatırımların yanında Karayolları için küçük ve çerez bir yatırımdır.
Bursa’ya gelecek olan Bakan Karaismailoğlu’nun, Büyükorhanlılara bu müjdeyi vermesi ilçeye seçim üstü ilaç gibi gelecektir.
Biz de Bakan Karaismailoğlu’na şunu hatırlatalım.
Büyükorhan, bugüne dek girilen tüm seçimlerde, azalan nüfusuna rağmen AK Parti’ye Türkiye ve Bursa ortalamasının çok üstünde, yüzde 60’lar dolayında destek veren bir ilçedir. Bu durum 2002’den bu yana gerçekleşen seçim sonuçlarıyla da görülebilir.
Bunu da bir yerlere not etmekte fayda var.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…
İlçeye giriş var ama çıkış yok güzelmiş giren bı daha çıkamıyor